2020-10-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är väl lättast att titta på hur det är i vårt land. Vår regering valde att låta FoHM ta rodret i pandemin. Hade FoHM rekommenderat starkare åtgärder hade vi haft det. Oppositionen just nu är ”höger” De hade kritiserat oavsett. Hade vi haft för stränga restriktioner hade de kritiserat även det och nu kritiserar de FoHM rekommendationer och att regeringen så blint följer dessa. Våra åtgärder har inte med politisk färg att göra utan några gubbars åsikter på FoHM + Giesecke. Vad Giesecke röstar själv, vet jag inte och det är väl tämligen ointressant. Däremot är det mer intressant om marknaden har fått mer att säga till om i Sveriges hantering av pandemin en andra länder genom t.ex. Giesecke.
Håller med om att det fanns ingen större vetenskap bakom högers Corona pandemi kritiken. Det var snarare från början kritisera bara för att kritisera.
Citera
2020-10-05, 08:45
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det är väl lättast att titta på hur det är i vårt land. Vår regering valde att låta FoHM ta rodret i pandemin. Hade FoHM rekommenderat starkare åtgärder hade vi haft det. Oppositionen just nu är ”höger” De hade kritiserat oavsett. Hade vi haft för stränga restriktioner hade de kritiserat även det och nu kritiserar de FoHM rekommendationer och att regeringen så blint följer dessa. Våra åtgärder har inte med politisk färg att göra utan några gubbars åsikter på FoHM + Giesecke. Vad Giesecke röstar själv, vet jag inte och det är väl tämligen ointressant. Däremot är det mer intressant om marknaden har fått mer att säga till om i Sveriges hantering av pandemin en andra länder genom t.ex. Giesecke.

Har du en källa på detta påstående? Självfallet pratar dom ihop sig innan och blir inte tagna på sängen över vad ett myndighet yttrar. Ja oppositionen kritiserar oavsett just för att dom är opposition.

------------------

On topic:

Alla blickar riktas nu globalt mot kommande debatt:

Biden VS Harris.

Ser fram emot detta.
Citera
2020-10-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är sannolikt att Trump var smittad då.

Men det är ju inte sannolikt att han smittade biden. De var väl aldrig närmare varandra än så som de stod under debatten, vilket såg ut att vara drygt 2 meter!?
Biden gjorde test i går och det var negativt (än så länge).
Citera
2020-10-05, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag ser verkligen inte SS-agenterna du pratar om, det måste vara något fel på mig. Kanske omvänd TDS?

Nej naturligtvis är det hans butler som kör bilen...är det inte jobbigt att vara så debil som du är?
Citera
2020-10-05, 09:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"...by injection inside" ..så vad menas med inside då menar du?

In i skorna?
In i kalsongerna?

Det betyder in i kroppen, i Trumps lite underliga ordval. Vilket inte är relevant, då det fortfarande inte är desinfektionsmedel han diskuterar att injicera.
Citera
2020-10-05, 09:01
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett fullständigt vansinnigt spektakel, den där "drive by". Sågas av samtliga experter och läkare:
- Helt onödigt
- Utsatte en massa folk för livsfara
- Lär ha kostat skattebetalarna en rejäl slant

Bara detta spektakel visar att Trumpen är helt olämplig som president.

Och lika patetiska är de slavar som står utanför. Vilka jävla stolkskott. Så blötte de sina byxor här ledaren åkte förbi och vinkade. De nästan ramlade ihop av spänningen att på så nära håll få se sin stora sjuka ledare.
Det har gjort dem ännu mer troende för det var ju deras gemensamma böner som gjorde honom frisk.
Citera
2020-10-05, 09:02
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nej naturligtvis är det hans butler som kör bilen...är det inte jobbigt att vara så debil som du är?
Nej, det är inte jobbigt. Begriper du hur korkad man låter när man kritiserar Trump och samtidigt svamlar om ”SS”? Jag är fullt allvarlig, jag antar att poängen med kritiken är att man ska få andra med sig på tåget, man lär dock inte locka särskilt många om man själv låter som en förståndshandikappad mupp vars huvud håller på att implodera för att det är tomt på innehåll.
Citera
2020-10-05, 09:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, det är inte jobbigt. Begriper du hur korkad man låter när man kritiserar Trump och samtidigt svamlar om ”SS”? Jag är fullt allvarlig, jag antar att poängen med kritiken är att man ska få andra med sig på tåget, man lär dock inte locka särskilt många om man själv låter som en förståndshandikappad mupp vars huvud håller på att implodera för att det är tomt på innehåll.

Vilka menar du ansvarar för presidentens säkerhet?
Citera
2020-10-05, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Fejk eller inte jag tror det kan ge honom fördelar om han tillfrisknar. Speciellt ur ett kritiskt sjukdomsläge.
Han har redan börjat prata om att medicinen som han får är ett mirakel skickad från gud.
Då kan han propagera om att han är guds sändebud som brukade faraoner göra.

Alla de mediciner som han har fått kan även en vanlig medborgare få ifall hen insjuknar och läggs in på ett sjukhus.

Så det blir svårt att hävda att just Trumps dos skulle ha fallit ner direkt från Gud.

Av hans beteende att bedöma kan man nog säga att medicineringen har haft en negativ påverkan på hans omdöme. Och även de runtomkring honom. Alternativt att de andra inte vågar säga vad som är ren galenskap i dagssituationen och hur Trump borde bete sig istället för att verka en stabil och ansvarstagande ledare för landet.

Och till slut vill jag ge ett eloge till FHM och Tegnell. Tegnell har ju pratat om detta att munskydd vaggar folk till falsk trygghet när de tror att de är skyddade från viruset. Det tycks även Trumps medarbetare göra när de åker omkring med en bevisligen smittad person i samma bil med en papperslapp på munnen som enda skydd mot viruset.
Citera
2020-10-05, 09:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka menar du ansvarar för presidentens säkerhet?
Det är inte vad saken handlar om.
Ska det verkligen vara så svårt att kritisera Trump utan att försöka åka snålskjuts på Hitler?
Citera
2020-10-05, 09:22
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:

Det är nog du som inte har koll. Visserligen blir det litet tvetydigt att förkorta "Secret Service" (i sig själv en förkortning) till SS, men såpass får man nog hänga med. Den korrekta akronymen är annars USSS, dvs United States Secret Service.

Det är alltså Secret Service som sköter presidentens transporter, (en självklar del av livvakteriet) ibland med hjälp av delar av försvaret.
Citera
2020-10-05, 09:24
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är nog du som inte har koll. Visserligen blir det litet tvetydigt att förkorta "Secret Service" (i sig själv en förkortning) till SS, men såpass får man nog hänga med. Den korrekta akronymen är annars USSS, dvs United States Secret Service.

Det är alltså Secret Service som sköter presidentens transporter, (en självklar del av livvakteriet) ibland med hjälp av delar av försvaret.
Det är inte Secret Service de här nötterna pratar om, det vet du mycket väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in