2020-10-05, 19:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Var är uppbådet med jublande supportrar med flaggor?

Biden är ju mer ansvarstagande än Trump, som istället verkar ha smittat ner hela Vita Huset.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Just det, dom är bussade till andra / demokraternas städer för att göra revolution mot samhället de själva byggt och styr.

Har du källa på att Demokraterna officiellt bussar personer till städer "för att göra revolution"?
2020-10-05, 19:37
Medlem
Nixters avatar
Utanför Walter Reed har under helgen samlats de flesta trosbekännelser representerade eller vad sägs om bla:

Judar for Trump
Uigur Muslimer for Trump
Katoliker for Trump
Sikher for Trump
https://www.google.com/amp/s/m.thebl.com/us-news/president-trump-supporters-gather-outside-walter-reed-in-florida-and-new-york-city-to-show-support-a s-he-battles-ccp-virus.html/amp
Muslimer for Trump
https://www.albawaba.com/node/video-muslim-voices-trump-reciting-quran-near-hospital-wishing-trump-speedy-recovery-1384697

Det finns mer material på nätet för den som vill leta upp detta. Om något borde detta visa att Trump är otroligt omtyckt och att detta nu börjar bryta igenom i alla religioner och folkslag. Peace Through Strength
2020-10-05, 19:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Biden är ju mer ansvarstagande än Trump, som istället verkar ha smittat ner hela Vita Huset.

Har du källa på att Demokraterna officiellt bussar personer till städer "för att göra revolution"?

Detta är känt sedan 2016 att Demokraterna och människor associerade med dem är aktiva medhjälpare till att skapa kaos och oordning. Ett exempel från Washington Post, finns många fler.
https://m.washingtontimes.com/news/2016/oct/18/undercover-video-shows-democrats-saying-they-hire-/

Man betalar dessutom stora pengar för att få lokala åklagare valda dom släpper ut människor som utför riots utan straff omedelbart på gatan igen. Det vart ett stort debackel när Newt Gingrich nämnde vem som betalade för alla dessa åklagare.
https://youtu.be/j7GEd9iSi4g

Demokraterna är idag inte ett fredligt parti, du har viktiga falanger som stödjer riots, och krigsliknande agerande "inbördeskrig".
Senast redigerad av Nixter 2020-10-05 kl. 20:00.
2020-10-05, 19:52
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De är vanliga arbetande amerikaner som inte har det skyddsnät som en vanlig arbetande svensk har, och därför måste de själva se om sitt hus.
Inte heller det är korrekt, du bara rapar upp svenska fakenews.
2020-10-05, 19:56
Medlem
Nixters avatar
Uppdatering Florida
Med de förtidsröster och returer av förtidsröster ser läget för att Joe Biden skall nå en volym tillräcklig att slå Donald J Trump i Florida som alltmer avlägsen.

Uppdatering North Carolina
Nu har dessa förtidsröster och returer börjat ge ett avtryck och även här ter det sig som att vi närmar oss ett läge där Biden omöjligen kommer kunna slå Trump.

För den som följt tråden vet man att jag har siffror och statistik som backar detta, antal förtidsröster, returer och 2016 vs 2020 nyregistrerade som ligger till grund för resonemanget. Lägg därtill svarta och andra minoriteter som är registrerade Demokrater men kommer rösta Trump denna gång.

Min prognos: Som det ser ut just nu kommer Trump sannolikt hålla alla stater han vann 2016, han kan dessutom komma att vinna i minst två stater Minnesota och New Hampshire, båda tenderar att vara i Trumps händer redan nu.

Givetvis är jag ödmjuk och säger att jag kan ha fel men kommer givetvis uppdatera om läget förbättrats/försämrats för Trump.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-05 kl. 19:58.
2020-10-05, 20:08
Medlem
Ett litet bakslag för Trump-kampanjen får man väl ändå säga det är att Kayleigh har testats positivt. Visserligen inga symptom men jag antar att hon inte kan jobba på 10 dagar och det börjar bli knappt om tid till valet.
Kayleigh har ju varit ganska skicklig på att förklara Trumps politik och skall man säga vara en sorts stötdämpare mot angreppen som kommer från journalistkåren.

Jag tror republikanerna nu blir tvungna att hårdköra Mike Pence, det dröjer nog ett tag innan Trump är på banan. Tid för Pence att ta bladet från munnen och spotta upp sig.
2020-10-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ett litet bakslag för Trump-kampanjen får man väl ändå säga det är att Kayleigh har testats positivt. Visserligen inga symptom men jag antar att hon inte kan jobba på 10 dagar och det börjar bli knappt om tid till valet.
Kayleigh har ju varit ganska skicklig på att förklara Trumps politik och skall man säga vara en sorts stötdämpare mot angreppen som kommer från journalistkåren.

