2020-10-05, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Var inne på aftonbladet i förmiddags och läste. Anders Lindbergs ledare, där han skriver om Mona Sahlin. Min första tanke var: nu har han tappat det helt, blivit galen.. Han hade läst hennes bok och kom på hur mycket han saknat hennes röst! " Visst gjorde hon en del fel", bla, bla.. hela artikeln gick ut på hur mycket han saknade henne, skämmigt var det att läsa!

Visst är det mysigt med stockholmska, men med tanke på hur hon ställer till det, är det inte värt.
Citera
2020-10-05, 08:08
Medlem
Maria Schottenius i DN skräder inte orden i sin artikel
Maria Schottenius: En lättnad att Mona Sahlin inte blev Sveriges första kvinnliga statsminister

En person som skriver falska intyg åt en livvakt, bestraffas för skattebrott och på två år får 98 parkeringsböter varav 32 av dem går till kronofogden, borde väl ändå fundera över sig själv som lämplig statsminister. Trots stor uppbackning även i slutet, där UD-anställda reste runt för att förgäves hjälpa Mona Sahlin till ett internationellt uppdrag, har det notoriska slarvet varit ett stående inslag genom åren. Styrelsesammanträden där hon aldrig dykt upp, event där hon varit dragplåster, men fått förhinder i sista
stund.*https://www.dn.se/kultur/maria-schottenius-en-lattnad-att-mona-sahlin-inte-blev-sveriges-forsta-kvinnliga-statsminister/
Citera
2020-10-05, 08:40
Medlem
0wes avatar
Vet man anledningen till varför hon har flyttat till Hultsfred?
Citera
2020-10-05, 09:42
Medlem
whogivesafucks avatar
Enligt merinfo har hon också en särskild postadress i Hultsfred. En c/o-adress.
Fan är det för någonting?

https://www.merinfo.se/person/Hultsfred/Mona-Ingeborg-Sahlin-1957/bngjp-56bii
Citera
2020-10-05, 10:07
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0we

Utöver att hennes dotter driver hotell där (?) och att en skock barnbarn finns att få träffa genuint.
(övriga barnbarn finns i USA -ses sällan)

Citera
2020-10-05, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0we

En av anledningarna är att Mona brukar alltid gå på Hultsfredsfestivalen
Citera
2020-10-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Enligt merinfo har hon också en särskild postadress i Hultsfred. En c/o-adress.
Fan är det för någonting?

https://www.merinfo.se/person/Hultsfred/Mona-Ingeborg-Sahlin-1957/bngjp-56bii

Mona är skriven i samma adress som sin man Bosse. Men troligtvis bor hon inte där och därför går posten till dotterns adress istället. Dottern kanske skickar adressen dit hon egentligen bor eller ger posten till henne när de träffas.

Dottern kan ju också skanna breven och maila dem till Mona. Då spelar det ingen roll var hon befinner sig.

Det skulle ju kanske se konstigare ut om hon hade posten restante -adress?

Sen tror jag också att utmätningen från statsrådslönen har med adressen att göra med. Hon får väl behålla så mycket att pengarna räcker till hyra, el, internet etc. Plus ett schablonbelopp för maten.
Citera
2020-10-05, 11:19
Medlem
Mona Sahlin är svärmor till den evige rebellen Putte
http://www.hultsfredsrebellen.se/
Citera
2020-10-05, 11:34
Medlem
Citat:
Var inne på aftonbladet i förmiddags och läste. Anders Lindbergs ledare, där han skriver om Mona Sahlin. Min första tanke var: nu har han tappat det helt, blivit galen.. Han hade läst hennes bok och kom på hur mycket han saknat hennes röst! " Visst gjorde hon en del fel", bla, bla.. hela artikeln gick ut på hur mycket han saknade henne, skämmigt var det att läsa!

Ett hopplöst försök till vittvätt och en omskrivning av verkligheten som får läsaren att häpna.

Hur Mona Sahlin "snubblade på en Toblerone" betyder alltså i klartext hur Mona Sahlin använde sin arbetsgivares kontokort för privata köp (54.000kr) och hur hon fortsatte att göra det även efter att saken hade uppmärksammats i media och hon hade fått en tillsägelse plus att hon själv hade lovat att inte göra så i framtiden.

En sak som för de flesta vore en självklarhet även utan en tillsägelse.

