2020-10-03, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag diskuterar din korkade inkonsekvens. Om jag är regimtroll med stockholmssyndrom skiter jag fullständigt i. Tycker du att du var finurlig nu när du bytte ämne för att någon pekade på hur dum du är?

Man tackar för underhållningen. Lite härskartekniker skadar aldrig så här en lördagskväll.

Återigen.

Vilka länder i OECD tillämpade:

1. Sociopatisk flockimmunitet

2. Mördade covidsjuka gamlingar

Ge mig ett annat land i OECD.
Seså! Schas med dig ditt stockholmssyndrom.
Citera
2020-10-03, 19:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I ditt första inlägg till mig rörande denna saken sa du själv att smittspridningen var stor den 13 mars.

Tegnell gjorde klart att han var emot hemarbete eftersom det var ojämlikt, att han inte fick gehör framgent för detta inom FHM och hos regeringen ska vi vara väldigt tacksamma för.

Aldrig? Blir ju mer och mer uppenbart att det inte var hans idé.

Som du påpekade: regeringen var först ut på fredagen.

Rocklöv tryckte på det på söndagen.

Kommande vecka kom det.

Innan regeringens presskonferens var det "ojämlikt" det kommer jag också ihåg.
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
26 februari när det fanns typ 2-3 smittade.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e84xqM/sa-kan-sverige-hantera-ett-stort-coronautbrott

”Risken finns dock att smittan inte går att stoppa.
Då gäller det istället att begränsa effekterna av den så mycket som möjligt.
Hamnar vi i det läget finns det mycket man kan diskutera. Man kan stoppa stora möten, fundera på skolor och arbetsplatser, om man ska jobba mer hemma. Det som kallas social distansering, att på olika sätt minska hur mycket folk träffar varandra. Men dit har vi en bit kvar, säger Anders Tegnell.”

Den 13 mars hade vi hamnat i det läget.

Jaha.

Och hur mycket lägre samhällssmitta hade det varit

och hur många färre hade dött

om det hade gjorts en vecka tidigare.

EDIT: eller två
Citera
2020-10-03, 20:00
Avslutad
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I ditt första inlägg till mig rörande denna saken sa du själv att smittspridningen var stor den 13 mars.

Tegnell gjorde klart att han var emot hemarbete eftersom det var ojämlikt, att han inte fick gehör framgent för detta inom FHM och hos regeringen ska vi vara väldigt tacksamma för.

Aldrig? Blir ju mer och mer uppenbart att det inte var hans idé.

Som du påpekade: regeringen var först ut på fredagen.

Rocklöv tryckte på det på söndagen.

Kommande vecka kom det.

Innan regeringens presskonferens var det "ojämlikt" det kommer jag också ihåg.
… [ Visa mindre ]

Jaha.

Och hur mycket lägre samhällssmitta hade det varit

och hur många färre hade dött

om det hade gjorts en vecka tidigare.

EDIT: eller två
Det var dagen efter att Norge stängt skolor och infört sina restriktioner.
Citera
2020-10-03, 20:07
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
En med stockholmssyndrom talar inte om för mig om jag hatar Sverige eller inte och definitivt inte med vilket land jag jämför Sverige med.

Den saken ska du ha djävligt klart för dig ditt självgoda kretin. Säkerligen är du också ett avel till smutsklanerna götar och svear. Du vet, samma skrot och korn som sociopaterna Tegnell och Giesecke.

Då förstår jag dock den undermåliga mentala dispositionen för resonabelt psykosocialt beteende. Och kan rentav känna lite sympati för dina själsliga vedermödor.

Fler frågor?

Jag hade inga frågor i mitt svar till dig. Jag gav dig bara lite fakta, vilka jag hoppades att du skulle kunna ta till dig, trots ditt tillstånd, samt något att fundera över. Då ditt självförtroende tycks lågt, och du söker externa förebilder så ville jag rekommendera Eritrea och Kambodja som ännu bättre fyller dina kriterier för vad som definierar ett bra land.

Tyvärr fick jag inga svar eller kommentarer från dig i sak, utan bara tillmälen passande för att komma från en uppretad och lagom full gnällkärring, samt larviga påståenden om mig, som du inte vet något om, inkluderande från vilken sida Dalälven jag kommer från.

Att du sedan förnekar ditt hat till Sverige och svenskarna (och implicita hyllning av Tanzania) samtidigt som du rackar ner på svear och götar, tyder på att du inte själv förstår vad du skrivit och skriver i dina inlägg. Men, då vi svenskar är rätt förlåtande och ofta söker kompromiss så låter vi den delen vara och stryker ett streck över ditt hat för oss, vårt land och dess folk.

Men nu har jag, baserat på vad du skriver ovan, i alla fall en fråga:
- Hur mycket har du druckit?
Citera
2020-10-03, 20:10
Medlem
Citat:
Härskarteknikerna från regimen haglar när narrativet krackelerar under sin egen orimlighet.

Återigen, låt oss jämföra Sverige med:
Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal ”lockdowns”: Noll

Hur ofantligt uselt Sverige har hanterat pandemin är uppenbart oavsett vilka kriterier som än vägs in i analysen.

