2020-10-04, 22:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Sant att Hillary var hatad. Men Biden har sannolikt alzheimer med kort tid kvar och har en illa omtyckt vänsterextrem Harris som kronarvinge. Jag tror inte att amerikaner vill ha henne som president.
Handlar inte om det nu ska du veta vem som är VP som du tror utan just nu är det en rörelse som ut och rösta framtiden står på spel, Och allt handlar om hur Trump handlat med viruset det om han själv fått och det är ett val som speglar missnöjet mot en president som inte agerar som en dyl medans Biden populär i alla kretsar men det är off topic i tråden....
Citera
2020-10-04, 22:30
Medlem
Sooks avatar
Antagligen har trump varit smittad längre än de vill säga. Det är därför han ”redan” är så sjuk. Det förklarar också de 72 timmar läkaren sa igår som han sedan slätade över.
Senast redigerad av Sook 2020-10-04 kl. 22:32.
Citera
2020-10-04, 22:31
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nåja då hette inte motståndaren Biden utan då var det Clinton som alla avskydde, Hade Biden ställt upp 2016 som Obama ville men ville inte skulle inte ens Trump varit president så populär är Biden och det visar alla polls!

Biden borde ju vara ute och kampanja för fullt nu när Trump inte kan ta över scenen men istället tog Biden som vanligt en ledig dag i sin källare. Tänk att ha en president som tar lediga dagar varannan dag eller ibland veckor/månader. Det går ju inte.

Dessutom är verkligen inte Biden ”populär” och det är inte min åsikt utan det är bara att kolla på hur karismatiska kandidaterna är i opinionen. Biden är ju lika karismatisk som en grönsak enligt opinionen medans Trump är en rockstjärna med supportrar som riskerar sina liv mitt i en pandemi bara för att få se deras hjälte.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Det här är de "more common" bieffekterna av steroiden Dexamethasone som Trump får:

Aggression
agitation
anxiety
blurred vision
decrease in the amount of urine
dizziness
fast, slow, pounding, or irregular heartbeat or pulse
headache
irritability
mental depression
mood changes
nervousness
noisy, rattling breathing
numbness or tingling in the arms or legs
pounding in the ears
swelling of the fingers, hands, feet, or lower legs
trouble thinking, speaking, or walking
troubled breathing at rest
weight gain

https://www.drugs.com/sfx/dexamethasone-side-effects.html
Citera
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Och allt handlar om hur Trump handlat med viruset.

Trump har hanterat corona ungefär på samma sätt som Löfven. D.v.s inga lockdown, stanna hemma om man är sjuk, håll avstånd etc. Sverige och Trump sitter i samma båt.
Citera
2020-10-04, 22:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Du måste ha sovit djupt sedan förra valet och vaknar precis i detta ögonblick med Trumpen på Sjukhus. För det första ALLA, jag verkligen ALLA etablerade opinionsinstitut hade Biden som vinnare, inte bara totalt utan också i samtliga Swing States innan Coviden. Det samma hade i stort sätt alla större internationella så som svenska vadslagningsfirmor.

Du säger att amerikanarna mer än gärna lämnar dessa organisationer. Wada har meddelat att om USA hoppar av finansieringen av Wada, så är det slutet för amerikanska idrottsmän i OS mfl internationella tävlingar. Jag undrar hur detta tas emot av ídrottsmännen, de mäktiga amerikanska Tv-bolagen och inte minst det amerikanska folket? Det blir säkert en fest likt när 2:a världskrigen vanns av de Allierade. Fast det är ju klart det tarvade ett internationellt samarbete. Kanske bäst att ställa in festen ändå.

För visst vill majoriteten av amerikanarna vara en del av de internationella organisationer och samfunden snarare än att stå utanför dem. Det amerikanska folket tjänar ingenting på en protektionistisk och isolationistisk politik.
Nu menade jag innan pandemin slog till, inte innan Trumps egen sjukdom. Tidigt i våras var Trump helt ohotad i alla polls. Anledningen är att han fått fart på ekonomin. Folk har fått det bättre i sin vardag. Det är sånt som betyder nåt i USA. Trump har ett facit att luta sig mot.

