2020-09-09, 21:43
Medlem
Nu har jag några funderingar igen så jag önskar input från i första hand män, då det är män jag söker på sidor för sexdating.

Om jag gillar något i en mans utseende, men det inte finns så stort intresse från min sida i övrigt, (långt avstånd eller olika sexuella preferenser) är det uppskattat eller inte uppskattat om jag skriver ett mail där jag berättar vad jag tycker på ett ödmjukt och vänligt sätt?

Får ibland svar där mannen tycks uppskatta mina uppmuntrande ord, men ibland hör jag ingenting och undrar då om mannen inte ville höra vad jag tyckte, eller om han inte svarar för att han inte har så mycket att säga eller om han helt enkelt har tagit illa upp?
Jag skriver inte sånt som jag tror kan väcka anstöt, snarare mera att jag blir glad för en väldigt smakfull profilbild, bra och vettig info i profilen eller hans vackra ögon som gör att man nästan drunknar i dom eller liknande saker.

Och, en annan sak. Om en man har knapphändig info, och bara skriver i stil med "söker roliga tjejer/kvinnor", vilken ålder kan han tänkas mena då, alla eller bara dom i hans egen ålder? Eller beror det på hur snygg kvinnan är?
Och när det inte finns angivet vilken kroppstyp han gillar, ska man tolka det som att alla former är okej, eller ska man utgå från att han söker en "idealkropp"? I regel skriver jag bara till män som angett att dom söker kvinnor i alla storlekar, då jag vill matcha det mannen söker så gott det går.

Självklart olika svar beroende på vem man frågar, men jag skriver inte till en man ifall han inte låter öppen för en stor kropp, och jag skriver bara ifall han uttryckligen söker kvinnor i alla åldrar, eller i min ålder.
Så många potentiella män får ju inget brev från mig, då det är svårt att veta vad dom söker egentligen. Det blir så tidsödande att skicka mail till 10 st åt gången bara för att ställa grundläggande frågor, så önskar att en del män angav bättre i sin profil vad dom söker, så att jag som kvinna vet om jag passar in i det eller inte.

Tacksam för synpunkter kring detta
Citera
2020-09-15, 18:29
Medlem
whydahs avatar
Finns det någon sida/app med fokus på anonyma sexuella kontakter? Med fördel någon sida där det är realistiskt att hitta en tjej för träffar, och inte består enbart av 99% män, fejkprofiler eller människor över 50.
Citera
2020-09-26, 23:42
Medlem
Nu är det min tur att gnälla lite och få lite input...
Jag undrar över ett enligt mig fegt fenomen på BC.

Män kollar in min profil, jag kollar in dom profiler som besökt min i den mån dom verkar intressanta, men så plötsligt har jag fått några blockeringar, bara av att ha besökt någon mans profil.

Är vissa män så rädda för att "fel" kvinna ska skicka ett mail till dom, så att dom känner behovet av att blockera mig, då dom kan använda ignorera i stället? Kan dom inte bara svara "nej tack" ifall jag skulle råka skriva till dom, pga att dom har en luddig profil och jag inte matchar det dom söker?

Ifall jag är ignorerad, så ser jag ju det, och fattar ju då att den mannen inte är intresserad av mig, och skriver då såklart inte.

Jag skriver inte ofta till män, men om jag hittar någon som verkar intressant, och jag matchar det han söker, då skriver jag, inte annars. Förutom om mannen har något väldigt trevligt i sin profil som jag vill visa uppskattning för, men då skriver jag också att jag inte är intressant för honom, men bara vill så säga att han har en väldigt smakfull bild, ett inspirerande profilnamn eller liknande.

Jag svarar på alla mail, bara för att visa att jag läst dom och för att mannen ska få ett svar, och anpassar svaret efter det mail jag själv fått. Så jag är inte dryg och sitter och väntar på en drömprins, jag vill aktivt leta själv, men det blir inte så kul om jag riskerar en block bara av mitt besök. För en block ger ju vibbar till andra att jag kanske inte är trevlig att ha kontakt med, så risken är ju att dom som ser mina blockar låter bli att ta kontakt?

