2020-10-04, 16:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Den titeln, ”konstigaste Pro-Trumpern”, tycker jag nog att jag förtjänar. Jag är ju den som tidigare talat om en jordskredseger för Trump, runt sjuttio procent i popular vote. Ni har några veckor på er att skratta åt detta, så ta väl vara på tiden. Alla polls är f ö riggade och missvisande. Alla. Även de få som ger Trump en knapp ledning.

Trump har inte bara massivt folkligt stöd, han är t o m älskad av ett stort segment av populationen. Domstolarna tycks nu dessutom ge tummen ned för mail ballots, så utrymmet för valfusk krymper. Det blir en underbar natt i början av november. Inte för er förstås, ni har ju fortfarande inte lärt er att autonomt tolka verkligheten utan ”elitens” filter, så ni kommer hata, gapa och gråta som aldrig förr.
Dina anekdotiska bevis trumfar naturligtvis allt...say no more. Fortsätt ni att suga på desinformationstutten, det slutar säkert bra ska du se.

QAnon önskar såklart hamra in detta i er, precis som de (GRU antagligen) hoppas på att fördumningen av massorna får fortgå med oförminskad styrka. Kanske skulle gå allt gå bättre, eller fortare rentav, om inte de i VH var så j*vla korkade och klarade av något så simpelt som att radera/manipulera EXIF data t ex.

https://twitter.com/jonostrower/status/1312616578773446656

Citat:
The photos released by the WH tonight of the president working at Walter Reed were taken 10 minutes apart at 5:25:59 pm and 5:35:40 pm ET Saturday, according to the EXIF data embedded in both
@AP wire postings that were shared by the White House this evening.

Som någon säger i kommentarsfältet; allt tyder på att Trump iscensatt detta. Jag frågar mig dock vad han skulle tjäna på ett mirakulöst tillfrisknande. Från vad jag sett, så talar inget för att Trump Team (med behäftat intellekt), förstår det heller. Man försöker säkert bara vinna lite tid nu...mer än så är det säkert inte.
2020-10-04, 17:08
Medlem
Tubleross avatar
Skulle jag ha ansvaret för Trumps kampanjteam så skulle jag fortsätta på samma spår. Visa att Trump inte är så dödssjuk utav corona som ”fake news” rapporterar. Fortsätt med att visa bilder och videor utav Trump på sjukhuset och gör allt för att inte göra det till en valfråga. Skulle det bli en valfråga ändå så vifta bara bort det med att dessa ”mirakelmediciner” som Trump pratat om hela tiden faktiskt funkar och att 99% blir friska inom bara ett par dagar.

Att Trump fick syrgas i vita huset som hans idiotiska stabschef rapporterade till media borde ju sparkas direkt. Detta måste viftas bort med att han bara fick det eftersom han fick en panikångestattack efter corona beskedet. Eller helt enkelt sparka stabschefen och säga att det inte är sant. Trump måste se stark ut i slutet av valrörelsen och som opinionen ser ut nu så måste han ut på banan igen på rallys så fort som möjligt.
2020-10-04, 17:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har tidigare igår/idag i tråden redovisat att Trump vinner Florida om allt fortsätter som nu med ca 2%, Allt annat hyfsat lika så vinner då Trump valet.

Då Trump även bland demokratiska analytiker vinner bland Svarta och Latinos* betyder det att Biden för att komma ikapp måste vinns dubbelt mot Trump bland vita väljare. Då Trump vann mot Hillary 2016 måste Biden ta in ytterligare röster bland vita (han satsar troligen på vita kvinnor) för att kalkylen skall hålla. Inga detaljerade polls visar att detta är något pågående, tvärtom Trump "stands his ground" med vita**, vi bör då se en större vinst än mot Hillary ej tvärtom.

*Har tidigare i Tråden visat att Trump är på väg att slå rekord i Miami Dade county, det county med flest latinos från Kuba och Venezuela.

**Därutöver har jag visat att antalet icke uthämtade early-ballots av Demokrater (17%) i Florida är 30ggr(!) fler än för Republikanerna (0.5%). Detta betyder att omDemokraten som inte hämtat sin mail in ballot inte går o röstar på valdagen är rösten kasserad. Alla vet inte det här men Demokrater är inte alls lika benägna att lämna sin röst i vallokal på valdagen. Summerat allt detta tyder på en rejäl seger för Trump i Florida.

