2020-10-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Det är inte Sami gott folk

Oklart, då måste det isåfall röra sig om en annan våldtäkt gällande Sami.
Citera
2020-10-05, 16:54
Medlem
Amiliashorborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silentrunner
Oklart, då måste det isåfall röra sig om en annan våldtäkt gällande Sami.

Hahaha alltså ditt egna straff är din bitterhet. Sami vann inte enbart BB men han har även vunnit över dig genom att du tänker på honom 24/7, roligt liv!
Citera
2020-10-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Hahaha alltså ditt egna straff är din bitterhet. Sami vann inte enbart BB men han har även vunnit över dig genom att du tänker på honom 24/7, roligt liv!

Röstade på Sami hela vägen om det är viktigt för dig att veta, men det han håller på med är inget som någon bör stå bakom.
Senast redigerad av Silentrunner 2020-10-05 kl. 17:15.
Citera
2020-10-05, 19:21
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Hahah
Känns som igår dock! Återuppta för i helvete!

Förövrigt är jag måttligt förvånad att den anklagade är R.K .
Citera
2020-10-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Isåfall får du gärna förklara varför uppklarningsprocenten för alla
Våldtäktsanmälningar i Sverige är så försvinnande låg.

Varsågod.

Är du dum eller spelar du bara?

Det vet väl alla varför uppklarningsprocenten för våldtäkter är väldigt låg - det är ett brott som vanligen sker bakom stängda dörrar utan vittnen där ord står mot ord (våldsamma överfallsvåldtäkter utgör en mycket liten del av det totala antalet) - Vågar svenska kvinnor i högre utsträckning anmäla våldtäkt numera så sjunker uppklarningsprocenten än mer. Det blir inte lättare att bevisa våldtäkt bara för att det sker fler anmälningar (vissa lagar har ändrats rel nyligen vilket kanske kan ändra uppklarningsprocenten men det tar i så fall något år innan det visar sig i statistiken).
Citera
2020-10-06, 01:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det vet väl alla varför uppklarningsprocenten för våldtäkter är väldigt låg - det är ett brott som vanligen sker bakom stängda dörrar utan vittnen där ord står mot ord

Samtidigt är falska våldtäkter tyvärr rätt vanliga, dessa lågtstående lögnaktiga kvinnliga individer som gör sig skyldiga till falsk vittnesbörd underminerar ju trovärdigheten hos de kvinnor som blir utsatta för brott på riktigt. Har jag rätt eller fel?

Det skulle inte på nåt sätt förvåna om kvinnan i det aktuella fallet ser en hägrande ekonomisk ersättning i kikarsiktet genom att anmäla en påstådd våldtäkt?

Citat:
Vågar svenska kvinnor i högre utsträckning anmäla våldtäkt numera så sjunker uppklarningsprocenten än mer. Det blir inte lättare att bevisa våldtäkt bara för att det sker fler anmälningar (vissa lagar har ändrats rel nyligen vilket kanske kan ändra uppklarningsprocenten men det tar i så fall något år innan det visar sig i statistiken).

Jag anser å min sida att alla ärliga hederliga svenska kvinnor ska ta avstånd från kvinnliga mytomaner som anmäler påhittade våldtäkter, det vore väl ett stort framsteg för den svenska kvinnan, inte sant?

En fråga nu, har det med säkerhet framkommit vem dokusåpaprofilen är? Och vem är det påstådda BO?
Citera
2020-10-06, 05:32
Medlem
rubin22s avatar
Varför går kvinnan tillbaka till mannen efter hon blivit våldtagen första gången?
Hon blev väl våldtagen vid flera tillfällen?
Blev hon drogad och kidnappad?
För hon kan väl inte vara så korkad att hon frivilligt följer med en som våldtagit henne tidigare?
Citera
2020-10-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Varför går kvinnan tillbaka till mannen efter hon blivit våldtagen första gången?
Hon blev väl våldtagen vid flera tillfällen?
Blev hon drogad och kidnappad?
För hon kan väl inte vara så korkad att hon frivilligt följer med en som våldtagit henne tidigare?