Jag tror republikanerna nu blir tvungna att hårdköra Mike Pence, det dröjer nog ett tag innan Trump är på banan. Tid för Pence att ta bladet från munnen och spotta upp sig.

Två i hennes personal har också smittats så att den där positionen i VH måste få in nytt folk. Och de måste ha förhållningsregler så att inte de får den smittan som finns i VH.

Det är tragiskt att inte VH har försökt vara lite försiktiga åtminstone. De här mötena där de kramats och varit inomhus och frotterat sig med varandra var ju onödiga. Det borde man ha insett. De har ju för fan Dr Fauci att konsultera.
2020-10-05, 20:23
Medlem
[quote=sirup|73153493]Två i hennes personal har också smittats så att den där positionen i VH måste få in nytt folk. Och de måste ha förhållningsregler så att inte de får den smittan som finns i VH.

Det är tragiskt att inte VH har försökt vara lite försiktiga åtminstone. De här mötena där de kramats och varit inomhus och frotterat sig med varandra var ju onödiga. Det borde man ha insett. De har ju för fan Dr Fauci att konsultera.[/QUOTE

Ja det är inte väl skött. Jag tror dock dom kan parera, dom som först tillfrisknar får snabbast in i karantänen och först ut sist in, ja jag menar inte LAS utan att först ut från karantänen snabbt in i valrörelsen.

Trump skulle nog ha tjänat på en månads uppskov med valet men så blir det inte. Skulle tro att Trumps valkampanj blir hektiska 10 dagar före valet, en mycket snål marginal för att få ut budskapet.
2020-10-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Ja det är inte väl skött. Jag tror dock dom kan parera, dom som först tillfrisknar får snabbast in i karantänen och först ut sist in, ja jag menar inte LAS utan att först ut från karantänen snabbt in i valrörelsen.

Trump skulle nog ha tjänat på en månads uppskov med valet men så blir det inte. Skulle tro att Trumps valkampanj blir hektiska 10 dagar före valet, en mycket snål marginal för att få ut budskapet.

Jag måste erkänna att jag tycker det är tråkigt. Det hade varit bättre att valrörelsen har kunnat få fungera. Det hade blivit ett rättvisare val. Men å andra sidan när de drar på sig detta själv så kanske det blir rättvist ändå på något sätt. Det visar ju deras förmåga på något sätt. Men ändå.

Men möjligheten finns att ha rallyn via länk, kanske Trump inte orkar men andra kanske kan göra det? Och kampanjannonser. Men jag har fått för mig att de inte har så mycket pengar att röra sig med heller.
2020-10-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men leder inte Biden över Trump i stort sett i alla polls? Det är i alla fall vad väljarna signalerar. Så mina åsikter stämmer ju relativt väl ihop med vad väljarna anser i alla fall av pollsen att döma.
Men inget är ju hugget i sten så vi får väl se hur väl pollsen stämmer överens med valutgången och om Trumps i elfte timmen lyckas göra en sista uppryckning återta initiativet och då minska gapet till Biden.

Det gjorde Hilary Clinton också. Två veckor före valet 2016:

https://www.youtube.com/watch?v=h2wOaepWDE4&ab_channel=CBSThisMorning
2020-10-05, 20:41
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Uppdatering Florida
Med de förtidsröster och returer av förtidsröster ser läget för att Joe Biden skall nå en volym tillräcklig att slå Donald J Trump i Florida som alltmer avlägsen.

Uppdatering North Carolina
Nu har dessa förtidsröster och returer börjat ge ett avtryck och även här ter det sig som att vi närmar oss ett läge där Biden omöjligen kommer kunna slå Trump.

För den som följt tråden vet man att jag har siffror och statistik som backar detta, antal förtidsröster, returer och 2016 vs 2020 nyregistrerade som ligger till grund för resonemanget. Lägg därtill svarta och andra minoriteter som är registrerade Demokrater men kommer rösta Trump denna gång.

Min prognos: Som det ser ut just nu kommer Trump sannolikt hålla alla stater han vann 2016, han kan dessutom komma att vinna i minst två stater Minnesota och New Hampshire, båda tenderar att vara i Trumps händer redan nu.

Givetvis är jag ödmjuk och säger att jag kan ha fel men kommer givetvis uppdatera om läget förbättrats/försämrats för Trump.

Var kan man hitta dessa siffror?
2020-10-05, 20:50
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Du svarade inte på var demokraternas engagerade supporters är.

Med tanke på hur världsbäst Joe Hiden är på att leda i pollsen, så borde det ju även synas på flygplatsen, gator och torg, men även på flaggor och bumperstickers runt om i landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in