2020-10-04, 12:03
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Walter Reed Militärsjukhus står direkt under Presidentens eget maktutövande, detta då han är Överbefälhavare, och därmed också ansvarig för militären i allt, förutom att förklara Krig som måste godkännas av Senaten. Det är därför inte omöjligt att det var därför det blev just Walter Reed sjukhuset som fick vårda Presidenten. Ett privat sjukhus lyder inte under Presidenten och där hade det varit betydligt svårare att dölja saker och att få personalen att inte läcka saker. Nu kanske det inte spelar så stor roll då Vita Huset själva läcker som ett såll angående Trumps tillstånd och motsäger vad läkarna sa på presskonferensen i går. Dessutom så är det Trumps egen läkare som vårdar honom på sjukhuset. Det var också han som höll i presskonferensen.

Ja, det var knappast någon tveksamhet att de läkare som framträdde igår (framför allt huvudtalaren) var Trump-supporters.
Citera
2020-10-04, 12:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Vad tycker ni om att man redigerar bort att Trump hostar?

https://twitter.com/notcapnamerica/status/1312534750725201920

Efter "therapeutics"
Citera
2020-10-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille

Efter "therapeutics"

Tycker det är jättebra. Så jävla äckligt o lyssna på när folk hostar.

Stör mig även på folk som rapar högt bland alla. Ibland är det som om man sitter långt ner i magsäcken på äcklet och hör hur det gurglar.
Citera
2020-10-04, 12:41
Avslutad
Jag tror bidden vinner nu Trump har blivit för svag av viruset. Om han dör så hinner möjligen republikanska partiet starta om.

Men han kommer inte dö utan bara bli mer av en grönsak ju närmare valet vi kommer.

På den stora valdagen kommer han framstå som ett vårdpaket totalt oförmögen att styra ett land.

Tror ingen röstar på han då ens av sympati
Citera
2020-10-04, 12:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Jag tror bidden vinner nu Trump har blivit för svag av viruset. Om han dör så hinner möjligen republikanska partiet starta om.

Men han kommer inte dö utan bara bli mer av en grönsak ju närmare valet vi kommer.

På den stora valdagen kommer han framstå som ett vårdpaket totalt oförmögen att styra ett land.

Varifrån fick du dessa plötsliga uppgifter om Trumps dåliga hälsa? Magkänsla?
Citera
2020-10-04, 12:43
Medlem
Citat:

Efter "therapeutics"
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ja, vi tycker att du är en idiot som ser saker du vill se och påstår saker utan att veta hur det ligger till.

Men visst ser väl klippet bisarrt ut just när han sagt therapeutics?
Senast redigerad av Ville815 2020-10-04 kl. 12:48.
Citera
2020-10-04, 12:45
Medlem
Folk i den här tråden, jisses... Sitter och hoppas på att han kommer dö eller tror det med 100 %. Sen när han lägger ut grejer att han mår helt okej så tror ni att han fejkar att han fått Corona? Herregud. Ni är medvetna om att de är ändå ytterst få som dör av denna sjukdom? Lägg ner alla jävla konspirationsteorier. Det bidrar inte till någonting.
Citera
2020-10-04, 12:45
Medlem
Citat:

Att han är sjuk ger sympati och får politiska motståndare att ta det lugnt med negativ propaganda.

Negativt för Trump är att detta sätter fokus på Covid19 och kanske även hur det skötts i USA.

Utöver det... Blir han så sjuk han riskerar dö kanske han förlorar väljare.
Citera
2020-10-04, 12:47
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Ah, så nu plötsligt spelar utseende roll för vänsterpacket. Kan du inte inse att ni är hycklare? Påstår er stå för equality och att ni står upp emot hat, men ni beter er som en grupp mobbare som hatar och hotar tills ni får som ni vill. Ditt inlägg om Trumps utseende är bara patetiskt och får dig att framstå som en nolla. Lägg gärna upp en bild på dig själv också om du anser dig se bättre ut. Jävla tönt.

Hahaha, för att jag föraktar Trump och hans sätt att smutsa ner det amerikanska Presidentämbetet så innebär det inte att jag identifierar mig med "vänsterpacket" som du så elokvent uttrycker det. Har delat mina röster i Sverige mellan Moderaterna, KD och SD, knappas partier till vänster. Det är också därför jag tycker så starkt om Trump och hans sätt att för egen vinning använda sig av Presidentämbetet. Han smutsar nämligen ner det finaste ämbetet som finns, i vad som tidigare var världens största demokrati, men nu är på väg att förvandlas till en totalitär stat precis som hos Trumps meningsfränder i bland annat Ryssland.

Trumps motvilja att säga att han fredligt skall lämna ifrån sig presidentmakten om han förlorar valet är det yttersta exemplet på detta, precis som hans sätt att vägra ta avstånd från Proud Boys!

Att du och dina meningsfränder, sedan inte ser igenom Clownen är bara ett exempel på Kejsarens nya kläder. Du vill helt enkelt se något annat än det som finns där.
Citera
2020-10-04, 12:50
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Efter "therapeutics"

Dessutom riktigt dåligt redigerat. Ett land som gett oss Hollywood, borde ha bättre videoredigerare kan man tycka.
Citera
2020-10-04, 12:52
Medlem
Citat:

Nejdå, Trump kommer bli fullt återställd precis som Boris J och Bolsonaro. Källa? Absolut ingen whatsoever. 100 % magkänsla.

Förutom ovan nämnda magkänsla kan väl konstateras att Trump får den bästa vård världen just nu kan erbjuda. Visst kan han ha en enorm otur och vägen tillbaka blir då lite svårare än superenkel, men sannolikheten är att det kommer gå rätt bra. Vi får hålla tummarna och hoppas på hans snara återfrisknande. Han behövs som motpol till tokvänstern.
Citera
2020-10-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneYellow
Ni är medvetna om att de är ändå ytterst få som dör av denna sjukdom? Lägg ner alla jävla konspirationsteorier. Det bidrar inte till någonting.

Med tanke på att Boris Johnson var nära att dö och att Trump är ännu äldre och osundare än han så är det naturligt att det blir oroligt. Och Trump är på intet sätt "out of the woods".

Som Trump själv påpekat så är de kommande dygnen avgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in