Sen försöker Anders Lindberg med samma som Mona dvs. att skandalen skulle ha handlat om huruvida Mona hade en sexuell relation med livvakten eller ej. Istället för det som det egentligen handlade om dvs. att Mona skrev osanna intyg och ansåg att det inte var mycket att orda om. För hon hade ju skrivit flera intyg redan innan..

Anders Lindberg skriver också att Mona hade skrivit ett intyg om att livvakten tjänade "mer än han gjorde". Det kan man lugnt konstatera. 120.000kr är "mer" än 42.000kr.

Sen ska vi tydligen tycks synd om Mona, eftersom ingen hjälpte henne när hon föll - på eget begrepp.

Hon nekade i sten och ansåg att journalisterna sysslade med trams när de ifrågasatte hennes intygsskrivande. Och när hon var tvungen att erkänna ett faktum var hon arrogant: "jag skrev FEL, Sorry, Ber om ursäkt".

Som om det hela vore kvitt med det. Man begår ett brott (3ggr), ber om ursäkt - och fortsätter som vanligt.

Att Mona Sahlin "inte gjorde allt rätt under sina 40 år i maktens centrum" är också ett märkligt understatement av Anders. Ingen kräver att en politiker gör "allt rätt". Men de flesta kräver att en politiker inte begår brott i sin yrkesutövning, inte ljuger oss väljare mitt i nyllet och inte anser att hon får göra lite som det behagar bara därför att hon under hela sitt vuxna liv har befunnit sig i maktens korridorer.

Det patetiska försöket att göra detta till en "kvinnofråga" tar nog priset.

"Att vara kvinna i politiken är något annat än att vara man. Det är en erfarenhet Mona Sahlin har mycket att berätta om för nästa generation."
Citera
2020-10-05, 11:48
Bannlyst
Citat:

Kan tänkas att Anders L saknar Mona på samma sätt som många skulle sakna Anna Book om hon försvann ur rampljuset. En saknad av någon man älskar att håna och så är det kanske för Anders L också ?
Citera
2020-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Maria Schottenius i DN skräder inte orden i sin artikel
Maria Schottenius: En lättnad att Mona Sahlin inte blev Sveriges första kvinnliga statsminister

En person som skriver falska intyg åt en livvakt, bestraffas för skattebrott och på två år får 98 parkeringsböter varav 32 av dem går till kronofogden, borde väl ändå fundera över sig själv som lämplig statsminister. Trots stor uppbackning även i slutet, där UD-anställda reste runt för att förgäves hjälpa Mona Sahlin till ett internationellt uppdrag, har det notoriska slarvet varit ett stående inslag genom åren. Styrelsesammanträden där hon aldrig dykt upp, event där hon varit dragplåster, men fått förhinder i sista
stund.*https://www.dn.se/kultur/maria-schottenius-en-lattnad-att-mona-sahlin-inte-blev-sveriges-forsta-kvinnliga-statsminister/

Fast roligast var slutklämmen

"Själv fick jag 2016 ett brev undertecknat Mona Sahlin, ordförande i Anna Lindhs minnesfonds styrelse, där jag tidigare varit ledamot och där verksamheten tycktes ha upphört när Sahlin tillträdde. ”Jag vill börja med att beklaga /…/ Vi har inte haft någon personal på cirka 6 månader och haft stora problem med vår dataserver.”

Jag tycker Mona Sahlin ska vara tacksam och lättad över att hon inte blev Sveriges första kvinnliga statsminister."
Citera
2020-10-05, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Fast roligast var slutklämmen

"Själv fick jag 2016 ett brev undertecknat Mona Sahlin, ordförande i Anna Lindhs minnesfonds styrelse, där jag tidigare varit ledamot och där verksamheten tycktes ha upphört när Sahlin tillträdde. ”Jag vill börja med att beklaga /…/ Vi har inte haft någon personal på cirka 6 månader och haft stora problem med vår dataserver.”

Jag tycker Mona Sahlin ska vara tacksam och lättad över att hon inte blev Sveriges första kvinnliga statsminister."

Visar bara på hur hon skötte det hon var tillsatt att sköta. Avsaknad av personal samt serverproblem.

Vems var ansvaret för att se till att dessa viktiga komponenter i en organisation skulle fungera? M.S smet givetvis ifrån ansvaret. Hon struntade förmodligen helt i att det inte fungerade. Huvudsaken var att hon kom åt kassan och pengarna.

Det skulle med största sannolikhet ha blivit kaos med henne som statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in