2020-10-03, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Inga. Vad har det med sakfrågan att göra? Vi diskuterar huruvida alla länder, eller bara Sverige, gjort stora fel eftersom det är Taiwan som är måttstocken.

Fel har man rätt att göra, dock har man inte rätt att fortsätta göra fel när konsekvenserna av det man gör fungerar dåligt och leder till brott mot liv och hälsa.

Samtidigt har man den moraliska skyldigheten att anpassa sin taktik till den som är mest effektiv för att spara liv och lidande. I detta fall Taiwans taktik.

Frågor på dessa två besvärliga moraliska resonemang som kan verka svåra för klanmedlemmar med vissa problematiska mentala dispositioner?

Citera
2020-10-03, 20:27
Medlem
gloffgloffs avatar
Det verkar som om amerikanerna

gör allt för att vårda en 74 åring med Covid-19 diagnos.

Doctors give an update on Trump's condition
https://www.youtube.com/watch?v=ocamWEqahMo&ab_channel=CNN
Citera
2020-10-03, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så var är deras statistik?

Google är din vän. Taiwan är ett öppet Östasiatiskt land. Seså, sätt igång.

🇹🇼 🇹🇼 🇹🇼

Citera
2020-10-03, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Lägre smittal i Danmark idag, 370 nya fall.

Källa danska tv2 nyheter just nu.

Man kan desværre ikke tolke det som en nedgang, da det er baseret på ca 15000 færre prøver end dagen før.

fredag - 56000 prøver, 536 smittede, 1 død.
lørdag - 41000 prøver, 370 smittede, 2 døde.
Citera
2020-10-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Fel har man rätt att göra, dock har man inte rätt att fortsätta göra fel när konsekvenserna av det man gör fungerar dåligt och leder till brott mot liv och hälsa.

Samtidigt har man den moraliska skyldigheten att anpassa sin taktik till den som är mest effektiv för att spara liv och lidande. I detta fall Taiwans taktik.

Frågor på dessa två besvärliga moraliska resonemang som kan verka svåra för klanmedlemmar med vissa problematiska mentala dispositioner?

Jag har förstått att du tycker det och jag köper såklart din åsikt. Men jag försöker en sista gång, även om du naturligtvis inte kommer svara nu heller eftersom du har slagit knut på dig själv:

Är det bara Sverige som har brutit mot denna moraliska skyldighet att följa Taiwan, eller gäller det alla andra länder också?
Citera
2020-10-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Inte helt. Kurvan över dödsfall är det enda som betyder någonting, ifall man vill mäta epidemins utbredning.
Det var epidemins utbredning vi pratade om, och det var det jag skrev.
Citat:
Det handlar inte främst om artighet. Det handlar om ödmjukheten att inse begränsningarna i sina egna kunskaper. Det handlar om ödmjukheten att lyssna på andra, och ta till sig av deras lärdomar.

Folkhälsomyndigheten borde ha tagit varning av händelserna i Kina, Sydkorea och Iran.
FHM såg vad som hände i de här länderna, precis som alla andra. Kontroversen låg i att FHM bedömde en dödlighet runt 0.2-0.3%, och att de höga dödstalen berodde på ett mörkertal av en mycket utbredd samhällssmitta. En bedömning de fick otroligt mycket skit för.

Andra länder och de som var emot FHM sa att IFR låg på flera procent, vilket skulle leda till att hundratusentals svenskar skulle dö. Deras analyser var hysteri. De var starkt färgade av trycket från media och politiker. De var dåliga analyser och inte värda att lyssna på.
Citat:
Gjorde Folkhälsomyndigheten en korrekt analys? Var jag minns, så var Folkhälsomyndighetens beskrivning att epidemin skulle svepa in, och sedan, efter en begränsad period, dra över. Vi minns smittspridningskurvorna som Folkhälsomyndigheten visade upp. Epidemin skulle öka, och därefter sjunka. Smittspridningen har förvisso sjunkit, men den har inte dragit över. Hela syftet med Folkhälsomyndighetens strategi, var ju att epidemin skulle dra förbi.
Ja, de gjorde den korrekta analysen. Om du har synpunkter på att FHM missade någon vecka hit eller dit så silar du mygg och sväljer kameler. I andra länder sa man att tio procent av befolkningen skulle dö, och nu låtsas man vara förvånad över att så få dör. "Oj, det måste hänt nåt med viruset." -"Nej, det som hände var att du hade fel."
Citera
2020-10-03, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag har förstått att du tycker det och jag köper såklart din åsikt. Men jag försöker en sista gång, även om du naturligtvis inte kommer svara nu heller eftersom du har slagit knut på dig själv:

Är det bara Sverige som har brutit mot denna moraliska skyldighet att följa Taiwan, eller gäller det alla andra länder också?

Du får ta det med de länderna.

Jag jämför Sverige med Taiwan.

Men jag förstår att det känns jobbigt när Taiwan sopar mattan med banditmonarkin SvÄRjE som är upptagen med:

1. Sociopatisk flockimmunitet

2. Mörda covidsjuka gamlingar

Frågor på det?
Citera
2020-10-03, 20:47
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag känner inget hat mot den mentala dispositionen för götar och svear, snarare som något sorgligt, självupptaget och övertygad om sin egen förträfflighet.

Detta trots att ha blivit totalt krossade av den östasiatiska pandemibekämpningen. Då med Taiwan främst.

Återigen, nu jämför vi götarna och svearnas lek med flocken:

Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal ”lockdowns”: Noll

Jämför detta med götarna och svearnas ”pandemihantering”. Eller rättare sagt den totala avsaknaden av en sådan.

Ni är helt enkelt inte skickade att bedriva statligt hantverk. Den mentala dispositionen gör att ni ständigt är upptagna med diverse psykosociala dikeskörningar.

Frågor på det?

Det går tyvärr inte att föra ett resonemang med dig. Kanske beror det på att svaret på min tidigare fråga, som du inte svarade på, är ”ganska mycket”.

Men du framhärdar i din hyllning till Eritrea, Taiwan, Kambodja och Tanzania, och dina aggressioner mot Sverige, Danmark med flera. Du visar fortsatt total oförmåga att ta till dig varken direkta fakta som belyser dina fel, eller insinuationer som borde få dig att tänka efter, och själv förstå att du är lite fel ute.

Jag lämnar dig nu, med ditt dåliga självförtroende och hat mot svenskar och nordbor så är du nog inte en person man kan resonera eller föra en meningsfull diskussion med.

Varannan vatten!
Citera
2020-10-03, 20:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

https://www.youtube.com/watch?v=ocamWEqahMo&ab_channel=CNN

Hade Sverige också gjort allt för att vårda äldre 70+ med Covid-19 så hade vi nog inte haft 6000 döda i dagsläget. Har ingen funderat på hur konungen har gömt sig det senaste halvåret?
Citera
2020-10-03, 20:51
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff

https://www.youtube.com/watch?v=ocam...ab_channel=CNN

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hade Sverige också gjort allt för att vårda äldre 70+ med Covid-19 så hade vi nog inte haft 6000 döda i dagsläget. Har ingen funderat på hur konungen har gömt sig det senaste halvåret?

förståndigt.
Citera
2020-10-03, 21:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Det är skillnad på folk och folk. Klart potatiskonungen får syrgas, remdesivir och kortison ifall han åker på wuhansnuvan.

Det är så en banditmonarki fungerar.
Citera
2020-10-03, 21:07
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Det är fakta som är intressant, inte vad nån fågel pratar om.
Jag presenterar fakta, vad gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in