2020-10-03, 16:41
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sluggo1
Är det ingen som funderar på ifall allt är en bluff ? Nu slipper han ju alla jobbiga debatter med Biden. Han kan ju helt styra när han ska vara frisk och vara med i matchen. Jag tror inte att han förlorar något ifall han bara kan bluffa alla ett par veckor till. Den demokratiska sidan har ju alltid beskyllt den andra sidan för att ägna sig åt konspirationsteorier. Nu kan de ju själva inte hemfalla åt något sådant. Vad tror ni är detta helt omöjligt ?

Du kan ha något där. Efter storstryk i debatten för Trump, kan den Republikanska partiet, för att hänga kvar vid makten, tänka att det är bättre att låta Mike Pence sköta de två kvarvarande debatterna. Han skulle definitivt kunna slå Biden, med sitt mer statsmannamässiga sätt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Tja, det krävs väldigt mycket pengar att bli president i USA, därför är de flesta som blivit presidenter, antingen miljardärer eller fått stöd av andra som är miljardärer (mot att göra vissa gentjänster när de blivit presidenter)

Trump är ju hatad av massmedia och etablissemanget, och av de miljardärer som stödjer presidentkandidater mot gentjänster

Så med det valsystem som USA har, så går det nog inte att få en president som står mer på folkets sida än Trump...
Mycket bra skrivet!!
Och man får inte glömma de många donationer han gör till de längst ner på samhällsskalan. Mycket pengar, det är bara att googla på nätet.
Men givetvis nämner inte vänstermedia detta..när fick man en positiv nyhet av CNN eller TV4. haha..
Sen kan jag tycka att vänsterliberaler är rätt korkade då de kritiserar Trump för att vara en "förmögen överklass"..
Läs på om Soros, läs om agendan och vad som är hans/deras mål.. om dom förstod det och var mer pålästa skulle de förh.vis fatra hur korkade de är..
Rakt emot de de tror sej förespråka.. patetiskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Från GB och Downing Street´s pressavdelning lät det att BoJo var vid gott mod, arbetade från sjuksängen etc fram till samma stund han åkte in för intensivvård.

Det är inget konstigt iofs, det handlar om nationell säkerhet att inte spekulera eller föregripa utvecklingen.

Nej jag håller med, menar bara att det är långt ifrån troligt att man ljuger om symptomen redan idag. Det kan ha gått fort men kan lika gärna vara lindriga symptom, idag.

Vilket kan vara illa isig iofs, man vet ju hur jävlig en ordinär man cold kan vara..
Citera
2020-10-03, 16:43
Avstängd
Hur är det med Joe Biden? Lever han fortfarande?
Citera
2020-10-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Eller så framstår Trump som extremt priviligierad, och detta mot en bakgrund av 200 000+ döda Amerikaner som inte hade i närheten av samma vårdapparat att förlita sig på när de drabbades och dog av ett virus som en vårdslös och arrogant Trump konstant har hävdat egentligen inte är något att oroa sig för.

Trump försökte stoppa BLM-coronaspridningen ju.
Citera
2020-10-03, 16:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja och därför antar man att han aldrig kommer att bli lagd i en korridor utan hjälp för att det är så många patienter som behöver vård så att personalen inte räcker till. En man av folket alltså"
Jag är nästan säker på att det finns en poäng begravd nånstans där inne i din text, men var?
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-10-03 kl. 16:51.
Citera
2020-10-03, 16:46
Medlem
Hur tror ni att trump supporters tar detta? Många har ju inte heller tagit det på allvar heller. Trump är ju helt klart orolig. Hur känner hans supporters om viruset nu? lol
Citera
2020-10-03, 16:47
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Bara svensk hatmedia kan få det till "häpnadsväckande" att USA's president blir behandlad annorlunda än kreti och pleti:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-risk-att-plotsligt-bli-jattedalig

Citat:
USA:s president Donald Trump vårdas på militärsjukhus för covid-19. Han får flera experimentella behandlingar och läkemedel, bland annat med antikroppar.

– Jag tycker det är häpnadsväckande att han får den behandlingen, säger immunolog Petter Brodin.

Det fanns en tid då inte många hade disrespekt för världsledare, det gäller inte mot Trump.
Citera
2020-10-03, 16:48
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur tror ni att trump supporters tar detta? Många har ju inte heller tagit det på allvar heller. Trump är ju helt klart orolig. Hur känner hans supporters om viruset nu? lol

Nu när de vet att man kan få viruset PÅ RIKTIGT? Eller vad menar du har ändrats?
Citera
2020-10-03, 16:49
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Bara svensk hatmedia kan få det till "häpnadsväckande" att USA's president blir behandlad annorlunda än kreti och pleti:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expert-risk-att-plotsligt-bli-jattedalig
Utifrån citaten föreställer jag mig att snubben vänder sig emot experiment-delen av behandlingen? Vet ej, har ej läst artikeln.
Citera
2020-10-03, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Hur är det med Joe Biden? Lever han fortfarande?

Han är inte smittad ännu.

Undrar förresten varför dom tar Trump till militärsjukhus.
Han har redan fått sån där ebola medicin och även fått antikroppar injicerade.

Hoppas killen snart är frisk.
Citera
2020-10-03, 16:50
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Det där säger ju faktiskt mest om dig själv, om du försöker tänka efter. Vilken konsensus älskar du?
Eller är det möjligtvis så att du som självändamål går emot upplevd konsensus, som kärringen i stormen?

Det är inte mitt fel att apflocken har fel om precis allting. Men det handlar om mer än att vara motvallskärring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in