2020-10-04, 17:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Skall kolla om jag kan leta upp exakt siffra. Vet att jag
tidigare noterat att i Florida har Republikanerna hämtat in dvs fått långt fler nyregistrerade än Demokraterna sedan valet 2016, gapet har minskat rejält, det betyder att Republikanerna är bättre rustade att vinna Florida förutsatt att andra faktorer är lika. I ex Arizona har Demokraterna lagt till röstande, så detta är ju givetvis stat per stat.

Lägg därtill i Florida till
1. Latino vote
2. Black vote

I min värld står Trump otroligt mycket stadigare nu än 2016 då Demokraterna hade mer tyngd bakom att Trump egentligen var en nazist som hatade svarta och latinos, nu efter 3.5år har detta punkterats. Många av dessa väljargrupper har släktingar som är utsatta för det förtryck Demokraterna och speciellt personer som AOC vill införa i USA, detta gör att de mer aktivt än någonsin jobbar för en Republikansk seger i Florida. Trump har ex över 90% av rösterna bland Vietnameser i Florida. Minoriteter stödjer Trump i väsentligt större utsträckning än 2016, detta gör det till en matematisk omöjlighet att slå honom. Om man inte ser ett mangrant bortfall från vita röstande.

Skriv dessa siffror eller skapa en ny tråd om statistik kring Trunp
2020-10-04, 17:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Källa på att Trump vinner valet?

Dennes egna fantasi, som du själv kanske såg så säger denne att alla undersökningar är falska, denne menar helt enkelt att det är en konspirations emot Trump även när det är undersökningar som favoriserar honom
2020-10-04, 17:56
Medlem
Enligt läkare kan Trump bli utskriven i morgon och då kan denna valrörelse ta fart igen. Trump måste ju vara i isolering men han kan om han orkar ha rallyn via länk och även presskonferenser. Men då vill det till att han inte bara talar om sig själv. Det blir nog ingen glad av annat än Trumpfansen som ser honom som det övergripande orsaken att USA finns.
2020-10-04, 18:17
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Dennes egna fantasi, som du själv kanske såg så säger denne att alla undersökningar är falska, denne menar helt enkelt att det är en konspirations emot Trump även när det är undersökningar som favoriserar honom

eftersom man frågar ungefär 1000 personer i en undersökning så blir den inte representativ i mitt tycke och jag hävdar att det är därför som pollsen visar så pass olika. Biden ledning med 10% i den ena, i en annan är det 5%, någon tredje leder Trump.

Sen vet jag inte hur de har tagit ut dessa 1000 personer. Det finns oerhört många distrikt inom bara en stad, ännu fler i en hel stat. Tänk på att en normal stad (ingen byhåla) kanske har en halv miljon till en miljon invånare. Det blir i bästa fall 2 promille om man plockar 1000 personer från samma stad.

Nu är ju inte pollsen menade att vara en exakt vetenskap utan ska bara ge en ögonblicksbild och visa åt vilket håll det pekar. Problemet är bara att den lilla data som de får ut är försumbar, den skulle inte ge någon riktning på en tvådimensionell graf utan den skulle bara ligga längs x-axeln. Det i sig skulle ju vara ett godtagbart resultat, d.v.s. att den visar dött lopp, men det är inte det som de som gjort pollsen hävdar utan de hävdar ju att kurvan sticker uppåt för Biden och neråt för Trump.

Vad skulle då vara lämplig data? i en miljonstad så skulle jag säga att 20000 personer är en lämplig datamängd. I en stad med 100 000 invånare så skulle 2000 personer vara en lämplig mängd. D.v.s. 2% av stadens invånare. Skulle man ha gjort så redan, så hade vi garanterat inte sett så spridda resultat. Min känsla är att Trump leder.
2020-10-04, 18:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag tycker det är ni Trump-anhängare som är hatiska och aggressiva och det är väldigt sällan ni förklarar varför ni gillar honom. Vilka är era sakskäl om ni har några? Det som ni lyfter fram här är ju hans "styrka", vilket jag tolkar som hans image att vara "rebellisk", stöddig och arrogant.

Men efter 4 år som president ser vi ju att han är som de andra, han gör som presidenterna före honom har gjort i stort sett. Fast värre, måste man säga efter gullandet med Israel, det brutna avtalet med Iran och förnekandet av klimatkrisen. Med mera.
Ni borde ha genomskådat hans image.

