2020-10-05, 00:10
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Han har siffror fram till 28 sep

https://twitter.com/mantlehog/status/1310662061915947008

Här har du siffror från North Carolinas statliga hemsida

https://vt.ncsbe.gov/RegStat/Results/?date=10%2F03%2F2020

De stämmer överens med siffrorna han har så kan tänka mig att han fixar fram registreringar från samma sidor från FL,AZ och PA statliga hemsidor.

Men dessa säger Dem: 2,574,523 Rep: 2,171,498

Vad vill du att vi ska "läsa" ut?

Edit: god natt!!!
2020-10-05, 00:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Finns fördelar och nackdelar med elektorsröster. Fördelen är väl att bara för att det bor fler i en storstad så kan du inte pissa på de som bor i de mindre områden utan att det kan påverkar valet. Alla bor nämligen inte i storstäderna. Det tror jag Demokraterna förhoppningsvis lärt sig nu. Nackdelen är att det kan bli som med Hillary Clinton, man förlorar även fast man vinner.

Men midtermspollsen har jag inte sett, ska väl titta runt lite.

Grejen är dock den att med electrocal votes så är inte rösterna helt jämlika, hade det bara varit popular vote så hade alla republikanska röster i alla stater faktiskt betytt något även om de var i Kalifornien och New York, precis som att alla demokratiska röster i exempelvis Texas faktiskt skulle betyda något.

ELectoral Votes är förlegat i mitt tycke
2020-10-05, 00:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Och så halar de upp det i presidentvalet? Please.

Det är inte helt omöjligt, jag lägger dock absolut ingen värdering i det, jag förklarade bara vad det var.
2020-10-05, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Man har väl inget bra sätt att räkna med shy votes. Även om man kan vikta det mot förra valet så har man inte den blekaste om hur folk som tidigare rösta på Dems nu röster Rep istället.
Men borde kunna vikta in shy votes proportionellt mot hur det var förra valet. Även om det inte blir exakt rätt borde det bli mer rätt.
2020-10-05, 00:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är dock den att med electrocal votes så är inte rösterna helt jämlika, hade det bara varit popular vote så hade alla republikanska röster i alla stater faktiskt betytt något även om de var i Kalifornien och New York, precis som att alla demokratiska röster i exempelvis Texas faktiskt skulle betyda något.

Håller inte med, USA är fortfarande en union med mycket eget bestämmande för ingående stater. Då är det naturligt att ingen stat står utan inflytande i valet till landets högsta ämbete.
2020-10-05, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Men dessa säger Dem: 2,574,523 Rep: 2,171,498

Vad vill du att vi ska "läsa" ut?

Edit: god natt!!!

Du har en sök grej där som du kan välja år med.

Bara ta 2016 och jämföra totalt längst ner.

Som du ser har demokraterna gått ner från 2750000 till runt 2500000 -150k

Republikarnerna gått upp från 2100 000 till 2170000 +70k

Independents +300k

När det kommer till ras

Vita gått ner i staten med nästan - 200k

Svarta med - 40k

Hispanics +40k

Så det följer väl demografin i övrigt USA
Senast redigerad av seeeg321 2020-10-05 kl. 00:19.
2020-10-05, 00:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Håller inte med, USA är fortfarande en union med mycket eget bestämmande för ingående stater. Då är det naturligt att ingen stat står utan inflytande i valet till landets högsta ämbete.

USA är en federation på papper och i praktiken, EU har mycket mindre att säga till om när det kommer tll sina medlemsstater än vad USA eller Ryssland har om sina egna stater.
2020-10-05, 00:35
Medlem
shaktas avatar
Citat:

Fast är det verkligen det ?

Låt säga att det bor 250m i storstäderna och 80m i de mindre områdena. Folket i storstäderna har allt, jobb, boende och lever livet medans folket i småstäderna och jordbruksområdena har inget. Så hur än de 80m röstar kommer de aldrig kunna vinna och få förändringar. Och de i storstäderna kunde inte bry sig mindre. På vilket sätt är det jämställt menar du?

Man skulle kunna applicera det som ett Svenskt exempel och bensinskatten men det är OT.
2020-10-05, 00:41
Avslutad
Citat:
USA är en federation på papper och i praktiken, EU har mycket mindre att säga till om när det kommer tll sina medlemsstater än vad USA eller Ryssland har om sina egna stater.
Självklart, ur EU kan man ju bevisligen utträda. I USA blev det inbördeskrig när några stater ville göra utträde. Men delstatstanken är viktig och det lokala självbestämmande står högt i kurs. Electoral collage är ett tydligt sätt att visa glesfolkade delstater att de ändå haft ett inflytande i presidentvalet.
2020-10-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Aftonhoran pumpade just ut att Biden har utökat sin ledning. Jag skummar så snabbt så jag inte fattar vad mina ögon ser men någonstans stod om en demokratisk valanalytiker som förklarade att Biden vann debatten.

Hur kunde någon vinna denna debatt?

Är alla polls fake? men invaggar man demokraterna i säkerhet kanske man inte mobiliserar. Så det borde inte vara en medveten manipulering.

Alien-embryot i min mage antyder att något inte stämmer (Se Alien I) Jag håller fortfarande 55% Biden och 45% Trump, take that.

Ja du kan utgå ifrån att alla polls beställda av MSM är fake. Det är ett försök till manipulation, genom att få det att se ut som att det är jämnt skägg eller övertag Biden, som ett resultat av att Biden på något sätt skulle ha gjort något rätt i valkampanjen. Biden har dock ingen valkampanj värd namnet, det är MSM som gör jobbet med Trumphat och uppvigling. Man riskerar ej utebliven mobilisering bland demokraterna, entusiasmen är död sedan länge. Det är bara Trumphat kvar..

Alla ”in the know” vet i tysthet om den kommande jordskredssegern för Trump, men om poll charade kan hålla dessa siffror hela vägen så kan man uppnå en misstänkt diskrepans mot valresultatet. Clinton har ju redan sagt att Biden inte under några omständigheter ska erkänna en valförlust, en förberedelse att ifrågasätta valets/Trumps legitimitet. Samtidigt som de själva genom mail ballots försöker stöka till valresultatet. Dramat kommer alltså fortsätta, tills det silent majority får nog.
2020-10-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tack. Försöker skapa en mer rättvis bild. Att Clinton skulle vinna valet till 91% sannolikhet på valdagen 2016 vet vi. Att Biden följer exakt samma mönster dvs "slam dunk" vet vi också. Sen kommer verkligheten den 3/4:e November. Har man fört USAs och världen bakom ljuset ännu en gång ?

Ja, Intressant blir ju sannerligen om de opionsundersökningar som ligger utanför CNN, NYTimes, mfl har mer rätt denna gång också.

Då tror jag vi ser stora förändringar framåt, att ständigt utse fel vinnare nästan ett helt år innan valdagen för andra gången kommer svida hos annonsköparna..

Ja, det är för mycket som står på spel för alla aktörer i ”eliten” så man kan inte tillåta ännu en Trumpseger. De spelar ett högt spel, men de har inget val.
2020-10-05, 01:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Självklart, ur EU kan man ju bevisligen utträda. I USA blev det inbördeskrig när några stater ville göra utträde. Men delstatstanken är viktig och det lokala självbestämmande står högt i kurs. Electoral collage är ett tydligt sätt att visa glesfolkade delstater att de ändå haft ett inflytande i presidentvalet.

De skulle fortfarande kunna ha något att säga till om om allas röster faktiskt betydde något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in