2020-10-05, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tipper det ikke det ble tid til valpen. Den ble stengt inne for ikke å ødelegge staging
Valpen var sikkert vant til en morgentur som det ikke ble tid til. Den måtte ha vært innestengt helt til TH kom hjem. Den ble redd

Se filmen Gone Girl

"Når ektemann har dratt på jobb tikker klokken"

Du skriver veldig mye om filmen Gone Girl.
Mener du at GM har sett denne, og så kopiert dette over til denne saken?
Citera
2020-10-05, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tenker du at valpen gjorde fra seg ved et uhell i 2. etasje før den ble stengt inne i et rom i 1. etasje?

Antakeligvis har ikke Anne vært på luftetur med valpen denne morgenen.
Citera
2020-10-05, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
En hund kan tiltrekke seg mye oppmerksomhet, hvis eieren blir overfalt. Noen trakk frem et eksempel med en død papegøye med GMs DNA i nebbet.
Det er dessuten kjedelig når vofsen løper etter fluktbilen med kidnapperne og AEH.

Joda, men det hadde sikkert vært enda mer kjedelig for angivelige kidnappere å møte på en elektriker på kjøkkenet, eller en alarmmontør i stua.

Etter all overvåkingen skulle man jo tro at angivelige kidnappere hadde fått med seg risikoen med all trafikken fra håndverkere og stadige besøk til boligen fra tidlig morgen. De kunne jo ha møtt på flere overraskelser i huset.

Men de hadde kanskje fått klarsignal og det ble ikke vurdert som noen risiko akkurat den morgenen?
Citera
2020-10-05, 19:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Tenker du at valpen gjorde fra seg ved et uhell i 2. etasje før den ble stengt inne i et rom i 1. etasje?
Spent på den teorien jeg også, den burde ikke naturlig gjøre fra seg inne før 10 selv om den ikke fikk luftet seg på morgenen.

Dette Gone Girl greiene trodde jeg vi var forbi.
Citera
2020-10-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I går ble det lekket informasjon fra avhør av TH ca slutten av februar 2020. To måneder før pågripelsen, og 15 til 16 måneder etter forsvinningen.

Jeg mener at det ville ha gjort stor forskjell på vurderingene av THs forklaringer, dersom det var slik at uregelmessigheter, manglende logikk og sammenheng, og motstridende informasjon kun ble tydelig mellom ett avhør og ett eller flere andre avhør.

Her ser vi at manglende sammenhenger og logiske brister forekom innenfor én og samme forklaring.

Og vi vet fra tidligere at TH allerede i sin første forklaring, da han møtte politiet på bensinstasjonen forsvinningsdagen, ble oppfattet som usammenhengende, snakket i halve setninger og fremsto forvirret.

Spørsmålet blir da om han har fremstått som forvirret og usammenhengende gjennom alle sine forklaringer til politiet?

Hvis så er tilfelle, så synes jeg at enten påtalemyndigheten, eller forsvarer, eller begge sammen, burde sørge for en vurdering av mannens mentale tilstand.

Dette er ikke friskt.

Men, det er jo klart, om han har drept sin kone så vil muligheten for å få hjelp fra psykisk helsevern bli noe begrenset, han vil måtte fortsette å lyve om forsvinningsdagen og da blir det vanskelig å få til den åpenheten som kreves mellom pasient og behandler i en terapi-situasjon.

Edit

Jeg lurer på om disse lekkasjene stammer fra TT, og at dette er tidlige signaler om at forsvaret nå peiler seg inn mot at siktede skal påberope seg alvorlig psykiatrisk sykdom og utilregnelighet. Tiltalte kan da bli idømt tvungen psykiatrisk behandling i stedet for fengselsstraff.

Dette er ren spekulasjon da. Fordi jeg tror det går mot tiltale og straffesak.

