2020-10-03, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför nämnde han att det inte var bra för att det var ojämlikt? Är ju rätt uppenbart att han var emot det för att senare bli överkörd. Att ens prata om jämlikhet i sammanhanget är dessutom så dumt att klockorna stannar.
Han nämnde att det inte var bra att det var ojämlikt för att han jobbar med folkhälsa.
Ojämlika livsvillkor leder till en sämre folkhälsa.

Fortfarande ingen vägran att införa hemarbete så långt ögat kan nå.
Citera
2020-10-03, 19:16
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, han säger att det är en ojämlik åtgärd samt att det kan finnas anledning där smittan är stor.

Var smittan stor i Sverige den 13 mars?
I ditt första inlägg till mig rörande denna saken sa du själv att smittspridningen var stor den 13 mars.

Tegnell gjorde klart att han var emot hemarbete eftersom det var ojämlikt, att han inte fick gehör framgent för detta inom FHM och hos regeringen ska vi vara väldigt tacksamma för.
Citera
2020-10-03, 19:16
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Citat:
Tegnell var ju emot hemarbete då det inte var jämlikt.

Kom det en rekommendation från FHM om att arbeta hemma den 13/3?

Socialministern sa på pk 13/3 "Har du möjlighet att jobba hemma -gör det"
https://www.youtube.com/watch?v=JPKBgDAVHcI&ab_channel=Regeringskansliet

Rocklöv sa i Agenda 15/3 "distansarbete och distansundervisning i de situationer det går"
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/epidemiolog-vi-ligger-tva-till-fyra-veckor-efter-italien

Tegnell är motvalls kärring till att minska sociala kontakter i Agenda klippet, till hemisolering för anhöriga och kring presymtomatisk smittspridning -what else is new?

Veckan efter stängde de väl universitet och gymnasieskolor.

EDIT: Tegnell vill i Agenda klippet inte skydda äldre för att skydda äldre,

utan skydda äldre för att skydda vården. Det tog ju triage hand om.
Citera
2020-10-03, 19:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Lägre smittal i Danmark idag, 370 nya fall.

Källa danska tv2 nyheter just nu.
Citera
2020-10-03, 19:20
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Varför nämnde han att det inte var bra för att det var ojämlikt? Är ju rätt uppenbart att han var emot det för att senare bli överkörd. Att ens prata om jämlikhet i sammanhanget är dessutom så dumt att klockorna stannar.

Citat:
Han nämnde att det inte var bra att det var ojämlikt för att han jobbar med folkhälsa.
Ojämlika livsvillkor leder till en sämre folkhälsa.

Fortfarande ingen vägran att införa hemarbete så långt ögat kan nå.

Du menar samma "ingen vägran" att bära mask som Trump?

Han hade ju faktiskt mask en gång! Två gånger nu med igår.

Att va motvalls är att vara en bromskloss, motarbeta och förhala, dvs vägra.
Citera
2020-10-03, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Jag inser att du har väldigt lite att komma med gentemot världens samlade forskarkår och att "effektiv pandemibekämpning" är mer komplext än vad du tror.

Detsamma gäller mig naturligtvis.

Jag är heller inte särskilt intresserad. Jag är mer intresserad av hur folk reagerar och resonerar kring pandemin och jag irriterar mig på folk som inte är konsekventa. Men om du anser att hela världen underlåtit sig att tillämpa effektiv pandemibekämpning respekterar jag dig. Om du dock bara använder det för att kritisera specifikt Sverige är du en tönt.

Jag är förvissad om att den medicinska/virologiska expertisen har överskattat sin kompetens, förutom den i Taiwan som gick in skoningslöst effektivt och fick bukt med pandemin innan utbrottet blev en realitet. No questions asked - max försiktighetsprincip.

Till skillnad från Hanna Stjärnes kramkalas på Arlanda som sändes i hjärntvättaretern här hemma i självgodhetens och den egna förträfflighetens SvÄrJe.

Påstår du att jag är en tönt som pekar på två enorma blunders i den svenska ”strategin”, som inget annat land inom OECD tillämpat och definitivt inte Taiwan.

1. Den sociopatiska flockimmuniteten

2. Morden på covidsjuka gamlingar

Men ok, jag köper att vara en tönt om du köper att lida av stockholmssyndromet.

Deal?
Citera
2020-10-03, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I ditt första inlägg till mig rörande denna saken sa du själv att smittspridningen var stor den 13 mars.

Tegnell gjorde klart att han var emot hemarbete eftersom det var ojämlikt, att han inte fick gehör framgent för detta inom FHM och hos regeringen ska vi vara väldigt tacksamma för.
Ja, smittspridningen i Sverige var stor den 13 mars. När fanns det enligt Tegnell anledning att införa hemarbete?
Citera
2020-10-03, 19:32
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ja, smittspridningen i Sverige var stor den 13 mars. När fanns det enligt Tegnell anledning att införa hemarbete?
16:e mars gick Tegnell ut med "Jobba hemifrån om du har möjlighet"
Citera
2020-10-03, 19:34
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:

Citat:

Aldrig? Blir ju mer och mer uppenbart att det inte var hans idé.
Citera
2020-10-03, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
16:e mars gick Tegnell ut med "Jobba hemifrån om du har möjlighet"
Jag menade enligt den artikel som ankan hänvisade till.
Citera
2020-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Jag är förvissad om att den medicinska/virologiska expertisen har överskattat sin kompetens, förutom den i Taiwan som gick in skoningslöst effektivt och fick bukt med pandemin innan utbrottet blev en realitet. No questions asked - max försiktighetsprincip.

Till skillnad från Hanna Stjärnes kramkalas på Arlanda som sändes i hjärntvättaretern här hemma i självgodhetens och den egna förträfflighetens SvÄrJe.

Påstår du att jag är en tönt som pekar på två enorma blunders i den svenska ”strategin”, som inget annat land inom OECD tillämpat och definitivt inte Taiwan.

1. Den sociopatiska flockimmuniteten

2. Morden på covidsjuka gamlingar

Men ok, jag köper att vara en tönt om du köper att lida av stockholmssyndromet.

Deal?

Nej. Jag påstår att du är en tönt om du anser att Taiwan är de enda som har gjort rätt men endast kritiserar Sverige. Du borde kritisera alla. Jag skrev ju precis det i inlägget du citerade din analfabet.
Citera
2020-10-03, 19:37
Avslutad
Citat:
Citat:

Aldrig? Blir ju mer och mer uppenbart att det inte var hans idé.
Han sa det det i intervjuer redan i slutet av februari men ankan hänvisade till en artikel från den 12 mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in