Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Ja men stå för det, du gillar att han säger vad han tycker - att HAN agerar efter sina känslor, han är tragiskt nog förmodligen också ärlig. Även när han säger fel.
Han är definitionen på känslostyrd, ingen speciell eftertanke i många uttalanden.
Det är roligt. Humor. Tragiskt - eftersom folk följer honom och han till stora delar ofta säger FEL.
Många här försöker förklara och försvara det han säger - och... är det bra?
Nej.
Du försöker försvara, och förklara känslomässiga uttalanden - och tycker det är bra han säger vad han tänker - men vänder på det, att när vi kritiserar de känslomässigt baserade uttalanden till att det är vi som agerar med våra känslor bara. Rolig tankevurpa måste jag säga.
Det är tvärtom..
När Trump säger att de håller på och undersöka om det går ta död på viruset på något sätt..
Och en hel sida rent instinktivt väljer att tro att han nyss sa att folk ska gå o dricka bleach..
Så har det ett antal förklaringar.
Dels att den som påstår att han sagt det är fruktansvärt manipulativ.. (Aftonbladet)
Men även att den sidan som tror att han sa det, vägrar lyssna på någonting han säger för att dom känslomässigt tycker att han är en idiot..
Det är svårt o höra vad någon faktiskt säger när man sitter där med en attityd som "håhåhå, vilken idiot han är."
Så det han har sagt är knappast något känslodrivet. Det han säger, säger han alltid pga olika anledningar. Även när han bara upprepar sig "we have great team. They have done some amazing things. Some which of the world has never seen".
Det är ett tecken på bra ledarskap. En sak med bra ledarskap är att man ska vara hård men rättvis och samtidigt försöka lyfta upp varandra. Lyfter man inte upp andra så får man ett skepp som sjunker.
För dom som tycker att han är en idiot, så är allt dom hör där floskler som han alltid använder sig utav.. "Vadfan betyder det!? åhåhå, som att kinas sätt att hantera det på inte var mycket bättre?" (Ego tjaffs)
Men för mig som inte tänker så om han, så är det han säger helt enkelt "okej, dom har ett bra team som jobbar hårt på det. Skönt, för det är det som krävs för o lösa det här."
Det är verkligen inte mycket mer komplicerat bakom det han säger. Det är simpelt allting och väldigt straight to the point. Problemet med känslomänniskorna är att de vägrar i princip o lyssna bara för att trump är trump..
När jag lyssnar så lyssnar jag på både Biden och Trump.. Därmed blir lätt o lista ut vem utav dom som bara spelar på rädsla och andras skuldkänslor..
Citat:
Många här försöker förklara och försvara det han säger - och... är det bra?
Nej.
Jo det är det ju? Vem fan ska annars försöka förklara för er vad det är han har sagt om ni bara ska sitta o kalla för idiot hela tiden?
Dessutom är det ju ni som brukar fråga "Vad det egentlingen är den här jävla idioten har sagt som är så fruktansvärt bra?!?!" o då brukar jag komma in och förklara att "såhär och såhär är det han menar." Vilket sällan tas väl emot av någon. Men det är bättre och berätta det än hålla käft om det tycker jag. Det vanliga svaret dock när jag gör det är o börja argumentera.. Kalla folk för idioter hit och dit och sen avsluta konversationen med o välta bordet, tända eld på tältet och bajsa i ingången som en liten diva.
Det är kvinnobeteende i allra högsta grad o göra sådär.. Ser det mest som omoget trottsbeteende från ett förvuxet barn.. Det är det mest känslodrivna draget någon kan göra i det här.. Bränna ner en diskussion bara för att man inte riktigt får som man vill.
Därför brukar jag ibland ta mig tid att sitta här och förklara saker. För det kan alltid komma in någon annan som är fruktansvärt intresserad över vad det var han sa.
Tex på frågan om han någonsin sagt att alla ska ta o dricka bleach emot covid. Sa han någonsin det på riktigt? Nej, det gjorde han ej. Det är bara några som tycker om o låtsas att det var precis det han sa. Men det sa han ej.