2020-10-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, det er en av to punkter som gjør at jeg vurderer at det kan være en annen grunn enn datoene.
Det ene punktet er jo, hvorfor true et "vitne" som ikke har noe med saken å gjøre fremfor å bare si at man tok feil.
Det andre punktet er informasjonen om ekteskapet virker å ha noe med trusselen å gjøre, som gjør at datoen ikke er temaet for trusselen.

Videre er et mulig svar på punkt nummer en, en grunn til å true "vitne" kan jo være at vitne har vært med på det som gjør at det ikke var fare for avsløring ved å sende en trussel, men nå legger vitne skylden over på slektningen? Dette var ikke en del av planen til slektningen. Slektningen kan jo ikke si ja det stemmer jeg truet han, og han var med på det, for da blir jo alt avslørt...?

Uansett hva denne såkalte slektningen har truet med, så vil jo det oppfattes som mistenkelig av motpart.
Kan det være at motpart mistenker slektningen på grunn av rykter rundt ekteskapet, men at slektningen egentlig ikke har sagt noe truende i det hele tatt?
Hvordan sikte en person basert på en telefonsamtale dem ikke har noe bevis på hva som er sagt?

Truslene er også avgitt skriftlig.
Citera
2020-10-03, 23:58
Medlem
Citat:
Ja, det er en av to punkter som gjør at jeg vurderer at det kan være en annen grunn enn datoene.
Det ene punktet er jo, hvorfor true et "vitne" som ikke har noe med saken å gjøre fremfor å bare si at man tok feil.
Det andre punktet er informasjonen om ekteskapet virker å ha noe med trusselen å gjøre, som gjør at datoen ikke er temaet for trusselen.

Videre er et mulig svar på punkt nummer en, en grunn til å true "vitne" kan jo være at vitne har vært med på det som gjør at det ikke var fare for avsløring ved å sende en trussel, men nå legger vitne skylden over på slektningen? Dette var ikke en del av planen til slektningen. Slektningen kan jo ikke si ja det stemmer jeg truet han, og han var med på det, for da blir jo alt avslørt...?

Uansett hva denne såkalte slektningen har truet med, så vil jo det oppfattes som mistenkelig av motpart.
Kan det være at motpart mistenker slektningen på grunn av rykter rundt ekteskapet, men at slektningen egentlig ikke har sagt noe truende i det hele tatt?
Hvordan sikte en person basert på en telefonsamtale dem ikke har noe bevis på hva som er sagt?

Siste setning er interessant. Kan det være tatt opp? Forventet at det ville komme noe. Politiet må i alle fall spørre vedkommende. Må være litt trøkk i trusselen for at en blir siktet?
Citera
2020-10-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Siste setning er interessant. Kan det være tatt opp? Forventet at det ville komme noe. Politiet må i alle fall spørre vedkommende. Må være litt trøkk i trusselen for at en blir siktet?

Tenker at politiet har hatt VE under hemmelig etterforskning lenge.
Citera
2020-10-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Truslene er også avgitt skriftlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg

Det er visst noe skriftlig, så da antar jeg det ikke kun er en utskrift av en logg, men faktisk bevis på mail/sms eller lignende.
Det gjør jo at det er litt mer trøkk i det, så må man deretter tolke hva det står..
Skulle likt at det ble lekka..

I og med at slektningen er så dum at han sender det skriftlig i tillegg, så vil jeg jo enten tro at den han truet er med på det, eller at slektningen ikke har noe med det å gjøre men at intensjonen var noe annet enn en reell trussel? (Vi vet jo ikke hva som står, så det er vanskelig å avgjøre, men høres rart ut å sende det skriftlig)
Citera
2020-10-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Det er vel BB som er grillet om ektepakten.

Ja, men det er ikke han det siktes til i denne artikkelen. Det finnes kun to artikler som har nevnt noe om et vitne som ble truet til å ikke si noe om et besøk 20 mil fra Oslo osv...i Nettavisen og Aftenposten. VG har ikke nevnt det overhodet. Men jeg tror media sitter på en del som de ikke offentliggjør om denne personen.
Citera
2020-10-04, 00:08
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Darkweb. Dette er nok mest sannsynlig stedet TH måtte ha oppsøkt for å skaffe leiemordere. (Har kke selv vært på darkweb, men har lest om det)
Hadde en milliardær som TH oppsøkt dette stedet ville han mest sannsynlig blitt rundlurt og presset for penger..

