2020-10-05, 08:35
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Se ovan inlägg, Republikaner har minskat röstövertaget till.mindre än hälften från 2016, med denna fakta samt att Trump nu har majoritet bland minoriteter som Kubaner och Venezuelaner tror jag det blir mycket svårt för Biden, han måste göra 2-3ggr bättre än Clinton sista veckorna i hård motvind.

Tror även det finns en strategi från Trump Pence att öka antalet rallies I FL mm, nu när man vet att Demokrater 'röstat färdigt" i vissa stater, man vet att man måste köra hårt ända in i kaklet för att få alla Republikaner och rösta på valdagen.

Fast Trump har ju sagt att man ska inte poströsta alls? Kanske därför D leder.
2020-10-05, 09:11
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har åkt bil förbi supporters trots att han är Corona-positiv. Där rök väl en 10% till mot Biden.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/oct/04/trump-walter-reed-drive-by-visit-criticism
*ironi*
Verkligen moget!

Varför riskerar man som president att smitta ner ett antal FBI:are i en bil bara för att vinka?
Jo, det är något allvarligt fel och helt klart brist på konsekvenstänk och empati.
Trump verkar dessutom inte ha förstått effekten av viruset trots att han själv smittats och hamnat på sjukhus.

Troligen hamnar nu FBI:arna i karantän i en eller kanske två veckor helt i onödan, men det är ju inte Trump som betalar för det. Han betalar ju inte skatt.
2020-10-05, 09:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Är vad man kunde vänta sig. Dr. Prof. Trump är som ett litet barn. I hans värld är han den stora stjärnan. Världens mest populära människa som gör allt för att visa upp sig för sina fans.

Nu gjorde väl tilltaget att han sjönk lite till i undersökningarna.
Men jag tror inte han bryr sig. Han får känna sig som en megastar.
2020-10-05, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja eller så ser nu allt fler verkligheten som den är inför valet och att Trumps försök att framtona som rebell nu har nått sitt sluts ände och väljarna har fått nog av en omogen och ansvarslös president.
Man vill ha ett fungerande mer stabilt USA och inte det skakiga USA Trump har skapat. Att Biden leder stort är ju därför ingen slump utan beror på det instabila läget i landet där få ljuspunkter finns för miljoner amerikaner.
Biden är enligt majoriteten av väljarna det betydlig bättre alternativet för att få USA på fötter, inte illa av en mycket erfaren men ändå åldrig Biden att få det starka förtroendet från väljarna.
Haha, du gör en "analys" av läget utgående från dina egna åsikter. Det är klart du kommer hamna fel.

Trump blev vald för att man ville ha förändring. Man ville inte ha etablissemang, överstatlighet, politisk korrekthet, "mer av samma" . Vad gör Demokraterna som svar på detta till valet 2020? Man plockar fram ännu en gammal Washington-räv som är lika mycket etablissemang som Hillary var, och lägger till en identitetspolitiker som vicepresident. Snacka om att vara tondöva för stämningarna bland väljarkåren.

Lycka till med dina fortsatta analyser. Kanske dock att du ska titta lite mer på vad väljarkåren signalerar och lite mindre på dina egna åsikter.
2020-10-05, 10:25
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Verkligen moget!

Varför riskerar man som president att smitta ner ett antal FBI:are i en bil bara för att vinka?
Jo, det är något allvarligt fel och helt klart brist på konsekvenstänk och empati.
Trump verkar dessutom inte ha förstått effekten av viruset trots att han själv smittats och hamnat på sjukhus.