En generellt hårdare syn på Kina, och jobb tillbaka därifrån. Trump tvekar inte köra mera "hardball". Amerikanska arbetare (ej heller europeiska) kan konkurrera med deras timlöner. Vad sker i USA/Europa om du upptäcker något fuffens/skadligt.., jo du har ett självständigt rättssystem och fackliga rättigheter. I Kina bestämmer partiet och du blir "bara" utbytt om du har tur. Lägg till deras subventioner för deras industrier och annat fulspel.

Kina behöver 1 miljon nya jobb, varje år. Annars riskerar man social oro, protester mm.., som himmelska fridens torg. Då tar man de jobben ifrån andra länder, kosta, kosta vad det vill.

Får se var Volvo tillverkar sitt om 10-15 år.

En röst på Trump, är en röst emot denna utveckling som jag ser det.
2020-10-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Helt rätt. Kul att just du förstod att läsa mitt inlägg rätt. Det säjs ju att verkligheten ibland överträffar dikten (fantasin), men om man har böjt verkligheten för mycket med lögn så kommer dikten som vanligt överträffa verkligheten.

Jag kanske ska ge lite resonemang bakom min fantasi. Det är väldigt många variabler som spelar in här, men i min verklighetsuppfattning så är den viktigaste variabeln, entusiasm. Det är ju en no-brainer att se entusiasmen på Trumpsidan och det påverkar valdeltagandet, som kommer bli rekordhögt.

På andra sidan har vi demokraterna, som moraliskt har kollapsat så mycket, så t o m en stor del av de egna gräsrötterna har lämnat partiet under de sista åren, åderlåtningen pågår ännu i skrivande stund. Av de som är kvar är entusiasmen låg, så ett lågt valdeltagande är att förvänta. Poll-tillverkarna kan och vill inte fånga upp detta, tvärtom måste de försöka inge hopp och entusiasm som nu inte finns, med att presentera en falsk bild av verkligheten och den vägen få demokrater till urnorna. Ska vi lite krystat ändå försöka spåra något som påminner om entusiasm så är det förstås Trumphatet, och det piskas hårt i MSM för att spä på mer av detta. Men hat är förstås ingen verklig entusiasm, men kan ist leda till ännu en backfire för demokraterna, dvs ännu större entusiasm bland Trumpsympatisörer.

Jag tror att jag är nära sanningen att enbart variabeln den låga entusiasmen bland återstående demokrater, som följd av den moraliska kollapsen, även kommer att avspegla sig i ett kollapsat valdeltagande. Därav jordskredsseger för Trump.
2020-10-04, 18:46
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så Florida är inte en swing state?
Registrerade i Florida:
Rep: 5,020,199
Dem: 5,203,795

180.000 FLER registrerade som Demokrater.

Hillary Clinton fick fler röster än Joe Hiden i demokraternas primärval 2016 vs 2020.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2016_Florida_Democratic_presidential_primary

https://eu.usatoday.com/elections/results/primaries/democratic/florida/

Eftersom hon (efter att förlorat mot Mr Trump) är utsedd till den sämsta, och mest hatade
(D) presidentkandidaten genom tiderna, och Biden lockar färre röstade, då måste han vara ännu sämre..

Och eftersom Donald Trump lockar fler väljare än Joe Hiden samma år 2020, trots att han är sittande president (i stort sett outmanad).

Vad säger det om Demokrat-registrerade väljares benägenhet och lust att gå och rösta?
2020-10-04, 18:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En generellt hårdare syn på Kina, och jobb tillbaka därifrån. Trump tvekar inte köra mera "hardball". Amerikanska arbetare (ej heller europeiska) kan konkurrera med deras timlöner. Vad sker i USA/Europa om du upptäcker något fuffens/skadligt.., jo du har ett självständigt rättssystem och fackliga rättigheter. I Kina bestämmer partiet och du blir "bara" utbytt om du har tur. Lägg till deras subventioner för deras industrier och annat fulspel.

Kina behöver 1 miljon nya jobb, varje år. Annars riskerar man social oro, protester mm.., som himmelska fridens torg. Då tar man de jobben ifrån andra länder, kosta, kosta vad det vill.

Får se var Volvo tillverkar sitt om 10-15 år.

