2020-10-04, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Har uppdaterat inlägget med fungerande länkar.

Intressant att höra signalementet sen, kort person med små fötter får vi ju verkligen inte hoppas har återupptagit sin ”verksamhet”, har ju som länkarna innan beskriver varit en del våldtäktsförsök /våldtäckter tidigare i närheten av denna. Ussh. Blir mörkrädd .
Citera
2020-10-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Lite ouppklarade våldtäker/våldtäktsförsök inom en kilometers avstånd:

18 September 2018 Kvinna våldtagen vid Tvärån/Storgatan (väst på stan) https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLJ6E4/polisen-utreder-misstankt-valdtakt-i-umea

5 februari 2019 Kvinna våldtagen vid Tvärån https://www.vk.se/2019-02-05/stort-polispadrag-pa-sandakern

2015 Tallparksvägen . https://www.vk.se/2015-04-21/kvinna-utsatt-for-valdtaktsforsok

En av händelserna är uppklarad: https://norran.se/nyheter/blaljus/familjefar-bakom-kvinnoattacken-i-umea
Citera
2020-10-04, 19:16
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
I Norrland är nog chansen till uppklarning betydligt sämre än i övriga landet. Jag menar, det är väl inte de bästa poliserna eller åklagarna som söker sig dit.

Om en ska tro Leif GW Persson så är rättsväsendet i Norrland som i filmen Den sista färden.

Nu är det ett tag sedan jag såg Den sista färden då det är en rätt gammal film.
Men du nog åka längre upp landet än Umeå om polisen ska vara som på film.

GW svamlar ju som vanligt en hel del men han gillar ju det där med Jakt och har säkert sett filmen jägarna.

Umeå är för övrigt också en stad som bedriver polisutbildning så om polisen är dålig i Umeå så är dom det i alla andra städer söderut också!

I dom flesta studentstäder så är polisen oftast väldigt duktiga och övernitiska.
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-10-04 kl. 19:19.
Citera
2020-10-04, 19:29
Avslutad
Larmet kom in till polisen 04.30 efter att BO lyckats kontakta boende i området. Vad har vi för rightan tajtan i Umeå som håller på till så där ungefär 03.00 på natten. Har Bo varit ute och roat sig?. Det har vi ingen aning om men vi kan ju börja där.

O´Learys ser ut att ha stängt Lö kl 02.00.
Senast redigerad av sherlocksnake 2020-10-04 kl. 19:50.
Citera
2020-10-04, 19:52
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umebo123
Intressant att höra signalementet sen, kort person med små fötter får vi ju verkligen inte hoppas har återupptagit sin ”verksamhet”, har ju som länkarna innan beskriver varit en del våldtäktsförsök /våldtäckter tidigare i närheten av denna. Ussh. Blir mörkrädd .

Med risk för att jag får äta upp mina ord, tror jag inte att Hagamannen någonsin mer kommer att begå några våldtäkter. Han har alldeles för mycket ögonen på sig.
Citera
2020-10-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.B.G.
Med risk för att jag får äta upp mina ord, tror jag inte att Hagamannen någonsin mer kommer att begå några våldtäkter. Han har alldeles för mycket ögonen på sig.
Nä, håller med dig där. Polisen har hans DNA och det är nog näst intill omöjligt att begå en våldtäkt eller ett överfall utan att lämna spår av sig på offret.
Citera
2020-10-04, 20:22
Medlem
Strandpromenader, lördagkvällar och älvbrinkar tycks ha varit Hagamannens favvomål när han var ute och cruisade.
Citera
2020-10-04, 20:26
Medlem
Xeitums avatar
Känns onekligen som att våldet eskalerat de senaste åren i stan. Rån, misshandel/gängmisshandel, anlagda bränder/bilbränder, våldtäkter, sexuella trakasserier, mordförsök mm. Å andra sidan så följer det ju bara trenden som finns på andra orter i Sverige. Orsakerna är väl desamma också.
Citera
2020-10-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Larmet kom in till polisen 04.30 efter att BO lyckats kontakta boende i området. Vad har vi för rightan tajtan i Umeå som håller på till så där ungefär 03.00 på natten. Har Bo varit ute och roat sig?. Det har vi ingen aning om men vi kan ju börja där.

O´Learys ser ut att ha stängt Lö kl 02.00.

Det är hemmafester och parkeringen på Avion som gäller i coronatider. Inga ställen har för övrigt mig veterligt öppet till längre än klockan två så vitt jag vet.
Citera
2020-10-04, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Känns onekligen som att våldet eskalerat de senaste åren i stan. Rån, misshandel/gängmisshandel, anlagda bränder/bilbränder, våldtäkter, sexuella trakasserier, mordförsök mm. Å andra sidan så följer det ju bara trenden som finns på andra orter i Sverige. Orsakerna är väl desamma också.

Jo men Brinkvägen är helt befriat från sådant klientel. Hade det varit något skogsområde nära Mariehem eller Ålidhem, ja då hade mina misstankar gått åt annat håll. Men brottsligheten i Umeå har gått upp med minst 50% sedan 2018 vad gäller grova brott.
Citera
2020-10-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Strandpromenader, lördagkvällar och älvbrinkar tycks ha varit Hagamannens favvomål när han var ute och cruisade.

Strandpromenaden är otäck sent på kvällen, det känns som att det lurar våldtäktsmän över allt i buskarna. Rekommenderar ingen att gå där ensam på natten.
Citera
2020-10-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Nu är det ett tag sedan jag såg Den sista färden då det är en rätt gammal film.
Men du nog åka längre upp landet än Umeå om polisen ska vara som på film.

GW svamlar ju som vanligt en hel del men han gillar ju det där med Jakt och har säkert sett filmen jägarna.

Umeå är för övrigt också en stad som bedriver polisutbildning så om polisen är dålig i Umeå så är dom det i alla andra städer söderut också!

I dom flesta studentstäder så är polisen oftast väldigt duktiga och övernitiska.

Polisnärvaron är sedan polisutbildningen startade i Umeå påtagligt högre vilket även gäller för inlandet. Det aktuella brottet inträffade Väst på stan och inte så långt från city-kärnan och de har förekommit enstaka mer sporadiska kvinnoöverfall i den riktningen tidigare.

EDIT. Det är en väldigt lugn stadsdel och kl 04.30 måste det varit närmast öde. Tillfälle skapades för någon uppenbarligen. Sorgligt.
Senast redigerad av Remark 2020-10-04 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in