Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Jag inser att du har väldigt lite att komma med gentemot världens samlade forskarkår och att "effektiv pandemibekämpning" är mer komplext än vad du tror.
Detsamma gäller mig naturligtvis.
Jag är heller inte särskilt intresserad. Jag är mer intresserad av hur folk reagerar och resonerar kring pandemin och jag irriterar mig på folk som inte är konsekventa. Men om du anser att hela världen underlåtit sig att tillämpa effektiv pandemibekämpning respekterar jag dig. Om du dock bara använder det för att kritisera specifikt Sverige är du en tönt.
Jag är förvissad om att den medicinska/virologiska expertisen har överskattat sin kompetens, förutom den i Taiwan som gick in skoningslöst effektivt och fick bukt med pandemin innan utbrottet blev en realitet. No questions asked - max försiktighetsprincip.
Till skillnad från Hanna Stjärnes kramkalas på Arlanda som sändes i hjärntvättaretern här hemma i självgodhetens och den egna förträfflighetens SvÄrJe.
Påstår du att jag är en tönt som pekar på två enorma blunders i den svenska ”strategin”, som inget annat land inom OECD tillämpat och definitivt inte Taiwan.
1. Den sociopatiska flockimmuniteten
2. Morden på covidsjuka gamlingar
Men ok, jag köper att vara en tönt om du köper att lida av stockholmssyndromet.
Deal?