Citat:
Ursprungligen postat av
Bigbossgalasso
Hej har åkt på en konstig åkomma. Fram till ett par år sen var jag framgångsrik i it branschen. Rökte på nästan var dag, snusade, rökte cigg, drack, partade, jobbade etc. Sen efter ett besök hos psykiatrin (då de bland annat ristade ett kors i min arm och zappade med statistik elektricitet) är det som om nån tagit över mitt huvud och tvingar mig att göra mig av med alla mina vanor, vänner, jobb, hobbies, allting. Så fort jag tycker om något måste det förstöras. Enda undantagen verkar vara mat, träning och masturbation. Senast jag rökte en joint m kompisar var det som en det borr åkte in i mitt bakhuvud. Hör röster hela tiden, ser gamla vänner passera revy framför nån slags inplanterad tv i huvudet. Känner mig som en zombie slav. Blir stucken av osynliga getingar typ hela tiden. Verkar som de exekutiva funktionerna är skadade för jag kan knappt fatta beslut som "vad ska jag äta idag"?
Någon som känner igen sig i detta / vet hur man kommer ur det?
Be doktorn kolla din näsa, bihålor, hals etc. med en sån där lång minikamera av något slag. Be dem kolla efter ärr eller liknande, glöm inte att checka dina öron hos doktorn också och fråga om de har några ärr.
Skaffa:
Vanlig röntgen av skallen samt CT och Magnetröntgen av skallen
Kan vara svårt att få undersökningarna hos sjukvården. De kan vara lite emot det om du säger sanningen. "Främmande kropp som sänder saker" samt får du en invit till psyket. Läs på symptom om undersökningarna du vill ha och lura dig till dem. Mitt tips för snabbare hantering dit är att betala för dem själv.
De vill isolera dig antagligen, låt dem inte göra det.
Börja undersöka på internet om detta. Var inte lat.
De kommer göra det svårt för dig, göra dig trött, lat, apatisk och deprimerad. Allt för att hålla kvar dig. Skriv upp en lista på vad du ska göra är mitt tips och bara gör det oavsett hur mycket det tar emot.
De kan få dig att vilja supa och knarka, du är lättare att kontrollera då. Så... ja...