Troligen hamnar nu FBI:arna i karantän i en eller kanske två veckor helt i onödan, men det är ju inte Trump som betalar för det. Han betalar ju inte skatt.
—> Han betalar mer skatt på ett år än vad du har gjort under hela din livstid. <—

Det är USA’s president vi talar om här, han omger sig självklar med en större mängd människor hela dygnet. De briefar och presenterar diverse praktiskt om ditt och amerikaners liv, sköter ruljansen helt enkelt. Det går alldeles utmärkt att göra detta utan att sprida smittan mellan de närvarande, hur skulle t.ex. sjukhus fungera annars?, eller annan verksamhet där de som har smittats av COVID-19 befinner sig? Du framstår som en idiot med ett så blint hat. Förstå detta: Trump är din pappa, och du gillar det. Resistance is futile.

Självklart finns möjligheten att använda sig av personal som bär på antikroppar osv, men det är inte nödvändigt. Vi vet hur man skyddar sig, och driften av nationen kommer alltid ses som något som har otroligt hög prioritet. Väljarna ser detta, och de med TDS här i tråden hörs troligtvis inte i val-flödet som de som eventuellt inte bestämt sig tar del av iallafall.
Senast redigerad av drvind 2020-10-05 kl. 10:29.
2020-10-05, 10:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En generellt hårdare syn på Kina, och jobb tillbaka därifrån. Trump tvekar inte köra mera "hardball". Amerikanska arbetare (ej heller europeiska) kan konkurrera med deras timlöner. Vad sker i USA/Europa om du upptäcker något fuffens/skadligt.., jo du har ett självständigt rättssystem och fackliga rättigheter. I Kina bestämmer partiet och du blir "bara" utbytt om du har tur. Lägg till deras subventioner för deras industrier och annat fulspel.

Kina behöver 1 miljon nya jobb, varje år. Annars riskerar man social oro, protester mm.., som himmelska fridens torg. Då tar man de jobben ifrån andra länder, kosta, kosta vad det vill.

Får se var Volvo tillverkar sitt om 10-15 år.

En röst på Trump, är en röst emot denna utveckling som jag ser det.
Håller med om att utflyttningen av företag till Kina (och andra låglöneländer) har skapat arbetslöshet i USA och Europa och en osund lönekonkurrens. Kom ihåg dock att alla regeringar både i Europa och USA har tillåtit denna utflytt och det är inte ens något snack om att det borde förhindras.

Men vad hjälper Trumps handelskrig och retorik mot Kina? Det skapar en onödig konflikt istället för att lösa problemet. Han skulle göra USA starkt igen, men skapar i själva verket ett svagare USA, mer isolerat och mer aggressivt.
2020-10-05, 10:40
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Att en vuxen, självtänkande människa kan ta några polls överhuvudtaget seriöst är för mig en gåta.
Om Trump hade haft övertaget hade du förstås gillat pollen.
2020-10-05, 10:54
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det skulle vara ett bra argument för att faktiskt fokusera på att urbanisera staterna, och som sagt i dagsläget så är alla republikanska röster i Kalifornien värda mindre än använt skithuspapper just för att deras röster inte gör något i ett presidentval, skulle man dock köra utan electroal votes så skulle deras röster helt plötsligt bli mycket mer värdefulla, för hur är electoral votes mer jämställt när stater som redan har bestämt sig för att alltid välja ett specifikt parti oavsett vad befolkningen tycker?

Electoral votes kan nämligen välja att gå emot vad folket har valt även om det inte har hänt än så länge så finns det absolut ingenting som hindrar dem från att säga "nej vet du vad jag tycker inte om den här killen jag vill hellre att den andra killen ska bli president så jag struntar i vem ni röstade på"

Precis, då det varken är kongressen eller folket som valt elektorsrösterna. Lite som en failsafe fast visst nackdelen är att de kan ändra sig men då måste alla vara i maskopi med varandra.
2020-10-05, 10:59
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har åkt bil förbi supporters trots att han är Corona-positiv. Där rök väl en 10% till mot Biden.

https://www.theguardian.com/us-news/2020/oct/04/trump-walter-reed-drive-by-visit-criticism
*ironi*

Häxan avundsjuka!

