Citat:
Ursprungligen postat av
Core.
Edit; ni ska vara veta vad f det r som kommer in som nya, och dom som vl gr det ndrar sig och blir socionomer efter ett par r. Frr kom det faktiskt kompetenta grabbar, nu r det mest puckon som romantiserat yrket, s det hller ju inte.
hahah vldigt f hr i Gteborg nu... kolla med volant exempelvis. man kr fulla klasser med babblar och kanske en blir det man utbildare sig till vartannat r...
Mlarutbildningen dr fick lgga ner fr det kom inte ut ngon alls som var ngot att ha p flera r.
Och jag sjlv varnar fr bygg rent allmnt och sger det rakt ut till alla ungdomar som frgar, Det r ett abort slit och ingen dans p rosor.
jag har haft vuxenlringar som vart med mig ett par dagar och dom pallar en dag sen dr dom, ngon hll en vecka men gav upp p Mndagen. en kille var kroppsbyggare, kom ut och flinade och tittade p mig som d var vldigt smal. Tittade p mig och flinade och trodde vl att han skulle vara kung och betedde sig s... Efter halva dan var han helt tyst och sg chockad ut. Andra dan s grt han och s men kmpade p sen frsvann han bara... han sa att han aldrig fattat att det var s tufft och undrade hur jag kunde orka. jag sa att kroppsbygge ger inte uthllighet och fel sorts muskler och s r det ju till viss del. En del muskler r bra men inte s mycket, teknik och en jvla massa envishet.
det r inte ett leksaksyrke direkt och i dag s rekommenderar jag inte det hr till ungdomar.
Tyvvr s krvs det lite innafr pannan med och dr gr det ofta fel... Folk som inte passar in i skolan och ingenstans. Gr p olika mten med socialen, AF, och andra som tycker att den hr killen passar inte in ngon stans men hantverkare kan man ju bli fr det r ltt...
Nr det r precis tvrt om.
Det r eliten som behvs i dessa yrken, men har man ngot innanfr pannbenet s borde man satsa sitt krut ngon annan stans dr arbetsmiljn r bttre och man fr med betalt.
Vi som jobbar och r duktiga kan jvligt mycket. Ser det inom bygg p dom olika yrkena. Det finns mnga vlldigt skrpta och duktiga kunniga som verkar vara vldigt intelligenta och starka p samma gng med en del undantag s klart.