Jag är alltså helt på det klara med att alla inte tilltalar alla, men en block känns som en käftsmäll för mig, och jag blockerar bara den profil som är otrevlig eller inte ger sig efter mitt svar.
Finns det någon man här i tråden som kan ge en rimlig förklaring till dessa mäns snabba tryck på block-knappen, eller är dom bara fega och inte ids "riskera" ett mail från mig?
Citera
2020-10-06, 19:25
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix

Män kollar in min profil, jag kollar in dom profiler som besökt min i den mån dom verkar intressanta, men så plötsligt har jag fått några blockeringar, bara av att ha besökt någon mans profil.

Är vissa män så rädda för att "fel" kvinna ska skicka ett mail till dom, så att dom känner behovet av att blockera mig, då dom kan använda ignorera i stället? Kan dom inte bara svara "nej tack" ifall jag skulle råka skriva till dom, pga att dom har en luddig profil och jag inte matchar det dom söker?

Ifall jag är ignorerad, så ser jag ju det, och fattar ju då att den mannen inte är intresserad av mig, och skriver då såklart inte.

Jag skriver inte ofta till män, men om jag hittar någon som verkar intressant, och jag matchar det han söker, då skriver jag, inte annars. Förutom om mannen har något väldigt trevligt i sin profil som jag vill visa uppskattning för, men då skriver jag också att jag inte är intressant för honom, men bara vill så säga att han har en väldigt smakfull bild, ett inspirerande profilnamn eller liknande.

Jag svarar på alla mail, bara för att visa att jag läst dom och för att mannen ska få ett svar, och anpassar svaret efter det mail jag själv fått. Så jag är inte dryg och sitter och väntar på en drömprins, jag vill aktivt leta själv, men det blir inte så kul om jag riskerar en block bara av mitt besök. För en block ger ju vibbar till andra att jag kanske inte är trevlig att ha kontakt med, så risken är ju att dom som ser mina blockar låter bli att ta kontakt?

Jag är alltså helt på det klara med att alla inte tilltalar alla, men en block känns som en käftsmäll för mig, och jag blockerar bara den profil som är otrevlig eller inte ger sig efter mitt svar.
Finns det någon man här i tråden som kan ge en rimlig förklaring till dessa mäns snabba tryck på block-knappen, eller är dom bara fega och inte ids "riskera" ett mail från mig?

Jag var med på bc tidigare, och var en sån som blockade dom jag var ointresserad av. Det gjorde jag enbart för att då försvann dom profilerna från onlinelistan och jag slapp att komma in på deras sida igen
Citera
2020-10-06, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Jag var med på bc tidigare, och var en sån som blockade dom jag var ointresserad av. Det gjorde jag enbart för att då försvann dom profilerna från onlinelistan och jag slapp att komma in på deras sida igen

Okej, tack för ditt svar.

Du hade aldrig en tanke på att "ignorera" i stället?
För kruxet med block, är ju att jag inte får reda på vem som blockat, så jag kan inte själv lägga en block på den. Och jag bör bli samma resultat med "ignonera" då dom jag ignorerat inte dyker upp i inloggad-listan.
Jag tycker mest det är så tråkigt att råka ut för en block av enbart ointresse, då jag utgår från att det är tänkt för en skarpare markering ifall någon betett sig dåligt. Och får någon tillräckligt många blockar så är risken att man bli avstängd om jag fattat det rätt...
Citera
2020-10-06, 20:31
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Okej, tack för ditt svar.