Hur många skulle vallfärda för att se Biden?
2020-10-05, 11:00
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du kan säga samma sak om svarta, folk med doktorsutbildning, pensionärer osv. Det går att dela in folk på otaliga sätt. Tycker du USA skall ge extra vikt åt svartas röster för att det skall bli mer "jämställt"?

Det är ett problem som inte går att lösa, så det bästa är att köra med en man en röst där alla röster väger lika tungt, och i det avseendet är USA en katastrof.

Full förstående, men då tvingar det kandidaterna att även uppmärksamma och besöka de mindre staterna. För gör man inte det så slutar man som Hillary som trodde hon hade vinsten i en ask och sket i vissa stater. Så på ett sätt är elektorerna bra då även om det i vissa ögon anses ojämnt så är det jämt med tanke på vad de mindre slåss mot.
2020-10-05, 11:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker det är ni Trump-anhängare som är hatiska och aggressiva och det är väldigt sällan ni förklarar varför ni gillar honom. Vilka är era sakskäl om ni har några? Det som ni lyfter fram här är ju hans "styrka", vilket jag tolkar som hans image att vara "rebellisk", stöddig och arrogant.

Men efter 4 år som president ser vi ju att han är som de andra, han gör som presidenterna före honom har gjort i stort sett. Fast värre, måste man säga efter gullandet med Israel, det brutna avtalet med Iran och förnekandet av klimatkrisen. Med mera.
Ni borde ha genomskådat hans image.
Mja, allt är yta. I själva verket är det verkligheten som formar politiken och inte tvärtom. Cooronapandemin är ett särskilt tydligt exempel på det. Jag gillar mest Trump för att hans motståndare fortfarande befinner sig i svår kognitiv dissonans efter fyra år. Även de i Sverige skulle jag vilja säga. Jag är starkt kritisk till en del av Trumps påhitt och han har inte hanterat pandemin på ett bra sätt. Men jag är ganska övertygad om att det inte är så troligt att någon annan på presidentposten skulle ha gjort ett bättre arbete faktiskt. Det blir ingen större skillnad även med ett presidentbyte. Det sätter verkligheten stopp för. Europa började t.ex. redan tröttna på de utrikespolitiska äventyren med Obama och med Biden vi rodret kommer vi kanske bara se en liten förskjutning. Lite mer press på Ryssland och lite mindre på Kina. Och notera att jag säger "lite" för någon större skillnad med Trump blir det inte. Kina kommer att vara lika stora oavsett. Den stora frågan är var USA hamnar och i längden vi.

Men tills vidare hoppas jag på Trump mest för att se den liberala eliten vrida sig i plågor inför framtidsutsikterna med Trump och en andra termin.

Och kanske, kanske, kanske tvingar det slutligen Europa att stå på egna ben.
2020-10-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, du gör en "analys" av läget utgående från dina egna åsikter. Det är klart du kommer hamna fel.

Trump blev vald för att man ville ha förändring. Man ville inte ha etablissemang, överstatlighet, politisk korrekthet, "mer av samma" . Vad gör Demokraterna som svar på detta till valet 2020? Man plockar fram ännu en gammal Washington-räv som är lika mycket etablissemang som Hillary var, och lägger till en identitetspolitiker som vicepresident. Snacka om att vara tondöva för stämningarna bland väljarkåren.

Lycka till med dina fortsatta analyser. Kanske dock att du ska titta lite mer på vad väljarkåren signalerar och lite mindre på dina egna åsikter.
Men leder inte Biden över Trump i stort sett i alla polls? Det är i alla fall vad väljarna signalerar. Så mina åsikter stämmer ju relativt väl ihop med vad väljarna anser i alla fall av pollsen att döma.
Men inget är ju hugget i sten så vi får väl se hur väl pollsen stämmer överens med valutgången och om Trumps i elfte timmen lyckas göra en sista uppryckning återta initiativet och då minska gapet till Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in