Hvor sannsynlig er det at en 70 åring har prøvd å skaffe leiemordere? (på darkweb)
Nu är jag inte 70 år. Men ge mig en länk till dark web så ska jag kolla hur lätt eller svårt det är att leja en mördare där. Jag lovar att posta resultatet här i tråden efteråt.
Citera
2020-10-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja enig. Lurer på betydningen av dette.

Jeg vet at politiet gjerne innkaller til avhør om ett straffbart forhold som en person er siktet for. Og så begynner å grave i forhold som er utenfor siktelsen, andre straffbare forhold. Det er de i sin fulle rett til...
Ja bruker denne vinklingen til å begynne å spørre folk igjen. Synes det virker som en plan for å begynne utspørring igjen. De har fått brikkene mer på plass og er klar. Knekke alibi for noen som har gitt alibi og avsløre løgner. Det ene følger det andre. Og så sprekker noen. Tror det er det de forsøker på nå
Citera
2020-10-04, 00:12
Medlem
Citat:
Det har jeg ikke fått med meg, skriftlig kommunikasjon, det gjør det enda mer interessant..
Litt vanskelig å nekte for skriftlig kommunikasjon, så lenge det ikke kun er en utskrift men faktisk på mail, sms eller lignende..
Det høres jo da ut som slektningen har et forhold til dette vitnet i og med at det er ulike kommunikasjonsplattformer.. Høres jo ut som en dum slektning, men det spørs jo hva det står svart på hvitt. Om det er en direkte trussel, eller at vitnet har "tolket" det slik..

Kanskje den skriftlige kommunikasjonen er rissingen på bilen (lol) «Vær stille» i billakk må vel kunne kalles skriftlig kommunikasjon.
Citera
2020-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Kanskje den skriftlige kommunikasjonen er rissingen på bilen (lol) «Vær stille» i billakk må vel kunne kalles skriftlig kommunikasjon.
Ja, det kan jo være, men det er vel ikke noe bevis på at det er "denne slektningen" selv om det står på bilen til vitnet?

Edit; tror siktelsen hadde vært utvidet med hærverk i tillegg dersom det var tilfellet
Senast redigerad av Idasma 2020-10-04 kl. 00:24.
Citera
2020-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu är jag inte 70 år. Men ge mig en länk till dark web så ska jag kolla hur lätt eller svårt det är att leja en mördare där. Jag lovar att posta resultatet här i tråden efteråt.
Får du også greie på hva som er vanlig pris? Jeg leste at kvinner som guider lurte på det:
Citat:
"Var det ti millioner som ble betalt? Noen som vet om det er «vanlig» pris for å leie torpedo? "
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1374382-kidnappingen-forsvinningen-av-anne-elisabeth-hagen/page/125/#comments
Citera
2020-10-04, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Tenker at politiet har hatt VE under hemmelig etterforskning lenge.
Det kan godt være. Det virker som mye startet da han kom inn i bildet.

Ville ha jobben som kronprins og senere styre selv. TH kan ha sett på barna sine i oppveksten og tenkt at han måtte finne en mer lik seg selv kanskje. VE vil ha mer enn bare en jobb, noe mer som betød at han ikke ville bli sparket ut. TH ville ha firmaet samlet, ikke splittes opp i penger til AE og arv til ungene. Og ingen av dem klarte å gjenreise firmaet til velmaktsdagene -nå-. Dette er en evig avtale ingen av dem kan snakke om. Og så formet ideen om AE var en stor trussel seg.

Ja det er et tankeeksperiment, men jeg synes det passer godt inn.
Citera
2020-10-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det er avkreftet at det er noen av barna.
Ja, men det var snakk om vitnet. Jeg tenkte sønnen kunne være vitnet som var truet. Redigerte innlegget mitt etterpå for å unngå misforståelser. Men måten det er omtalt på får jeg heller inntrykk av at det kan være en annen som vitnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in