Ja det er ikke utenkelig
Citera
2020-10-05, 19:50
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ting tyder på at
-Valpen ikke gikk morgentur som vanlig - gjorde fra seg inne
-den ble skremt eller gikk lenge uten tilsyn

En GM kunne ha låst valp inne i 1 etg like før de dro - mulig valp kunne ha kommet seg ut av stuen i 2.etg og ødelagt staging. Kanskje GM mente det var et sikrere sted

AEH var da etter hypotesen i en bil utenfor
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-05 kl. 19:58.
Citera
2020-10-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Spent på den teorien jeg også, den burde ikke naturlig gjøre fra seg inne før 10 selv om den ikke fikk luftet seg på morgenen.

Dette Gone Girl greiene trodde jeg vi var forbi.
Valpen var vel ikke stueren, bare noen uker gammel?
Citera
2020-10-05, 19:52
Medlem
Her kan dere lese om en annen drapssak hvor politiet insisterte på at en uskyldig skulle dømmes.

Citat:
I seks måneder satt Stein Inge Johannessen isolert på ei celle for et drap han ikke hadde begått. To år, sju måneder og 21 dager tok det før tiltalen ble frafalt.

Citat:
Fire dager før rettssaken skulle starte, tilsto en annen drapet på Marius Kolstad i mars 1999.
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/endelig-fri-1.462921
Citera
2020-10-05, 19:53
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du skriver veldig mye om filmen Gone Girl.
Mener du at GM har sett denne, og så kopiert dette over til denne saken?
Det er mye som er likt med den filmen - sett ut fra en hypotese der en GM lurer AEH med på et plott mot sin ektemann. Filmen kunne ha blitt benyttet i planleggingen. Den ble utgitt 4 år før forsvinningen.

Filmen beskriver hvordan både politi og media blir lurt til å tro at ektemannen tok livet av kona.

Ektemannen blir forhåndsdømt og får livet sitt snudd opp ned.

Staging av åsted rett etter at ektemann drar på jobb, planting av bevis mot ektemann, blodvask, og hendelse på bryllupsdagen kan blant annet være ting som er kopiert - sett ut fra hypotese
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-05 kl. 20:05.
Citera
2020-10-05, 20:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Joda, men det hadde sikkert vært enda mer kjedelig for angivelige kidnappere å møte på en elektriker på kjøkkenet, eller en alarmmontør i stua.

Etter all overvåkingen skulle man jo tro at angivelige kidnappere hadde fått med seg risikoen med all trafikken fra håndverkere og stadige besøk til boligen fra tidlig morgen. De kunne jo ha møtt på flere overraskelser i huset.

Men de hadde kanskje fått klarsignal og det ble ikke vurdert som noen risiko akkurat den morgenen?
Vi vet ikke i hvilken grad S4 ble overvåket.

Det kan være at det var håndverkerne som tipset kidnapperne? Hva vet vi?

Vi vet AEH er borte på tross av at hun hadde avtale med elektrikeren. Det er ikke sikkert GM visste om den avtalen.

Edit: For alt vi vet, så kan det være at AEH ble kvalt, fordi elektrikeren kom uanmeldt på døren.
Senast redigerad av Havhest 2020-10-05 kl. 20:08.
Citera
2020-10-05, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er mye som er likt med den filmen - sett ut fra en hypotese der en GM lurer AEH med på et plott mot sin ektemann. Filmen kunne ha blitt benyttet i planleggingen. Den ble utgitt 4 år før forsvinningen.

Filmen beskriver hvordan både politi og media blir lurt til å tro at ektemannen tok livet av kona.

Okei, jeg har aldri sett filmen, men kanskje jeg kan gjøre det en dag. Men hvem kan stå bak noe slikt da? Hvem kan være GM, utifra de opplysningene vi har?
Citera
2020-10-05, 20:11
Medlem
Tenker at AE og hunden løp opp i annen etasje da en maskert GM kom inn, og at hunden har tisset av redsel da AE ble angrepet og kastet ned trappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in