Citat:
Du har rätt. Folkhälsomyndigheten har inte bara avstått från att bekämpa epidemin. Dom har aktivt arbetat för smittspridning. Anders Tegnell har ägnat sig åt att tillrättavisa skolor som har försökt förebygga smittspridning bland eleverna. Där tog Anders Tegnell steget från att vara passiv, till att aktivt ta strid på virusets sida.
Citat:
Jag protesterar mot dina hårda ord mot mitt kära hemland Sverige.
Jag kan instämma i hård kritik mot regeringen och Folkhälsomyndigheten; men inte mot Sverige. Man kan vara fientlig mot Folkhälsomyndigheten utan att vara fientlig mot Sverige.
Folkhälsomyndigheten har gjort Sverige stor skada, inte bara genom att låta epidemin härja bland Sveriges invånare. Folkhälsomyndigheten har dessutom försämrat Sveriges relationer med andra länder. Folkhälsomyndigheten har varit kaxiga mot länder som har satsat på att bekämpa epidemin. Exempelvis skapade Anders Tegnell helt onödig osämja med Italien. Johan Giesecka har varit nervärderande mot Sydkorea. Och båda har haft kaxig attityd mot Norge. Den utbredda epidemin har fått Sveriges grannländer att stänga gränserna mot Sverige.
Är det en överdrift att anklaga Folkhälsomyndigheten för landsförräderi?