En röst på Trump, är en röst emot denna utveckling som jag ser det.
Det som verkligen hjälper är väl att i möjligaste mån låta bli att handla produkter från Kina.
Det behövs ingen pajaspresident i USA, det behövs bara lite egen vilja.
2020-10-04, 18:53
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Hillary Clinton fick fler röster än Joe Hiden i demokraternas primärval 2016 vs 2020.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2016_Florida_Democratic_presidential_primary

https://eu.usatoday.com/elections/results/primaries/democratic/florida/

Eftersom hon (efter att förlorat mot Mr Trump) är utsedd till den sämsta, och mest hatade
(D) presidentkandidaten genom tiderna, och Biden lockar färre röstade, då måste han vara ännu sämre..

Och eftersom Donald Trump lockar fler väljare än Joe Hiden samma år 2020, trots att han är sittande president (i stort sett outmanad).

Vad säger det om Demokrat-registrerade väljares benägenhet och lust att gå och rösta?

Tja 40.000 fler röstade 2020 i Corona-tider i Demokraternas primärval jmf med 2016 i florida!

Joe! and the girl that made Kavanaugh cry#2020
2020-10-04, 18:54
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det som verkligen hjälper är väl att i möjligaste mån låta bli att handla produkter från Kina.
Det behövs ingen pajaspresident i USA, det behövs bara lite egen vilja.

Det behövs politisk vilja först. Säg mig.., syns du att Bryssel står upp mot Kina ?

För det finns en pajaspresident som iallafall kämpar för sin industri, och sina arbetare.
Senast redigerad av Snapcount 2020-10-04 kl. 19:04.
2020-10-04, 19:08
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Helt rätt. Kul att just du förstod att läsa mitt inlägg rätt. Det säjs ju att verkligheten ibland överträffar dikten (fantasin), men om man har böjt verkligheten för mycket med lögn så kommer dikten som vanligt överträffa verkligheten.

Jag kanske ska ge lite resonemang bakom min fantasi. Det är väldigt många variabler som spelar in här, men i min verklighetsuppfattning så är den viktigaste variabeln, entusiasm. Det är ju en no-brainer att se entusiasmen på Trumpsidan och det påverkar valdeltagandet, som kommer bli rekordhögt.

På andra sidan har vi demokraterna, som moraliskt har kollapsat så mycket, så t o m en stor del av de egna gräsrötterna har lämnat partiet under de sista åren, åderlåtningen pågår ännu i skrivande stund. Av de som är kvar är entusiasmen låg, så ett lågt valdeltagande är att förvänta. Poll-tillverkarna kan och vill inte fånga upp detta, tvärtom måste de försöka inge hopp och entusiasm som nu inte finns, med att presentera en falsk bild av verkligheten och den vägen få demokrater till urnorna. Ska vi lite krystat ändå försöka spåra något som påminner om entusiasm så är det förstås Trumphatet, och det piskas hårt i MSM för att spä på mer av detta. Men hat är förstås ingen verklig entusiasm, men kan ist leda till ännu en backfire för demokraterna, dvs ännu större entusiasm bland Trumpsympatisörer.

Jag tror att jag är nära sanningen att enbart variabeln den låga entusiasmen bland återstående demokrater, som följd av den moraliska kollapsen, även kommer att avspegla sig i ett kollapsat valdeltagande. Därav jordskredsseger för Trump.
Visst, du får väl försöka slänga upp ett finger i luften då och hoppas att du mäktar med något som ingen annan kan på jorden; att försöka mäta massornas känsloliv utmedefter hur ditt finger torkar, och inte minst, försöka undvika att övertolka den känslan sen.

Turnout brukar dessutom vara något man kan framkalla på flera sätt. Vad som utmärker detta valår, det är att båda partier för fram en väldigt ödesmättad verklighetsbeskrivning; där rädsla trummas upp och utgör själva grunden för valplattformen. Varför den ena nyanseringen skulle vara bättre än den andras får du rådbråka ditt finger om...se bara till att inte peta hål i desinformationsbubblan du sitter i när du gör det.
2020-10-04, 19:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Här är Bidens övertag 8 % nationellt.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/oct/03/us-election-polls-tracker-who-is-leading-in-the-swing-states
Att en vuxen, självtänkande människa kan ta några polls överhuvudtaget seriöst är för mig en gåta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in