Du hade aldrig en tanke på att "ignorera" i stället?
För kruxet med block, är ju att jag inte får reda på vem som blockat, så jag kan inte själv lägga en block på den. Och jag bör bli samma resultat med "ignonera" då dom jag ignorerat inte dyker upp i inloggad-listan.
Jag tycker mest det är så tråkigt att råka ut för en block av enbart ointresse, då jag utgår från att det är tänkt för en skarpare markering ifall någon betett sig dåligt. Och får någon tillräckligt många blockar så är risken att man bli avstängd om jag fattat det rätt...

Testade med ignorera men dom dök upp iaf för mig,
Ingen aning om personen kan bli avstängd pga det, fast det är något som jag inte bryr mig så mycket om heller faktiskt
Citera
2020-10-06, 20:34
Medlem
Citat:
Testade med ignorera men dom dök upp iaf för mig,
Ingen aning om personen kan bli avstängd pga det, fast det är något som jag inte bryr mig så mycket om heller faktiskt

Okej, för dom jag har ignorerat syns inte för mig, så länge jag inte aktivt går in på deras profil. Så delvis därför jag har så svårt att förstå varför man lägger en block utan att profilen har gjort något fel.
Då gissar jag att du inte heller bryr dig om andra blockar dig?
Jag försöker förstå, så jag frågar inte för att vara otrevlig
Citera
2020-10-06, 21:09
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Okej, för dom jag har ignorerat syns inte för mig, så länge jag inte aktivt går in på deras profil. Så delvis därför jag har så svårt att förstå varför man lägger en block utan att profilen har gjort något fel.
Då gissar jag att du inte heller bryr dig om andra blockar dig?
Jag försöker förstå, så jag frågar inte för att vara otrevlig

Okej då hänger jag med
Jag blocka enbart för att slippa råka gå in på profilen igen
Då gissar du helt rätt , tar inte nätkontakter seriöst först att man ses irl
Citera
2020-10-06, 21:18
Medlem
Citat:
Okej då hänger jag med
Jag blocka enbart för att slippa råka gå in på profilen igen
Då gissar du helt rätt , tar inte nätkontakter seriöst först att man ses irl

Intressant att höra andras åsikter, även om jag inte håller med
Jag är nog egentligen för "klen" för att använda mig av nätdejting, då jag inte gillar tex block, men bor på litet ställe så lite svårt att hitta vettiga sexkontakter irl...
Citera
2020-10-10, 10:03
Medlem
Citat:

Att blocka är ju bara töntigt, att svara på alla är ju sjukt snällt av dig. Och oroa dig inte om ålder eller kroppstyp. Så länge de inte är extremt så spelar det ingen roll om du ser bra ut. Och du verkar ju vara en jättetrevlig kvinna
Citera
2020-10-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braddock
Att blocka är ju bara töntigt, att svara på alla är ju sjukt snällt av dig. Och oroa dig inte om ålder eller kroppstyp. Så länge de inte är extremt så spelar det ingen roll om du ser bra ut. Och du verkar ju vara en jättetrevlig kvinna

Tack för din input

Någon annan svarar att han blockerar för att slippa få besök av den som han inte fann intressant, så någon annan tycker att en block är praktiskt för att slippa oönskade besök...
Men blev glad häromkvällen, då besökte jag en profil och det stod att jag var ignorerad, då förstår jag att han besökt min profil men inte är intresserad, så trevligt att det finns dom som gör så.
Citera
2020-10-10, 12:38
Medlem
Citat:
Tack för din input

Någon annan svarar att han blockerar för att slippa få besök av den som han inte fann intressant, så någon annan tycker att en block är praktiskt för att slippa oönskade besök...
Men blev glad häromkvällen, då besökte jag en profil och det stod att jag var ignorerad, då förstår jag att han besökt min profil men inte är intresserad, så trevligt att det finns dom som gör så.
Vad töntigt av dem, jag tycker det är trevligt när någon besöker en och skriver gärna några ord med henne så man ger det en chans i alla fall. Men jag är inte så kräsen, jag gillar kvinnor i alla åldrar och nästan alla storlekar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in