2020-10-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Återigen, ”en man av folket” går att kombinera med presidentskapet. Vad kräver du, att han ska promenera till en vårdcentral ”som alla andra”? Snubben är president, okej?

Klart att han är president och har extra bra vårdresurser. Men att han på det viset skulle bli en man av folket låter ju bara löjligt.
Citera
2020-10-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Trump har betalat 750 dollar i skatt så självfallet ska han transporteras med helikopter och vårdas med bästa tänkbara sjukvårdsresurser.

Över 60 miljoner amerikaner tycker detta också.
Citera
2020-10-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Trump har betalat 750 dollar i skatt så självfallet ska han transporteras med helikopter och vårdas med bästa tänkbara sjukvårdsresurser.

Jojo det är en man av folket det. Det är konstigt att ens blev smittad med de resurser han har och att han kan bestämma allt möjligt.
Citera
2020-10-03, 16:12
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Klart att han är president och har extra bra vårdresurser. Men att han på det viset skulle bli en man av folket låter ju bara löjligt.

Jag förklarade varför han är en ”man av folket” men det var tydligen för långt att läsa.

Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Men de kan ju köra på att Biden har dålig hälsa och att det är dålig.
Jag gör skillnad på ”fysisk hälsa” och ”mental hälsa”, det borde alla göra. Det skulle vara farligt att ha en kärnvapenpresident som inte minns i vilken stad han befinner sig i.
Citera
2020-10-03, 16:13
Medlem
Är det ingen som funderar på ifall allt är en bluff ? Nu slipper han ju alla jobbiga debatter med Biden. Han kan ju helt styra när han ska vara frisk och vara med i matchen. Jag tror inte att han förlorar något ifall han bara kan bluffa alla ett par veckor till. Den demokratiska sidan har ju alltid beskyllt den andra sidan för att ägna sig åt konspirationsteorier. Nu kan de ju själva inte hemfalla åt något sådant. Vad tror ni är detta helt omöjligt ?
Citera
2020-10-03, 16:14
Medlem
0rganets avatar
Första undersökningen sedan vi fick reda på att Donald smittats:

Morning Consult
Approve/Disapprove
2/10 : 40%/57%
30/9 : 44%/54%
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/?ex_cid=rrpromo

Så första tecknet är att detta är dåligt för Donalds kampanj!
Citera
2020-10-03, 16:15
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Jag har bott och arbetat i USA.
Du tror alltså att Trumps vara eller icke vara är en fråga om höger/vänster eller huruvida han är rasist?
Jag utgår ifrån att du sannolikt är mycket ung. I vilket fall så är du oerhört naiv.
Bruset i samhället? Det var det dummaste jag hört på länge.

Det är som SVTs förra chef Eva Hamilton säger: "Konsensus i Sverige att Trump är en farlig idiot".

Svenskar älskar konsensus, det som skrivs i media absorberas utan någon form av filtrering och återges till andra för att bekräfta social tillhörighet.

Att din vistelse i Amerika innebär något annat än att du är ett blint får har du inte gett sken av än.
Citera
Medlem
Verkar som viruset skiter i vem det drabbar och att det är valrörelse på gång också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag gör skillnad på ”fysisk hälsa” och ”mental hälsa”, det borde alla göra. Det skulle vara farligt att ha en kärnvapenpresident som inte minns i vilken stad han befinner sig i.

Absolut är det stor skillnad. Men man fokuserar på sådant som det är en stor risk att Trump drabbas av också. Hans mentala hälsa av att vara riktigt sjuk påverkas så klart negativt.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Presskonferens om Trumps tillstånd nu utlyst till kl 17 svensk tid:

Dr. Sean Conley, will be giving an update from Walter Reed medical center at 11 a.m. ET on the President's condition, the White House announced.

https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-covid-19-updates-saturday/index.html
Citera
2020-10-03, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkar som viruset skiter i vem det drabbar och att det är valrörelse på gång också.

Jag tycker mig ha märkt att folk som har det väldigt bra på många sätt oftare tror att de inte kan drabbas eller att de kommer att drabbas hur man nu vill uttrycka det. Det är som att jag har tur i livet så jag klarar mig nog. Men så fungerar det ju inte. I stället tar de större risker och det är ju det som har hänt Donald.
Citera
2020-10-03, 16:18
Medlem
potatislandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Jag har bott och arbetat i USA.
Du tror alltså att Trumps vara eller icke vara är en fråga om höger/vänster eller huruvida han är rasist?
Jag utgår ifrån att du sannolikt är mycket ung. I vilket fall så är du oerhört naiv.
Bruset i samhället? Det var det dummaste jag hört på länge.

Tyvärr. Längre än så sträcker sig sällan tankeverksamheten i dessa forum nuförtiden...

On topic så har jag en känsla av att detta kraftiga utbrott av Covid-19 i Vita Huset kan få ganska allvarliga konsekvenser. Konstigt att dom inte tog sin partivän Herman Cains bortgång på större allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in