Trump has a 24-point lead with Cubans

https://twitter.com/MZHemingway/status/1312094153111744512

Önskar du har rätt. Men tyvärr så måste vi följa 13 Keys till vita huset. Trump förlorar för att media granskar inte Biden.

Orsaken varför Trump vann har med att folk tog det för givet att Trump skulle förlora. Idag har dom lärt sig sin läxa.

Därmed så kommer swing states gå till Biden bara för att media har hjälpt Biden under 4 år att svartmåla Trump.
2020-10-04, 17:10
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Har tidigare igår/idag i tråden redovisat att Trump vinner Florida om allt fortsätter som nu med ca 2%, Allt annat hyfsat lika så vinner då Trump valet.

Då Trump även bland demokratiska analytiker vinner bland Svarta och Latinos* betyder det att Biden för att komma ikapp måste vinns dubbelt mot Trump bland vita väljare. Då Trump vann mot Hillary 2016 måste Biden ta in ytterligare röster bland vita (han satsar troligen på vita kvinnor) för att kalkylen skall hålla. Inga detaljerade polls visar att detta är något pågående, tvärtom Trump "stands his ground" med vita**, vi bör då se en större vinst än mot Hillary ej tvärtom.

*Har tidigare i Tråden visat att Trump är på väg att slå rekord i Miami Dade county, det county med flest latinos från Kuba och Venezuela.

**Därutöver har jag visat att antalet icke uthämtade early-ballots av Demokrater (17%) i Florida är 30ggr(!) fler än för Republikanerna (0.5%). Detta betyder att omDemokraten som inte hämtat sin mail in ballot inte går o röstar på valdagen är rösten kasserad. Alla vet inte det här men Demokrater är inte alls lika benägna att lämna sin röst i vallokal på valdagen. Summerat allt detta tyder på en rejäl seger för Trump i Florida.

Storfantiseraren har väl missat senaste polls, och hänger hoppet på en (!) online poll (spridd över hela delstaten) med 1000 deltagare. Färsingen is back at it!

A+ pollstern Siena College/The New York Times Upshot säger +5% för Biden...vad säger din sanningshaltsradar om det?

Tidigare visade även Ipsos-pollen att väldigt många ogillade Trumps coronahantering, så man finner alltså inte särskilt mycket sympati för honom -- även fast han som nu tycks ha dragit på sig den dödliga/harmlösa Chyna flu. Märkligt.
2020-10-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Skulle jag ha ansvaret för Trumps kampanjteam så skulle jag fortsätta på samma spår. Visa att Trump inte är så dödssjuk utav corona som ”fake news” rapporterar.

Ja visa att Trump bara gömmer sig. Att gömma sig på ett sjukhus för att man inte vill ta ansvar ser ju jättebra ut!!!

Trump har ett problem och det är att han gömmer sig. Han kan inte ta upp kampen just nu. WO kanske?

Biden är ute och har rallyn nu. Han vet om att det här kan man bara jobba för. Man kan inte söla bort tiden på sjukhus. Det duger inte.
2020-10-04, 17:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Kan du plocka fram hur många som är registrerade eller nyregistrerade?
2020-10-04, 17:21
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja visa att Trump bara gömmer sig. Att gömma sig på ett sjukhus för att man inte vill ta ansvar ser ju jättebra ut!!!

Trump har ett problem och det är att han gömmer sig. Han kan inte ta upp kampen just nu. WO kanske?

Biden är ute och har rallyn nu. Han vet om att det här kan man bara jobba för. Man kan inte söla bort tiden på sjukhus. Det duger inte.

Så att inte visa Trump på dagar skulle vara ett bättre alternativ tills han är tillbaka i WH? Det skulle bara visa en otrolig oansvarig president och dessutom så skulle media börja överdriva direkt hur sjuk Trump egentligen varit på sjukhuset.

Visa att han jobbar på sjukhuset och faktiskt arbetar för det amerikanska folket. Bidens ”rallyn” om man nu ens kan kalla det för någon sådant är det ingen som bryr sig om eller sänder då det kommer typ 5-10 personer.

