2020-10-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Man pratar om aktiva eller inaktiva virus. Inte döda virus. Vad som mäts i avloppsvattnet ger väl bara utslag på mängd virus och inte om det är aktivt/inaktivt så det borde inte spela någon roll.
En person som är sjuk producerar STORA mängder virus, sedan avyttras de trasiga (inaktiva/döda) virusen under en tid efteråt. Med tanke på hur mycket virus som bildas under en enda dag innan kroppen har tagit hand om dem så kommer garanterat resterna som avyttras efter sjukdomen att vara små i sammanhanget.
Citera
2020-10-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Sevärt inslag på CNBC där Amerikanska FDAs före detta chef Scott Gottlieb kommenterar angående spridningen i väst jämfört med länder i Asien/Oceanien.
https://m.youtube.com/watch?v=_lzN1xLM9fc

Det är inte enbart Taiwan (frågor på det?) som har lyckats, utan Thailand, Malaysia, Vietnam, Hongkong, Singapore, Japan Sydkorea, Australien, Nya Zeeland. Hela Pacific Rim har färre än 1 000 fall per dag.

Det handlar om huruvida befolkningen är beredd att ta kollektiva åtgärder för att bevara det som är viktigt. Folk säger först att dom vill ha skolorna öppna, men i nästa andetag så vägrar man använda masker.

Tänk om FHM och Tegnell skulle ta till sig vad Scott säger här. Hela Pacific Rim med nästan 2 miljarder människor har har samma antal nya fall per dag som lilla Sverige.

Men FHM och Sverige vet förståss bäst.

Jag skulle iofs se alla länders överdödlighet i relation, som ex Thailand:

Citat:
"Excess deaths far outnumber the death toll announced by the government. There have been about 13,000 excess deaths since the start of March, about 8.5 per cent higher than normal. Thailand’s 58 reported COVID-19 fatalities are only 0.45 per cent of total excess deaths — spectacularly low compared to countries like the United Kingdom, Italy and France."

https://www.eastasiaforum.org/2020/08/06/lifting-the-veil-on-thailands-covid-19-success-story/
Citera
2020-10-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Menar du att elever och lärare med Covid-19 tvingas till skolan? Märkligt. Här har jag gått och fått uppfattningen om att dom är tillsagda att stanna hemma precis som på alla andra ställen.
De som med ganska stor sannolikhet kan misstänkas vara asymptomatiska tvingas ju till skolan.
Citera
2020-10-05, 18:26
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Fast hur många av dom oupptäckta fallen är så dåliga att dom kommer vara långtidssjuka?

Majoriteten av dem har troligtvis redan lång historik inom FKs rullar. Utmattning, stress , ångest etc. Denna klick i samhället har nu fått ett nytt symtom de kan härleda alla bekymmer till. Sedan finns såklart undantag men jag är ganska säker på att denna grupp kommer vara majoriteten som har långtidssymtom. Då räknar jag inte med de som har varit allvarligt sjuka.
Citera
2020-10-05, 18:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Hur var det nu med andra vågen som Tengele sa inte skulle inträffa?

Om forskarna på KTH har rätt så ser det ju ut som om en andra smittvåg kommer starkt i Stockholm.
Att uppnå nivåerna från maj borde väl kunna klassas som rejäl andra våg?

"Avloppsanalyser visar: Stor smittökning i Stockholm
Coronvirusets spridning ökar i Stockholm och närmar sig nu nivåerna från i maj, enligt forskare på KTH som studerat huvudstadens avloppsvatten. Det skriver DN."
Citera
2020-10-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
total bs

fhm ljuger helt enkelt.

Alltså ingenting har förändrats sedan man fått höra om viruset, och sverige har inte gjort något.
Men plötsligt så finns de inga döda. Dessutom så funkar inte flock immunitet.

luktar skumt.
Ditt inlägg luktar ironi alt att IQ befrielse.
Citera
2020-10-05, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Majoriteten av dem har troligtvis redan lång historik inom FKs rullar. Utmattning, stress , ångest etc. Denna klick i samhället har nu fått ett nytt symtom de kan härleda alla bekymmer till. Sedan finns såklart undantag men jag är ganska säker på att denna grupp kommer vara majoriteten som har långtidssymtom. Då räknar jag inte med de som har varit allvarligt sjuka.

Så är det säkerligen.
Citera
2020-10-05, 18:32
Medlem
Det verkar som det stiger i norrbotten nu med..men tyvärr betalsidor i både kurren och nsd.
Citera
2020-10-05, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
0 självkritik/Självinsikt/distansering/vetenskap/resoluta åtgärder.

