2020-10-05, 12:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det är ju lite svårt å veta .
Men teorin att han blivit smittad av medarbetare på tors. Och sen visat positivt på fre. Är ju bara bullshit. C19 är så spritt så smittspårning som nån skulle satsa på är bara meningslöst.
Det är svårt och veta, men visst verkar det som att trumpen varit smittad längre och varit medveten om det och inte testat sig.
Nått säger mig att man kommer med konfliktande uppgifter och vägrar svara på enkla frågor om detta.

Man kan ställa sig frågande till varför man inte svarar, då det saknar betydelse om nu trumpen smittades någon dag innan bara.
Att inte svara det får oss alla undra, och på nått så enkelt också.

Det är faktiskt väldigt udda, då det är en så enkel fråga och utan problem att svara på.
Ja, om nu inte man vetat om trumpen varit smittad en längre tid än man gjort gällande.
Ska bli intressant om man kommer klargöra detta, gör man inte, så bör man undra varför och den troliga frågan man ställer sig är då att det verkar som trumpen har varit smittad längre än vad man vill göra gällande.
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trumps hänsynslöshet visar sig tydligt när han utsätter andra för stort obehag och eventuell död för att vinka.

Det får en att inse att det är mycket troligt att Trump inte tagit testerna som han skulle. McEnany vägrar ju uppge hur han har tagit tester.

Och då är det också mycket troligt att det är Trump som var superspridaren i The Rose Garden. Han bryr sig ju inte om andra alls. Det vet vi ju. Det är dock svårt att greppa att det är på en sådan nivå som det är. Det är så otroligt hänsynslöst.

Och hur påverkar det röstande för folk kan man undra. Fara runt och vinka som en idiot.
Det får en att undra faktiskt, då det är en mycket enkel fråga och helt utan problem och svara på.
ja, om nu inte svaret är att man ljuger om tiden man vetat om trumpen varit smittad.
Citera
2020-10-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag menar att han genom att överleva ”bevisar” att viruset inte är så dödligt som det påstås. Det spelar ingen roll vad du eller jag tycker, det enda som betyder något i det här läget är vad Trump tycker och hur väljarna tolkar det. Du och jag är inte ens bjudna till festen, så om du blir oerhört upprörd över vad Trump gör så får du väl lära dig att hantera det?

Han har ju behövt läggas in på sjukhus, syrgasbehandlats och medicinerats redan, så han har snarare bevisat att det är ett farligt virus.

Med den kunskapen i bakhuvudet har han sedan, helt i onödan, utsatt sin personal för en situation där de med största sannolikhet kommer att bli smittade.

Jag är knappast upprörd men jag kan inte annat än att förundras över hur en världsledande kan med att bete sig på det sättet.
Citera
2020-10-05, 12:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ja, det är ju precis det som pågått sen viruset upptäcktes. Trump har tonat ner det trots egen vetskap om riskerna och alla hans fans lyssnar ju på honom, inte på vetenskap.
Precis! Samma nonchalans hela tiden, trots att han är smittad själv. Det blir nog ännu en våg av smitta som konsekvens av Rose Garden partyt och bilturen lagom inför valet.
Högmod går före fall, som sagt.
Citera
2020-10-05, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Förstasidenyhet ett bra tag nu att Trump sitter inne i en bil, ned munskydd, och vinkar.
Tydligen totalt oacceptabelt och en risk för många människors liv.
Det samtidigt som vi har folk packade som sillar i kollektivtrafiken och fyllda köpcentrum sedan månader tillbaka rakt framför vår näsa.
Ingen som ens orkar försöka dölja hyckleriet längre?

Han är konstaterat sjuk i covid, är alla svenska pendlare det? För svenskar som är sjuka gäller att stanna hemma i en vecka och följa förhållningsreglerna för att förhindra smittspridning.
Citera
2020-10-05, 12:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vänstern bevisar det genom att om och omigen inrikta sin kritik på Trumps person, inte hans politik.
Vad dit resonemang visar är att Trump är en osympatisk person och det kan jag visserligen hålla med dig om. Men den troligtvis minst sympatiska statsminister vi har haft är Göran Persson. Hur vida han var kompetent eller inkompetent låter jag vara osagt. Men att han var osympatisk var allmänt känt och jag tror inte de som röstade på honom gjorde de för att de tyckte att han var inkompetent, och ja, han var ju röd.

