2020-10-04, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Nej det är inte någon kaos. Hörde du inte när Tegnell sa att det bara var en influensa?
Nej det hörde jag inte. Har du länk?

Ja vad ska man säga. Kampanjchefen och tre senatorer är inkapaciterade vilket innebär att man inte har majoritet i Senaten längre vilket i sin tur innebär att man inte kan rösta in en ny ledamot till HD. Kanske inte ens före valet. Det kallar jag kaos.

Ja just det, sen är ju Presidenten och hans fru sjuka också.
Citera
2020-10-04, 17:21
Medlem
Någon som vet om ingen i senaten varit smittad sen tidigare?
Citera
2020-10-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Dilemmat (eller kanske skillnaden) här är nog mest att det är nytt, i betydelsen "akut".

Roosevelts polio, Eisenhowers hjärtbesvär, Kennedys läkemedelsberoende (smärtlindring, han lär ha hajt överjävligt ont i ryggen emellanåt), Reagans möjliga demens (han fick ju Alzheimerdiagnos senare) snackade man ju heller inte om.

Den som sticker ut här är ju FDR, som omvaldes tre (!) gånger, och rimligen var han så illa däran vid tredje omvalet att det rimligen varit mänskligt bättre för alla inblandade om detta framgått.

Egentligen är detta demokratiska styrkebesked, det går inte att avsätta en USA-president med "allvarlig sjukdom" som argument. I princip avgår sjuka presidenter endast med döden, litet tillspetsat uttryckt.

Vad jag förstår kunde man hjälpligt dölja Roosevelts polio när han rörde sig ute bland folk under valkampanjerna genom att han gick med en kraftig käpp, dessutom var valkampanjerna då inte alls lika fysiska och närgångna som numera. Men visst, i princip alla journalister i Washington och många utanför stan kände till saken - och höll tyst.
Citera
2020-10-04, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen

Ja vad ska man säga. Kampanjchefen och tre senatorer är inkapaciterade vilket innebär att man inte har majoritet i Senaten längre vilket i sin tur innebär att man inte kan rösta in en ny ledamot till HD. Kanske inte ens före valet. Det kallar jag kaos.

Det var länge sen ha sa det. Det var nog i virusets början så du kan ju ta o backa tillbaka bandet dit om du orkar om det är så att du verkligen du ta reda på vad det var han sa

Själv minns jag allt det han sa som igår! O det var inga munskydd. Alla skolor öppna. En liten influensa och nu måste vi ge all solidaritet åt dom underbetalade läkarna. O tyvärr går det inte o koppla in några ipod hörlurar direkt i mitt öra så du kan få sitta och lyssna dig igenom min underbara hjärna. Hade det gått o göra det så hade du enkelt fått det. Men nu får du tyvärr sätta dig o leta efter det på egen hand.

Frågan är ju snarare hur fan du kunnat missa det?
Citera
2020-10-04, 17:24
Avslutad
Media tror att Trump bluffar.

https://m.youtube.com/watch?v=tOGYGY13zXY&t=90s
Citera
2020-10-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Det var länge sen ha sa det. Det var nog i virusets början så du kan ju ta o backa tillbaka bandet dit om du orkar om det är så att du verkligen du ta reda på vad det var han sa

Själv minns jag allt det han sa som igår! O det var inga munskydd. Alla skolor öppna. En liten influensa och nu måste vi ge all solidaritet åt dom underbetalade läkarna. O tyvärr går det inte o koppla in några ipod hörlurar direkt i mitt öra så du kan få sitta och lyssna dig igenom min underbara hjärna. Hade det gått o göra det så hade du enkelt fått det. Men nu får du tyvärr sätta dig o leta efter det på egen hand.

Frågan är ju snarare hur fan du kunnat missa det?
Du hittar alltså bara på
Citera
2020-10-04, 17:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
I vilket läge tar de "bombväskan" från Trump? Hur sjuk måste han bli för att det ska bli aktuellt?

Jag tror inte att vi skall räkna med att läkarteamet kommer lämna ut några negativa uppgifter / prognoser. Blir det skarpt läge så levereras det genom att makten överförs till Vicepresidenten. Då vet vi.
Citera
Medlem
Citat:
Du hittar alltså bara på

Nej det gör jag inte. Men du verkar inte direkt så intresserad utav o ta reda på det heller, så fan ska jag sitta o slösa tid här för på o länka?

Gör som indianera och leta upp skiten själv. Jag är inte din pappa, o det här är inte någon räkmacka.
Citera
Medlem
Uppdatering om Trump 1730 om jag förstått det rätt.
Citera
2020-10-04, 17:26
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Ja det är ju verkligen hjältemodigt att strunta i regler och utsätta sig för coronasmittan!

Trump är ju en "man av folket" därför ville han utsätta sig för smittan och uppleva det som de amerikanska invånarna utsatts för. Det är naturligtvis hjältemodigt. Han överväger nu det yttersta steget dvs om han också skall löpa linan hela vägen ut för att få uppleva det som 212 000 amerikanare gjort pga Covid. Det är en sann folkhjälte, det!
Citera
2020-10-04, 17:28
Avslutad
Citat:

Fast röstningen ligger i framtiden, nu är det först hearings med föreslagna nya domaren och den första hearingen är väl planerad till 12 oktober. Dessutom tror jag att röstning kan ske på distans, pga att man inte vill packa in folk som sillar i Senaten. Osäker på det dock.
Citera
2020-10-04, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trump är ju en "man av folket" därför ville han utsätta sig för smittan och uppleva det som de amerikanska invånarna utsatts för. Det är naturligtvis hjältemodigt.

Ja, visst är det hjältemodigt alltid men det är inte riktigt så det fungerar. Det hela är faktiskt mycket enkelt!

Dom har samma riktlinjer där som vi alla även har här hemma. Vilket betyder att du ska stanna hemma om du känner att du har insjuknat. 7 dagar ska du stanna hemma när du börjar känna av symptomen. Därefter ska du vara hemma i två dagar till bara för o vara lite mera på den säkra sidan! Helt enligt Tegnell och WHO's riktlinjer.

Det betyder alltså att det var någon på det där rallyt som borde stannat hemma då den var sjuk istället för att springa runt där och skaka hand om kramas. Förmodligen var där någon ifrån China.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in