Du kanske nån gång hört talats om självskadebeteende?
Citera
2020-10-06, 20:17
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Du kanske nån gång hört talats om självskadebeteende?
Jo då det har jag.
Men nu har hon ju anmält honom för våldtäkt under fler tillfällen.
Säger inte att är en trevlig kille, bra att han åkte dit, med allt sitt knark.
Men hur trovärdig blir hon i en rättegång?
Citera
2020-10-06, 20:34
Medlem
Citat:
Jo då det har jag.
Men nu har hon ju anmält honom för våldtäkt under fler tillfällen.
Säger inte att är en trevlig kille, bra att han åkte dit, med allt sitt knark.
Men hur trovärdig blir hon i en rättegång?

De har varit i en förhållandeliknande situation och han har vid flera gånger haft sex med henne när hon inte ville. Jag förstår inte riktigt hur det kan vara svårt att förstå? Han är även misstänkt för grov kvinnofridskränkning. Våldtäkerna och kvinnofridskränkningen kan styrkas genom att hon återkommande har berättat för familj/vänner vad som hänt, dokumenterat skador, eller att fler i deras omgivning träder fram och vittnar. Jag vet minst 1 tjej som har blivit utsatt för samma sak av samma person. Vittnar hon så kommer det att styrka BO:s berättelse.
Citera
2020-10-06, 22:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningtack
De har varit i en förhållandeliknande situation och han har vid flera gånger haft sex med henne när hon inte ville. Jag förstår inte riktigt hur det kan vara svårt att förstå? Han är även misstänkt för grov kvinnofridskränkning. Våldtäkerna och kvinnofridskränkningen kan styrkas genom att hon återkommande har berättat för familj/vänner vad som hänt, dokumenterat skador, eller att fler i deras omgivning träder fram och vittnar. Jag vet minst 1 tjej som har blivit utsatt för samma sak av samma person. Vittnar hon så kommer det att styrka BO:s berättelse.

Flyktig relation står det i tidningar, för de bodde väl inte ihop?
Ja men att gå tillbaka till en som våldtagit dig flera gånger låter väl inte riktigt friskt av BO?
Finns ju hur många som helst som även gruppvåldtas, med massor av skador som ändå inte
anses som trovärdiga.
Inte konstigt att han fortsätter sina våldtäkter, då kvinnorna återkommer till honom trots detta.
Men önskar verkligen att han åker dit, nu när hon till slut anmält.

Kommer hon gå tillbaka till honom även efter en ev. dom för våldtäkt?
Skulle inte förvåna mig?
Denna kvinna behöver professionell psykolog hjälp.
Och mycket stöd av vänner och anhöriga.
Citera
2020-10-06, 22:49
Medlem
Citat:
Flyktig relation står det i tidningar, för de bodde väl inte ihop?
Ja men att gå tillbaka till en som våldtagit dig flera gånger låter väl inte riktigt friskt av BO?
Finns ju hur många som helst som även gruppvåldtas, med massor av skador som ändå inte
anses som trovärdiga.
Inte konstigt att han fortsätter sina våldtäkter, då kvinnorna återkommer till honom trots detta.
Men önskar verkligen att han åker dit, nu när hon till slut anmält.

Kommer hon gå tillbaka till honom även efter en ev. dom för våldtäkt?
Skulle inte förvåna mig?
Denna kvinna behöver professionell psykolog hjälp.
Och mycket stöd av vänner och anhöriga.

Är det mer okej av GM att utsätta kvinnan för brottet för att hon inte är ”frisk”?

Ska en parallell domstol döma offren samtidigt som gärningsmännen så de får stå till svars för alla dåliga emotionella beslut som tagits i relationen? Eller varför är kvinnans eventuella behov av stöd från vänner relevant här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in