Citat:
Ursprungligen postat av
sirup
Ja han var plufsig och röd i ansiktet vid tv-debatten. Och hans röst var inte lika stark, säger inte svag för det var den inte, men den var annorlunda. Och jag hoppas verkligen att han tillfrisknar snart.
Skönt att det inte bara var jag som la märke till det faktumet. Tycker det spekulerats alldeles för lite kring hans hälsa dagarna innan han faktiskt konstaterades vara smittad av coronaviruset.
Nu återstår det att se om Donald Trump råkar lika illa ut som Boris Johnson eller om han möjligen tillfrisknar relativt snabbt och bekymmerslöst. I dagsläget är det svårt att utesluta det ena över det andra men med tanke på Trumps ålder och övervikt är det inte omöjligt att processen kompliceras.
Jag undrar även hur Mike Pence kommer sköta ett eventuellt övertagande av den fortsatta valkampanjen. Jag har inte fått något ordentligt grepp om honom mer än att han stödjer den högerkonservativa Tea Party-rörelsen, är abortmotståndare och kristen. Men det är Pence förvisso inte ensam om bland vita republikanska män.