2020-10-04, 20:28
Medlem
Har du ?
Citera
2020-10-04, 20:28
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palmlejonet
Hon blundar, det är för hårt att ta in. Offerkoftan är på. Att ”någon” här i tråden påstår att barn hela tiden går runt med blåmärken i den åldern så är mitt svar: Nja. Det beror på. Några enstaka vid knän är det vanliga.
För barn runt 1 år som börjar lära sig kan det finnas nåt vid pannan. Ansvarsfulla föräldrar har dock uppsikt och oftast ytterst får dessa barn lite blåmärken, vid uppsikt. Det säger jag som fd förskolelärare som sett det mesta hos barn mellan 1-6 år.

Men fasiken med så många blåmärken och sår på en 3 åring (nästan 4 år) som det var för E - är det knappast självförvållat och helt vårdnadshavarnas ansvar.
Jag tror nog R vet exakt vad som hänt.

Är en per automatik rättsläkare när en är förskolelärare?
Är alla barn likadana då alltså?
Jag trodde att alla barn var egna individer som har ett eget rörelsemönster och en egen personlighet.
Citera
2020-10-04, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Är en per automatik rättsläkare när en är förskolelärare?
Är alla barn likadana då alltså?
Jag trodde att alla barn var egna individer som har ett eget rörelsemönster och en egen personlighet.

Att kasta ut sig att det är normalt att barn har så mkt blåmärken som E hade är ett skämt. Lägg ner.
Citera
2020-10-04, 20:31
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monjac
Har du ?
"Det finns bilder och förklaringar på vad för sorts skador det finns i RL’s protokoll"

Nej.
Hur ska jag tolka det du skriver tycker du?
Det ser ut som att du menar att du har läst och sett bilder på det avlidna barnet i rättsläkarens protokoll..
Citera
2020-10-04, 20:33
Medlem
Citat:
Hon blundar, det är för hårt att ta in. Offerkoftan är på. Att ”någon” här i tråden påstår att barn hela tiden går runt med blåmärken i den åldern så är mitt svar: Nja. Det beror på. Några enstaka vid knän är det vanliga.
För barn runt 1 år som börjar lära sig kan det finnas nåt vid pannan. Ansvarsfulla föräldrar har dock uppsikt och oftast ytterst får dessa barn lite blåmärken, vid uppsikt. Det säger jag som fd förskolelärare som sett det mesta hos barn mellan 1-6 år.

Men fasiken med så många blåmärken och sår på en 3 åring (nästan 4 år) som det var för E - är det knappast självförvållat och helt vårdnadshavarnas ansvar.
Jag tror nog R vet exakt vad som hänt.

Jag är inte förskolelärare.
Men jag har egna barn och har varit barn.
Nu får du lägga till att flickan hade väldigt hög heriditet för npf, då både mor och far hade det.
Ett barn i den åldern som dessutom högst troligen (check the statistics) har npf slår sig. Hela tiden.
Det börjar bli mycket tröttsamt att läsa om alla er mödrar som tror er veta bäst om allas barn.
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
Citat:
Att kasta ut sig att det är normalt att barn har så mkt blåmärken som E hade är ett skämt. Lägg ner.

Inlindad i tyg och plastsäck med bl a lunginflammation från sitt eget kräks. Under föräldrarnas uppsikt.

Hur är denna fakta ens försvarbart? Om ditt mål är att normalisera det så gör du tvärtom kan jag säga. Det är avskyvärt att det finns människor som försvarar det helvete den lilla flickan fick vara med om.
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:

Jag har inte kastat ut något sådant du beskriver.
Vet inte om du ev. lider av vanföreställningar?
Finns inget att lägga ned, det väntas hovrättsförhandling.
Citera
2020-10-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Jag är inte förskolelärare.
Men jag har egna barn och har varit barn.
Nu får du lägga till att flickan hade väldigt hög heriditet för npf, då både mor och far hade det.
Ett barn i den åldern som dessutom högst troligen (check the statistics) har npf slår sig. Hela tiden.
Det börjar bli mycket tröttsamt att läsa om alla er mödrar som tror er veta bäst om allas barn.

Sluta läs om det är tröttsamt?
Du kommer inte lyckas tysta ner eller förändra åsikter av människor som strider för barns rättigheter. För många är det en öm punkt, och det är inte bara rättsligt det ger konsekvenser.
Citera
2020-10-04, 20:38
Medlem
Citat:
Inlindad i en tyg och plastsäck med bl a lunginflammation från sitt eget kräks. Under föräldrarnas uppsikt.

Hur är denna fakta ens försvarbart? Om ditt mål är att normalisera det så gör du tvärtom kan jag säga. Det är avskyvärt att det finns människor som försvarar det helvete den lilla flickan fick vara med om.

Det är avskyvärt att se hur du och många andra rycker fragment ur en helhet och kastar ut en egen presentation av händelseförloppet.
Citera
2020-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissRees
Det är avskyvärt att se hur du och många andra rycker fragment ur en helhet och kastar ut en egen presentation av händelseförloppet.

Så E var inte inlindad i tyg och plast?
Hon fick inte lunginflammation pga svalt eget kräks? Finns mer helhet enligt rättsläkaren, och det blir bara värre.

Vilken förnekelse du lever i.
Citera
2020-10-04, 20:41
Medlem
Citat:
Sluta läs om det är tröttsamt?
Du kommer inte lyckas tysta ner eller förändra åsikter av människor som strider för barns rättigheter. För många är det en öm punkt, och det är inte bara rättsligt det ger konsekvenser.

Jag är inte ute efter att tysta ner.
Jag vill diskutera målet ur ett objektivt perspektiv och lyfta upp de delar som tycks gå dig förbi.
Citera
2020-10-04, 20:43
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Inlindad i en tyg och plastsäck med bl a lunginflammation från sitt eget kräks. Under föräldrarnas uppsikt.

Du driver detta i en helt egen riktning, det är tydligt, du är märkbart lättprovocerad, vilket jag har svårt att se fog för.

Jag har icke varken försvarat eller förnekat faktumet att ett barn är avlidet.
Det är mer du/ni andra som lägger ord i munnen på de som efterlyser adekvat helhetsbild i detta ärende.

Då ingen av oss här var där från födseln fram till 30 januari i år så har ingen av oss här rätt att måla upp en bild på vad vi själva tror oss ha hänt inte heller hur vi tolkar medias vinkling, då de heller uppenbarligen inte var där.
Därav Sverige har ett rättssystem.
Med människor med adekvat proffession arbetar.
Om du vill kalla din egen subjektiva bedömning för förskolelärardomstol eller något annat, varsågod, det kan ingen ta ifrån dig.
Men man behöver heller inte ställa sig i ledet och följa bara för att alla andra gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in