Inse att alla människor är olika och man kan inte dra halva befolkningen över en kam och tilldela de gemensamma åsikter. De som röstar vänster är många olika slags människor med olika sett att se och uppfatta världen, de samma gäller de som röstar höger.
Citera
2020-10-05, 12:48
Medlem
Jag tycker nog att själva prioriteringen av att vilja åka en sväng runt kvarteret bara för att vinka är viktigast att förstå och det beror säkert på att Trump måste framstå som frisk även om han är fullpumpad med medicin och sannolikt inte kommer vara fullt återställd innan valdagen. Det är ett politiskt problem för honom. Han kommer göra allt för att verka frisk även om han bara klarar 10-minuters framträdanden.

Om inte Trump skrivs ut från sjukhuset nu i början på veckan så är han sannolikt döende, han kommer göra allt för att bygga upp sjukvårdskapacitet i vita huset så att han snabbt kan flyttas och låtsas vara friskare.
Citera
2020-10-05, 12:48
Medlem
Madagascars avatar
Han har vaknat... Det är lite som Truman show att följa Trump :-)

Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
17m
IF YOU WANT A MASSIVE TAX INCREASE, THE BIGGEST IN THE HISTORY OF OUR COUNTRY (AND ONE THAT WILL SHUT OUR ECONOMY AND JOBS DOWN), VOTE DEMOCRAT!!!
Donald J. Trump
@realDonaldTrump
·
28m
“I’m voting for Donald Trump. My father is a Union Worker and his 401K has tripled under President Trump.” USA Voter.
@foxandfriends
Thank you, and remember that the Stock Market is getting ready to break its all time high. NEXT YEAR WILL BE THE BEST EVER. VOTE, VOTE, VOTE!!!!!
Senast redigerad av Madagascar 2020-10-05 kl. 13:16.
Citera
2020-10-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Han är konstaterat sjuk i covid, är alla svenska pendlare det? För svenskar som är sjuka gäller att stanna hemma i en vecka och följa förhållningsreglerna för att förhindra smittspridning.
Vet vi dom är friska? nej.
Är det några krav på att testa sig? nej.
Hört talas om asymptomatisk spridning?
Ökar spridningen? ja?
Ska vi i samband med det öppna upp äldreboenden där majoriteten av dödsfall skett? ja.
måste man testa sig mot Covid-19 innan besök? nej.
Är det några katastrofrubriker om detta? nej.

Det har däremot varit hyllningar till FHM för att dom lyckats sprids smittan så mycket så vi är bättre rustade än övriga.

Men om Trump sitter i en bil så är det katastrof.
Finns det någon förutom chaufför i bilen?
Är han redan immun? Vet vi det?
Hyckleriet är omöjligt att missa.
Citera
2020-10-05, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
?

Vet du inte vad du själv skriver i dina inlägg??
fattar du inte att Demokraterna behöver nån som kan slå denne man i ett val, och de skickar fram en loser, en lika dålig ledare.

Jag har inte skrivit något om valet. Jag har skrivit att det är tokigt att, som bekräftat coronasmittad, sätta sig i trånga, slutna utrymmen tillsammans med folk som inte är smittade.
Senast redigerad av enhalvboj 2020-10-05 kl. 12:54.
Citera
2020-10-05, 13:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Är väl beviset som svar på tidigare inlägg i tråden.
Vad händer med agenterna nu.? Jodå, blev uppenbarligen karantän. Snyggt jobbat Humle.

"That should never have happened," one current Secret Service agent who works on the presidential and first family detail said after Trump's drive-by, adding that those agents who went along for the ride would now be required to quarantine.
https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-covid-19-updates-monday/index.html
Citera
2020-10-05, 13:10
Medlem
volvo 240s avatar
Mina tankar går till DOnald och Melania. Hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Han har ju vad vi vet inga underliggande sjukdomar och det har väl inte heller the First Lady? Han är iaf en riktig kämpe som var ute och åkte limousine idag och peppade sina supporters. Medan Joe Biden sitter i källaren, och när Biden haft mask har han felrtalet gånger haft den uppochner, bara haft den över munnen men inte näsan, haft den färgade framsidan inåt osv osv. Det skulle inte förvåna mig om även Biden och NAncy Pelosi åker på skiten.
Citera
2020-10-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Bara för att man är stark mentalt (eller fysiskt för den delen) betyder inte att man klarar sjukdomar bättre
handlar om riskfaktorer och hur virus satt sig/sprider sig i kroppen och om man klarar sig från följdproblem som lunginflamation
Haha är du helt dum i huvudet? Tror inte du begriper hur stor påverkan det mentala har på hur du klarar av en sjukdom, det är bra mycket större påverkan än vilken medicin/behandling du får. Varför tror du att placebo och nocebo är så kraftigt starka vetenskapligt? Du behöver garanterat titta på lite dr bruce lipton på youtube och utbilda dig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in