2020-10-03, 14:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneYellow
Genetik att klara klara covid-19, vad baserar du det på? Hans allmänna hälsotillstånd att han är överviktig, har väl inget med hans genetik att göra.

Han såg inte jättefräsch ut när han stapplade från scenen på West Pont i juni. Men det kanske han är frisk från nu?
Citera
2020-10-03, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Som president har Trump haft all möjlighet att inte vara när personer utan mask. Det hade hjälpt. Mötet i Rose Garden för en vecka sedan där de kramade om varandra och stod med ansiktena när och viskade har smittat många. Trump har haft all möjlighet att skydda sig mot smitta. Om någon hade det så är det han.
Nu var påståendet som jag svarade på att Trump borde gjort som Biden och suttit i en källare de senaste 6 månaderna. Det funkar inte när man har ett ansvarsfullt uppdrag. När man som Biden bara behöver ansvara för sina egna kroppsliga funktioner - äta, sova, bajsa, peta navelludd - så funkar det förstås. Det var min poäng.

Visst kunde Trump varit försiktigare. Enligt Tegnell gör masker varken till eller från, så i Trumps fall skulle det inneburit att han träffat färre människor. Jag antar att han tagit medvetna risker och vilka försiktighetsåtgärder som vidtagits runt honom vet vi ju inget om. Det återstår att se vilken denna superspridare var på Rose Garden.
Citera
2020-10-03, 14:36
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kan man vara helt säker på att Donald Trump faktiskt har smittats eller handlar det om ett taktiskt påhitt i valrörelsen?
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/10/02/trumps-coronanyhet-baddar-for-politiskt-drama-tyvarr-maste-man-ocksa-fundera-pa
Det är möjligt att Donald Trump till och med kan gynnas av att ha drabbats av viruset, och att han kan vända det till sin egen fördel och bygga vidare på sin egen berättelse.

Onödig spekulation då såpass många i Trumps närhet konstaterats smittade och med stor sannolikhet kommer fler konstateras smittade kommande dagarna. En sådan omfatttande hoax-operation hade kunnat genomföras av KGB och Stasi i forna kommunistdiktaturer men knappast i USA.

Jag tolkar inte att detta kan gynna Trump på något sätt utan kan istället utveckla sig till en explosiv bomb, vita huset smittbekämpningsåtgärder har misslyckats å det grövsta med att skydda landets president och äventyrat landets säkerhet. Agerande som hör hemma i en bananrepublik, pinsamt lindrigt uttryckt.
Citera
2020-10-03, 14:37
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
5% är ändå 5%.
Högre sannolikhet än lotto och där vinner ju folk varje vecka.

5 procent är baserat på en population. Risken för Trump är okänd, men förmodligen mycket mycket lägre. Det är inte så att en slumpgenerator kommer att besegla hans öde.
Citera
2020-10-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Donald Trumps nära rådgivare Hope Hicks är sjuk i covid-19.

Hon testades positivt i onsdags kväll och reste under veckan med presidenten i Air Force One.

Under fredagsmorgonen testades både Trump och hans fru Melania positivt, skriver presidenten själv på Twitter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7Klbe3/trump-har-testats-positivt-for-corona

Vad får detta för konsekvenser för valet?
Donald Trump har inte Covid, det här är bara teater! Hur vet jag det?

Test för att diagnosticera covid-19 patenterades 2015, ja just det, 2015! Se länk!
Scrolla ner: https://principia-scientific.com/proof-that-the-pandemic-was-planned-with-purpose/

Det här är bara teater, dålig föreställning dessutom, sluta och titta så försvinner det.
Citera
2020-10-03, 14:42
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
5 procent är baserat på en population. Risken för Trump är okänd, men förmodligen mycket mycket lägre. Det är inte så att en slumpgenerator kommer att besegla hans öde.

Det och han har tillgång till den bästa vården som kan uppbringas, inklusive medicin som inte än är godkänd men visat att den är lovande. Jag tror att chansen att han stryker med är minimal i detta fallet, även om han skulle utveckla allvarligare symptom.
Citera
2020-10-03, 14:42
Medlem
Kan nästan tycka lite synd om Biden som försöker framstå som en gentleman genom att ta bort negativa valannonser mot Trump och be för presidenten (huruvida det är genuint eller strategi är en annan femma). Det hjälper nog föga när hans svans är sinnessjuka och som brukligt önskar död och olycka åt allt och alla. Men det är väl å andra sidan bara en ny nyans av samma fenomen som präglat hela kampanjen.
Citera
2020-10-03, 14:43
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
För några veckor sedan blev jag tillfrågad om jag råkade vara medlem i postkodsmiljonären?
Nej. Sa jag. Vaddårå?

"Jo för att ni vann förra veckan.."

Jaha sa jag. Vad bra.. Då behöver jag inte skriva upp mig där nu då för det lär ju aldrig hända igen

Vad du säger med andra ord, är att om Trump dör på Walter Reed, så behöver han inte vidta några försiktighetsåtgärder, så som munskydd och social distansering, nästa gång.

Tja, det kan ligga något i vad du säger.
Citera
2020-10-03, 14:43
Medlem
Jag har svårt att inte se Trump bli allvarligt sjuk. Jag förstår inte varför ni tror att han överlever.
Citera
2020-10-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Igni-ferroque
Håller inte riktigt med, om man kollar på Sveriges topp jämfört med läget just nu så tycker jag att Sveriges nuläge absolut inte är 50% av toppvärdet. För USA tycker jag tvärtom. Så jag tycker USA just nu verkar ha ett farligare läge. Sedan får vi se hur hösten/vintern blir.

Sedan vet jag inte riktigt vilka du kallar "vänstersidan". Men Biden har inte hållit några möten och har generellt verkat ta Covid på stort allvar. Att han leder i mätningarna visar ju att man faktiskt kan ha en kampanj utan att riskera livet på vare sig själv eller en massa andra personer via dessa "rallys".

Men håller med om att det kan vara där han fick smittan eller möjligen via ex-modellen. På vissa bilder så står Trump och håller handen runt hennes midja samtidigt som han ser...belåten ut.

Annars tror jag inte Trumps kärnväljare bryr sig om Trump är sjuk eller inte. Det är nog bara de som ännu inte bestämt sig. Förutom om Trump skulle bli inlagd med allvarliga symptom.

Jag tror att USAs våg är påväg o börja jämna ut sig. Dessutom är det bra att Trump drog på sig det här nu, för då kommer folk automatiskt bli lite mera Covid medvetna. Kan man ju hoppas...

Jag har iaf sett på många videos att det är många där nu som bär mask. Så det är ju bra.
Citera
2020-10-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Döende är verkligen att ta i (han behandlas *inte* med syrgas i nuläget, enligt BBC och källor inom Vita huset), men frågan är vad som händer på ett par veckors sikt.

Började inte Johnsons symptom också tämligen lindrigt? Verkar vara ett förrädiskt virus Covid-19.
Citera
2020-10-03, 14:47
Medlem
Hörde att Trump har 20% överlevnadschans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in