Många vanliga amerikaner gillar att Trump säger upp för USA ofördelaktiga avtal och förhandlar om dem till mer fördelaktiga avtal för USAs del. Folk gillar inte att Washington strösslar med skattebetalarnas pengar. Trump har ett ansvarsfullt sätt att handskas med de allmänna medlen och han är beredd att sätta hårt mot hårt om han inte tycker att amerikanerna får valuta för pengarna de chippar in. Det gör honom mer populär, inte mindre.
Citera
2020-10-04, 22:34
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Trump har hanterat corona ungefär på samma sätt som Löfven. D.v.s inga lockdown, stanna hemma om man är sjuk, håll avstånd etc. Sverige och Trump sitter i samma båt.
Skillnaden är dock att sverige sköter det snyggare. Löfven är inte någon super spreader. Och för stunden dör det dessutom inte i närheten lika många i sverige som det gör i USA.
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Frågan är om hela den här episoden med Kinaviruset kommer att ha någon inverkan på Trump som person. Kommer han att fortsätta mangla på som vanligt? eller kommer han tillbaka som en ny människa? Kommer vi att få se en ödmjukare Trump i framtiden?

Kanske att han bibehåller sin gåpåiga stil för att upprätthålla någon sorts image, men att han innerst inne kommer att vara en förändrad man.

Jag har hört röster som säger att Boris Johnson inte är sig lik efter sin lilla tussle med Kinaviruset. Kommer denna potentiellt livsavgörande händelsen vara Trump till gagn eller skada i framtiden?
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Biden borde ju vara ute och kampanja för fullt nu när Trump inte kan ta över scenen men istället tog Biden som vanligt en ledig dag i sin källare. Tänk att ha en president som tar lediga dagar varannan dag eller ibland veckor/månader. Det går ju inte.

Dessutom är verkligen inte Biden ”populär” och det är inte min åsikt utan det är bara att kolla på hur karismatiska kandidaterna är i opinionen. Biden är ju lika karismatisk som en grönsak enligt opinionen medans Trump är en rockstjärna med supportrar som riskerar sina liv mitt i en pandemi bara för att få se deras hjälte.
Han har videorallies för fullt och tar ett ansvar genom det!
Citera
2020-10-04, 22:36
Medlem
Citat:
Kan inte du presentera dina s.k. bevis istället? Det är ju så en argumentation fungerar.

Du ser ju vad han sa. Vad han menade vet ingen.

Hans folk sa att han skojat. Varför berättade de inte istället vad inject betyder?

Jag klippte förresten från BBC. Ni tror inte de kan engelska?
Citera
2020-10-04, 22:36
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Frågan är om hela den här episoden med Kinaviruset kommer att ha någon inverkan på Trump som person. Kommer han att fortsätta mangla på som vanligt? eller kommer han tillbaka som en ny människa? Kommer vi att få se en ödmjukare Trump i framtiden?

Kanske att han bibehåller sin gåpåiga stil för att upprätthålla någon sorts image, men att han innerst inne kommer att vara en förändrad man.

Jag har hört röster som säger att Boris Johnson inte är sig lik efter sin lilla tussle med Kinaviruset. Kommer denna potentiellt livsavgörande händelsen vara Trump till gagn eller skada i framtiden?
Tror nog att det kommer vara en mer lågmäld Trump då coronaviruset förs upp på agendan ska du se, det är en sjukdom som får de som haft det stanna upp och fundera en smula!
Citera
2020-10-04, 22:38
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Skillnaden är dock att sverige sköter det snyggare.

Hur menar du då? Det finns ju en hel del folksamlingar även i Sverige numera. Överfull kollektivtrafik, öppet nattliv etc. För att inte snacka om alla demonstrationer mot "anti-rasism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in