Du kan väl jämföra med de flesta länder i det avseendet. Däremot tar jag länder som inte visar öppen dödsstatistik löpande, exempelvis Thailand nedan, med en nypa salt.

"Excess deaths far outnumber the death toll announced by the government. There have been about 13,000 excess deaths since the start of March, about 8.5 per cent higher than normal. Thailand’s 58 reported COVID-19 fatalities are only 0.45 per cent of total excess deaths — spectacularly low compared to countries like the United Kingdom, Italy and France. "

https://www.eastasiaforum.org/2020/08/06/lifting-the-veil-on-thailands-covid-19-success-story/
Citera
2020-10-03, 20:15
Medlem
Citat:
Man tackar för underhållningen. Lite härskartekniker skadar aldrig så här en lördagskväll.

Återigen.

Vilka länder i OECD tillämpade:

1. Sociopatisk flockimmunitet

2. Mördade covidsjuka gamlingar

Ge mig ett annat land i OECD.
Seså! Schas med dig ditt stockholmssyndrom.

Inga. Vad har det med sakfrågan att göra? Vi diskuterar huruvida alla länder, eller bara Sverige, gjort stora fel eftersom det är Taiwan som är måttstocken.
Citera
2020-10-03, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Jag hade inga frågor i mitt svar till dig. Jag gav dig bara lite fakta, vilka jag hoppades att du skulle kunna ta till dig, trots ditt tillstånd, samt något att fundera över. Då ditt självförtroende tycks lågt, och du söker externa förebilder så ville jag rekommendera Eritrea och Kambodja som ännu bättre fyller dina kriterier för vad som definierar ett bra land.

Tyvärr fick jag inga svar eller kommentarer från dig i sak, utan bara tillmälen passande för att komma från en uppretad och lagom full gnällkärring, samt larviga påståenden om mig, som du inte vet något om, inkluderande från vilken sida Dalälven jag kommer från.

Att du sedan förnekar ditt hat till Sverige och svenskarna (och implicita hyllning av Tanzania) samtidigt som du rackar ner på svear och götar, tyder på att du inte själv förstår vad du skrivit och skriver i dina inlägg. Men, då vi svenskar är rätt förlåtande och ofta söker kompromiss så låter vi den delen vara och stryker ett streck över ditt hat för oss, vårt land och dess folk.

Men nu har jag, baserat på vad du skriver ovan, i alla fall en fråga:
- Hur mycket har du druckit?

Jag känner inget hat mot den mentala dispositionen för götar och svear, snarare som något sorgligt, självupptaget och övertygad om sin egen förträfflighet.

Detta trots att ha blivit totalt krossade av den östasiatiska pandemibekämpningen. Då med Taiwan främst.

Återigen, nu jämför vi götarna och svearnas lek med flocken:

Land: Taiwan
Befolkning: 20M+
Avstånd från Wuhan, Kina: Ett stenkast
Antal döda i covid: Sju
Antal ”lockdowns”: Noll

Jämför detta med götarna och svearnas ”pandemihantering”. Eller rättare sagt den totala avsaknaden av en sådan.

Ni är helt enkelt inte skickade att bedriva statligt hantverk. Den mentala dispositionen gör att ni ständigt är upptagna med diverse psykosociala dikeskörningar.

Frågor på det?
Citera
2020-10-03, 20:17
Medlem
HGs avatar
Citat:
Frode Forland fick hot från svenskar när han kritiserade Tegnell
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PR3B6e/frode-forland-fick-hot-fran-svenskar-nar-han-kritiserade-tegnell

Tegnell är helig och får inte kritiseras på något sätt!!
Citera
2020-10-03, 20:18
Medlem
Känns som viruset nästan helt klingat av..

Otroligt skönt att snart kan vi gå tillbaka till det normala...
Citera
2020-10-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tegnell är helig och får inte kritiseras på något sätt!!

Är mordhot en typ av kritik?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLzmg6/anders-tegnell-har-tagit-emot-dodshot
Citera
2020-10-03, 20:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du kan väl jämföra med de flesta länder i det avseendet. Däremot tar jag länder som inte visar öppen dödsstatistik löpande, exempelvis Thailand nedan, med en nypa salt.

"Excess deaths far outnumber the death toll announced by the government. There have been about 13,000 excess deaths since the start of March, about 8.5 per cent higher than normal. Thailand’s 58 reported COVID-19 fatalities are only 0.45 per cent of total excess deaths — spectacularly low compared to countries like the United Kingdom, Italy and France. "

https://www.eastasiaforum.org/2020/08/06/lifting-the-veil-on-thailands-covid-19-success-story/

Data från diktaturer och U-länder tar jag med en nypa salt. Republiken Taiwan, ett avancerat I-land litar jag på, dessutom mer än de från Sverige. Som är känt för diverse mygel med skol och brottstatistik, bland annat.
Citera
2020-10-03, 20:20
Medlem
Citat:
Data från diktaturer och U-länder tar jag med en nypa salt. Republiken Taiwan, ett avancerat I-land litar jag på, dessutom mer än de från Sverige. Som är känt för diverse mygel med skol och brottstatistik, bland annat.

Så var är deras statistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in