Dessutom, hur många dagar/månader har inte Biden gömt sig i sin källare även fast han varit helt frisk? Enda skälet att han vill ”visa” upp sig lite nu är för att Trump inte har möjlighet att ta över scenen som han brukar göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag vet inte hur många som är nyregistrerade men jag vet att republikanerna har ett massivt övertag i princip alla swing-states förutom Arizona gentemot 2016 när det gäller republikanska registrerade väljare mot demokraterna.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-04 kl. 17:27.
2020-10-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Har länkat till detta tidigare men du kanske har missat det. Jag har iaf utgått från att pollsters med höga ratings, över tid, ger en hyfsat korrekt bild. Inget är såklart skrivet i sten...men läs artiklarna själv och återkom gärna med synpunkter.

Key things to know about election polling in the United States
The presidential polls in 2016 weren't as wrong you think. Here's why you can trust them in 2020.
Experten: Därför hade medierna fel om Trumps valseger 2016

Klart det är extraordinärt...lär dig läsa innantill vetja (har påtalat det tidigare). Men frågan var (som du inte kunde läsa dig fram till), om det är till hans fördel att ha låtit sig bli smittad av ett hoax-virus.

Bra information. Jag har blivit kroniskt misstänksam men skall försöka forska lite bredare. Nu har jag bara följt job approval/disapproval för Trump och skulle jag översätta läget är det jämnare än vad Ipsos säger. Jag taxerar Bidens ledning till 55%----45% och det låga valdeltagandet kan spöka till det rejält.
2020-10-04, 17:36
Medlem
Citat:
Så att inte visa Trump på dagar skulle vara ett bättre alternativ tills han är tillbaka i WH? Det skulle bara visa en otrolig oansvarig president och dessutom så skulle media börja överdriva direkt hur sjuk Trump egentligen varit på sjukhuset.

.

Han kan naturligtvis sluta att gömma sig och ha presskonferenser och längre framträdande där han talar om sin politik de kommande fyra åren. Men nu väljer han ju att gömma sig. Och han har ju tidigare visat sig inte ha någon politik så han sitter väl och filar på det. Tills dess kommer han att gömma sig. Så fegt! Hur tror han att någon vill rösta på någon som gömmer sig?
2020-10-04, 17:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Skall kolla om jag kan leta upp exakt siffra. Vet att jag
tidigare noterat att i Florida har Republikanerna hämtat in dvs fått långt fler nyregistrerade än Demokraterna sedan valet 2016, gapet har minskat rejält, det betyder att Republikanerna är bättre rustade att vinna Florida förutsatt att andra faktorer är lika. I ex Arizona har Demokraterna lagt till röstande, så detta är ju givetvis stat per stat.

Lägg därtill i Florida till
1. Latino vote
2. Black vote

I min värld står Trump otroligt mycket stadigare nu än 2016 då Demokraterna hade mer tyngd bakom att Trump egentligen var en nazist som hatade svarta och latinos, nu efter 3.5år har detta punkterats. Många av dessa väljargrupper har släktingar som är utsatta för det förtryck Demokraterna och speciellt personer som AOC vill införa i USA, detta gör att de mer aktivt än någonsin jobbar för en Republikansk seger i Florida. Trump har ex över 90% av rösterna bland Vietnameser i Florida. Minoriteter stödjer Trump i väsentligt större utsträckning än 2016, detta gör det till en matematisk omöjlighet att slå honom. Om man inte ser ett mangrant bortfall från vita röstande.
2020-10-04, 17:46
Medlem
Citat:

OK jag underkänner inte ditt resonemang, men Biden kan väl lätt samla in dubbelt så många kvinnor som Trump, han har ju trots allt inte tagit dom "by the pussy" och sedan måste du också räkna med Demokraternas ENORMA resurser när dom får stöd av dom flesta storkapitalister och stora delar av nöjesbranschen och äventyrs/idrottsbranschen.

Vinsten på 2% i Florida som du kalkylerar med är ju ingen marginal alls. Men vi får se skall jag i nuläget sätta polls blir det 55% Biden och 45% Trump. Hälsotillståndet för Trump påverkar nog inte mycket.
2020-10-04, 17:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
klipp

Jag vet inte hur många som är nyregistrerade men jag vet att republikanerna har ett massivt övertag i princip alla swing-states förutom Arizona gentemot 2016 när det gäller republikanska registrerade väljare mot demokraterna.

Så Florida är inte en swing state?
Registrerade i Florida:
Rep: 5,020,199
Dem: 5,203,795

180.000 FLER registrerade som Demokrater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in