2020-10-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Donald själv var trött och kraftlös redan på sitt stora valmöte INNAN han utsåg sin nya domare.

Det är verkligen inget illa menar, jag är en stor supporter, men jag tror han kan ha haft viruset först och att det alltså är han själv som råkat smitta sin omgivning.

Undra om han hostat Biden i ansiktet.
Citera
2020-10-03, 13:44
Medlem
Hur lång tid tar det innan c19 ger utslag på ett smittotest, efter det att någon tillexempel hostat på en och man andats in viruset?
Det borde ta en tid antar jag, hur lång tid?
Citera
2020-10-03, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Joe Biden är inte president. Det går bra att gömma sig i en källare när man inte har något ansvar. Svårare att sätta sig i en bunker I ett halvår när man dagligen tar ansvar för landets ekonomi, bränder pga misskött skogar, en pandemi, vänstertokars våldsamma upplopp, freden i Mellanöstern, Kinaspionage osv osv osv. Vad har Biden presterat det senaste halvåret förutom att äta halvpasserad mat och glo på TV från källaren?

Som president har Trump haft all möjlighet att inte vara när personer utan mask. Det hade hjälpt. Mötet i Rose Garden för en vecka sedan där de kramade om varandra och stod med ansiktena när och viskade har smittat många. Trump har haft all möjlighet att skydda sig mot smitta. Om någon hade det så är det han.
Citera
2020-10-03, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja han var plufsig och röd i ansiktet vid tv-debatten. Och hans röst var inte lika stark, säger inte svag för det var den inte, men den var annorlunda. Och jag hoppas verkligen att han tillfrisknar snart.

Skönt att det inte bara var jag som la märke till det faktumet. Tycker det spekulerats alldeles för lite kring hans hälsa dagarna innan han faktiskt konstaterades vara smittad av coronaviruset.

Nu återstår det att se om Donald Trump råkar lika illa ut som Boris Johnson eller om han möjligen tillfrisknar relativt snabbt och bekymmerslöst. I dagsläget är det svårt att utesluta det ena över det andra men med tanke på Trumps ålder och övervikt är det inte omöjligt att processen kompliceras.

Jag undrar även hur Mike Pence kommer sköta ett eventuellt övertagande av den fortsatta valkampanjen. Jag har inte fått något ordentligt grepp om honom mer än att han stödjer den högerkonservativa Tea Party-rörelsen, är abortmotståndare och kristen. Men det är Pence förvisso inte ensam om bland vita republikanska män.
Citera
2020-10-03, 13:48
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Hur lång tid tar det innan c19 ger utslag på ett smittotest, efter det att någon tillexempel hostat på en och man andats in viruset?
14 dagar säges det innan det bryter ut men sedan så kan blivit smittat var som eg behöver inte vara Hicks som är den som gav han smittan, Men om det säges han har svårt med andningen och hostar samt feber så är det inga bra nyheter eg för hans stab och Trump sig själv gissar ionom 48hrs så har dem gett Pence tillfälligt maken som President!
Citera
2020-10-03, 13:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Inkubationstiden är ju 2-14 dagar så förmodar det tar lika lång tid innan du har virusnivå som ger utslag. Kan säkert variera något beroende på känslighet på testet.

Dock tror jag de flesta blir sjuka inom 4-5 dagar.
Citera
2020-10-03, 13:49
Medlem
Citat:
Undra om han hostat Biden i ansiktet.
Varför skulle han gjort det? De har inte ens varit nära varandra.
Citera
2020-10-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
14 dagar säges det innan det bryter ut men sedan så kan blivit smittat var som eg behöver inte vara Hicks som är den som gav han smittan, Men om det säges han har svårt med andningen och hostar samt feber så är det inga bra nyheter eg för hans stab och Trump sig själv gissar ionom 48hrs så har dem gett Pence tillfälligt maken som President!

Vet man vilken kontakt han hade med Biden innan och efter debatten? Tänk om Biden smittats och också blir sjuk nu. Fan vad (sjukt).
Citera
2020-10-03, 13:50
Medlem
Fittheligeandes avatar
Ja tänk om det var Joe Biden som blev drabbad och högeranhängare gick ut och skrev "rätt åt honom" "hoppas han dör." Vilket jävla liv det hade blivit i medierna. Men handlar det om högerpolitiker så är det helt ok att hata och hoppas att han dör.
Citera
2020-10-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Varför skulle han gjort det? De har inte ens varit nära varandra.

Innan/efter debatten de hade?
Citera
2020-10-03, 13:52
Medlem
Citat:
Innan/efter debatten de hade?
De var inte närmare varandra än du såg under debatten.
Citera
2020-10-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Han kommer troligen att dö. Dog inte hans yngre bror? Dålig genetik tillsammans med fetma och hög ålder. Ser inte bra ut.

Den store ledaren kommer överleva, han får nya organ ifall det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in