2020-10-05, 18:20
Medlem
har streamat i flera år när jag spelat, chattat och ibland ritat.
har varit bra bemött och byggt upp en liten skara tittare ( kör på engelska )
Ritar ingen 8yr peddo hentai utan det är rätt så lamt.
Har nu fått varning två ggr av twitch pga mitt content.
Medans populära kortshorts-brudar med sillisar får stå och guppa bäst dom vill.
Samma sak med youtube-kanalen som inte är tänkt för annat än att jag "haah kolla det här då " med folk jag sitter och snackar med på discord.
La upp en video med några snabba teckningar, efter vi på discord hade snackat om att göra en trosreklam.
fick direkt en strike, och varning för thumbnailen samt ett tredje mail där vad som verkade vara en enskild youtube-anställd berättade om din värdegrund.
Samtidigt har vi artister som cardiB som står och guppar sin svarta rumpa i 4k utan problem.
Här är trosreklamen som fick problem https://www.youtube.com/watch?v=Yz05LZBZ_90
( och nej jag försöker inte promota min lilla teckningssnutt som jag bara gjort för en en liten skara vänner ).

Min fråga och tanke är om yttrandefriheten sakta men säkert begränsas, och om....----z Varför?
Och varför kan andra kända artister stretcha på reglerna mer och mer.
Citera
2020-10-05, 18:24
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chikenBat

Min fråga och tanke är om yttrandefriheten sakta men säkert begränsas, och om....----z Varför?

Varför hänger du på liknande sidor? Youtube drivs av Google som är ett vinstdrivande företag de bestämmer själva vad som ska visas.
Citera
2020-10-05, 18:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
har streamat i flera år när jag spelat, chattat och ibland ritat.
har varit bra bemött och byggt upp en liten skara tittare ( kör på engelska )
Ritar ingen 8yr peddo hentai utan det är rätt så lamt.
Har nu fått varning två ggr av twitch pga mitt content.
Medans populära kortshorts-brudar med sillisar får stå och guppa bäst dom vill.
Samma sak med youtube-kanalen som inte är tänkt för annat än att jag "haah kolla det här då " med folk jag sitter och snackar med på discord.
La upp en video med några snabba teckningar, efter vi på discord hade snackat om att göra en trosreklam.
fick direkt en strike, och varning för thumbnailen samt ett tredje mail där vad som verkade vara en enskild youtube-anställd berättade om din värdegrund.
Samtidigt har vi artister som cardiB som står och guppar sin svarta rumpa i 4k utan problem.
Här är trosreklamen som fick problem https://www.youtube.com/watch?v=Yz05LZBZ_90
( och nej jag försöker inte promota min lilla teckningssnutt som jag bara gjort för en en liten skara vänner ).

...för att de är både större och mer kända än dig. Därför släpps de igenom. Helt fel. Men pengarna och popularitet räknas.
Senast redigerad av GormDenGamle 2020-10-05 kl. 18:45.
Citera
2020-10-05, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
...för att de är både störra och mer känd än dig. Därför släpps de igenom. Helt fel. Men pengarna och popularitet räknas.

tycker bara det är så skevt hur dom strikar folk som tex bara sitter och målar anime.
Medans rumpskakarna får härja fritt
Citera
2020-10-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Varför hänger du på liknande sidor? Youtube drivs av Google som är ett vinstdrivande företag de bestämmer själva vad som ska visas.

Enkla sannningen är att det är enkelt!
Citera
2020-10-05, 19:02
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
tycker bara det är så skevt hur dom strikar folk som tex bara sitter och målar anime.
Medans rumpskakarna får härja fritt

Jag kan vara enig i det. Men vad säljer mest och bäst; anime eller rumpor?
Tragiskt!
Citera
2020-10-05, 19:09
Medlem
Citat:
Jag kan vara enig i det. Men vad säljer mest och bäst; anime eller rumpor?
Tragiskt!

anime säljer säkerligen bra, men just grejen att strika folk som sitter och ritar medans man släpper fram folk som horor fritt.. Så jävla skevt.
Men kanske är en icke-diskussion som förtjänar papperskorgen.
Citera
2020-10-05, 20:18
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
anime säljer säkerligen bra, men just grejen att strika folk som sitter och ritar medans man släpper fram folk som horor fritt.. Så jävla skevt.
Men kanske är en icke-diskussion som förtjänar papperskorgen.

Icke-diskussion är det inte. Men kanske i fel del då det handlar om dagen moraliska förfall,
Citera
2020-10-05, 20:46
Medlem
Citat:
Icke-diskussion är det inte. Men kanske i fel del då det handlar om dagen moraliska förfall,

Sant.

upprepar kanske samma saker.
Men har fingrarna i många internet-syltburkar. En kompis har fått sin devian-sida nestängd trots att det finns 75.000 som gör grövre content.
Enda skillnaden att denna människa har ritat "sexiga" bilder med rabbins ( eller vad det nu heter )

Ska det legit vara så att det ska vara så känsligt att "cartoona judar, förut var det top-tabu med muhammed . men han ritas till höger och vänster på devian utan problem.
giriga judar är ok, militära judar likaså. men nosar man på sex så stängs det ner.

Kanske ha fel, utgår bara från min vän.
Tji på mig om det finns hundratals judar på devian med ståkuk.
Citera
2020-10-05, 20:51
Medlem
Citat:
Sant.

upprepar kanske samma saker.
Men har fingrarna i många internet-syltburkar. En kompis har fått sin devian-sida nestängd trots att det finns 75.000 som gör grövre content.
Enda skillnaden att denna människa har ritat "sexiga" bilder med rabbins ( eller vad det nu heter )

Ska det legit vara så att det ska vara så känsligt att "cartoona judar, förut var det top-tabu med muhammed . men han ritas till höger och vänster på devian utan problem.
giriga judar är ok, militära judar likaså. men nosar man på sex så stängs det ner.

Kanske ha fel, utgår bara från min vän.
Tji på mig om det finns hundratals judar på devian med ståkuk.

Man kan tycka vad man vill om det. Men det är privata företag som sätter sina egna regler.
Citera
2020-10-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Man kan tycka vad man vill om det. Men det är privata företag som sätter sina egna regler.

Yes yes herr trökmåns.
Nejmen absolut,. det har du rätt i.
Känner ju lite att jag hamnat i en Ingenmans-diskussion .
sry för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in