Har man en myndighet som tillåts agera på detta sättet i snart ett år med snart 6000 victims.

Har man (folket/myndigheter),

Valt robot-lagom-seppuku.

Sverige fick en "paus" började frenetiskt runka åt sin egen förträfflighet. Trots 6000 avlidna i Covid.

En meters avstånd! Lol det är vad folk håller i normala fall.

My nigga,

Alla som delar lokal (buss/tåg/affär/skola/jobb) kan inte vara där och dela luft ull retard utan 100%-ig testning -varje morgon.

Test ihop med munskydd is "the wäjj".

Som sagt,

Ett 100% säkert snabbtest (näsa/blod(stick i fingret)utandning) för testning av samtliga innan utgång kommer revolutionera pandemin. Mer än ett vaccin!

Allt annat är katt/råtta/hittepå/igotzfullcontrol/

Allt som ansågs "alarmistiskt" har sakta portionerats ut /besannats, nigga please.

Som "de inte visste" allt är i rytm med att inte störa Svärjebebisen som det ska vara lagom runt. Hyckleriet glömmer folk/ser inte när det portioneras ut.

Men vad förväntades av en massa tillgjorda lagom retarded guldfiskar?

Kom ihåg för dessa är detta latencyn-då-vi-gör-"lagom"(inte mkt)-svinnet en nödvändighet. De vill vakna lagom och låångsamt gör inget om några hundra tusen ryker, bidrar bara till gängse svensk sed att ha/skapa saker att kunna beklaga sig/ojja sig över. Alla resoluta män/kvinnor är satta åt sidan. Värdegrunds kyrktanterna maler ner folkt i deras retarded kvarn.

Hellre oja än jobbiga åtgärder som tex skräckscenariot dresscode munskydd.

Dock ska tilläggas att jag är tacksam för alla människors fantastiska vardag där de hjälpsåt att ge oss alla ett fungerande samhälle.

Men ffs now is the time to fucking put on a mask. And stop making money out of retarded vaccine fairytales medi-tech companies build a fucking home-test machine in billion of devices.

Går det att göra iphone 12 till alla går det att bygga en testdosa för covid.

Galet tankspridd och formaterat, men musik för mina öron.

Fortsätt så.

Citera
2020-10-05, 18:41
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
En person som är sjuk producerar STORA mängder virus, sedan avyttras de trasiga (inaktiva/döda) virusen under en tid efteråt. Med tanke på hur mycket virus som bildas under en enda dag innan kroppen har tagit hand om dem så kommer garanterat resterna som avyttras efter sjukdomen att vara små i sammanhanget.

Jo precis så är det såklart.
Citera
2020-10-05, 18:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
FHM säger att nuvarande restriktioner blir kvar minst ett år till. Det blir tufft för nöjesparker, kulturevenemang och resebolag.

Det är en av många otrevliga konsekvenser av Folkhälsomyndighetens strategi. Nöjesparkerna betalar priset för att Folkhälsomyndigheten har valt en strategi som går ut på att epidemin ska fortsätta på obestämd tid. I Helsningfors och Oslo har nöjesfälten varit öppna under sommaren. Men svenskar har inte varit välkomna att åka dit.

Folkhälsomyndigheten håller på att förstöra hälsa, ekonomi, kultur och relationer man andra länder.

Citat:
Sen trots "karantän" låta föräldrar med covid-19 springa in och ut ur hemmet/tillåtas uppehålla kollektivtrafik för att lämna barn på skolan.

Ni hör ju själva.

Jag hör budskapet "Epidemin ska fortsätta".

Citat:
Carlson säger det själv under Agenda intervjun, Sverige vill ha en "lagom" ihållande långsiktig väg.

Det Johan Carlson säger är, med andra ord, "Epidemin ska fortsätta på obestämd tid".
Citera
2020-10-05, 18:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Menar du att elever och lärare med Covid-19 tvingas till skolan? Märkligt. Här har jag gått och fått uppfattningen om att dom är tillsagda att stanna hemma precis som på alla andra ställen.
Nej, det begriper väl du också att jag inte menar, eller?

Jag menar att barn som antagligen bär på viruset men är asymtomatiska ska gå i skolan trots att någon i familjen har konstaterad covid.

De vuxna i samma hushåll ska inte gå och arbeta, även om de inte har symptom. På deras arbetsplatser skyddas således deras arbetskamrater från att utsättas för asymtomatisk smitta. Det skyddet erbjuder man inte lärare i grundskolan.

Förstår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in