2020-10-03, 13:29
Medlem
Tillssons avatar
Trump uppges ha svårt att andas. Enligt CNN ...

Citat:
Jim Acosta just now on CNN: "I talked to a Trump campaign advisor a short while ago that said this is serious. That the president has been having some trouble breathing, that he's been very fatigued today, very tired.

https://www.rawstory.com/2020/10/trump-is-having-trouble-breathing-jim-acosta-reports-white-house-advisor-is-admitting-this-is-seriou s/
Citera
2020-10-03, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Biden är fullt frisk medans Donald inte är det. Frågor?

Som många i tråden redan förklarat: det finns ingen skam i att smittas av Covid. Bilden det förmedlar av Trump är att han är en man av folket, som drabbas precis som alla andra. Däremot sitter alltså Biden i en jävla källare och vågar knappt gå ut. Det är något som förmedlar svaghet.

Visst, dör Trump är det förstås ingen höjdare för honom. Men överlever han, vilket är högst troligt, är det en demonstration över varför hans approach till Coronan är helt rätt: man tar viruset på allvar, men man skiter inte på sig som en liten pussy (igen, Biden), och när man får det kämpar man på som en krigare och besegrar sjukdomen. Inget man behöver komplett stänga ner ett helt land för.

Så din skadeglädje är rätt felplacerad.
Citera
2020-10-03, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Tror inte Biden kommer att ta ansvar för allt det du beskriver om han skulle bli president. Han kommer att påminna mycket om Clinton, Obama och Stefan Löfvén. Dvs vara ganska passiv, svag och stå med öppen mun medans samhället stegvis försämras.
Joe Biden skulle vara en kraftlös nickedocka och jasägare till Kamala Harris, som skulle driva vänsteridentitetspolitik som skulle hyllas av kändisar och eliten alltmedan den vanlige amerikanen blev fattigare och mer marginaliserad.
Citera
2020-10-03, 13:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Trump uppges ha svårt att andas. Enligt CNN ...

https://www.rawstory.com/2020/10/trump-is-having-trouble-breathing-jim-acosta-reports-white-house-advisor-is-admitting-this-is-seriou s/

Men det är väl gårdagen? Det visste vi ju redan att han var utmattad, trött och hade vissa problem att andas som när han kom in på sjukhuset efter att ha gått en bit. Frågan är vad som hänt under natten och hur han mår på morgonen nu. Det kan man verkligen fråga sig.
Citera
2020-10-03, 13:35
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Har aldrig sett så många med en låtsasgod värdegrund hata så mycket kring en orange person förut. Även mobbing kring frisyr mm, fan gubben är ju rena stålfarbrorn, helt otroligt att han orkar med alla vidriga lögnhalsar som han tyvärr tvingas omge sig med.

Ja i jämförelse med Biden så har han verkligen kampanjat hårt i sina rallys. I synnerhet för sin ålder.

Å andra sidan har Biden kanske ingen som dyker upp på sina rallys så...svårt att säga....
Citera
2020-10-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad är sannolikheten att han överlever?

Större än att han dör.

Men om man ska se på hur viruset utvecklat sig hos andra människor så kan man vara relativt kry första tiden, och sedan så blir man hastigt mycket sämre för att till sist hamna respirator. Trump är runt 75 år gammal och dessutom överviktig. Om han har några andra underliggande sjukdomar känner jag inte till.
Om Trump skulle dö så gör han det trots allt med flaggan i topp. Han har uppnått allt som går att uppnå, och är dessutom rätt gammal.
Citera
2020-10-03, 13:37
Medlem
brianmolkos avatar
Har man hittat superspridaren ?
Har man nanmlista på alla som besökte debatten ?
Citera
2020-10-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag anade oråd redan vid valmötet innan den stora TV-debatten. Jag tyckte inte det gick att känna igen Donald Trump. Han talade långsamt och märkbart nedtonat. Det var inte samma kraft och entusiasm som jag är van att se.

Även om jag inte är ett speciellt stort fan av honom som president och person önskar jag ändock honom ett snabbt återfrisknande från coronavirusets klor. Även en sådan som jag kan tycka att han är en frisk fläkt och färggrann figur i den politiska världen.

Det låter dock oroande att han tvingades åka in till ett speciellt militärsjukhus med hjälp av helikopter: https://www.svd.se/trump-behandlas-med-lakemedel-pa-forsoksstadiet

Ja han var plufsig och röd i ansiktet vid tv-debatten. Och hans röst var inte lika stark, säger inte svag för det var den inte, men den var annorlunda. Och jag hoppas verkligen att han tillfrisknar snart.
Citera
2020-10-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja men stå för det, du gillar att han säger vad han tycker - att HAN agerar efter sina känslor, han är tragiskt nog förmodligen också ärlig. Även när han säger fel.

Han är definitionen på känslostyrd, ingen speciell eftertanke i många uttalanden.
Det är roligt. Humor. Tragiskt - eftersom folk följer honom och han till stora delar ofta säger FEL.

Många här försöker förklara och försvara det han säger - och... är det bra?
Nej.

Du försöker försvara, och förklara känslomässiga uttalanden - och tycker det är bra han säger vad han tänker - men vänder på det, att när vi kritiserar de känslomässigt baserade uttalanden till att det är vi som agerar med våra känslor bara. Rolig tankevurpa måste jag säga.

Det är tvärtom..
När Trump säger att de håller på och undersöka om det går ta död på viruset på något sätt..
Och en hel sida rent instinktivt väljer att tro att han nyss sa att folk ska gå o dricka bleach..

Så har det ett antal förklaringar.
Dels att den som påstår att han sagt det är fruktansvärt manipulativ.. (Aftonbladet)
Men även att den sidan som tror att han sa det, vägrar lyssna på någonting han säger för att dom känslomässigt tycker att han är en idiot..

Det är svårt o höra vad någon faktiskt säger när man sitter där med en attityd som "håhåhå, vilken idiot han är."

Så det han har sagt är knappast något känslodrivet. Det han säger, säger han alltid pga olika anledningar. Även när han bara upprepar sig "we have great team. They have done some amazing things. Some which of the world has never seen".
Det är ett tecken på bra ledarskap. En sak med bra ledarskap är att man ska vara hård men rättvis och samtidigt försöka lyfta upp varandra. Lyfter man inte upp andra så får man ett skepp som sjunker.

För dom som tycker att han är en idiot, så är allt dom hör där floskler som han alltid använder sig utav.. "Vadfan betyder det!? åhåhå, som att kinas sätt att hantera det på inte var mycket bättre?" (Ego tjaffs)

Men för mig som inte tänker så om han, så är det han säger helt enkelt "okej, dom har ett bra team som jobbar hårt på det. Skönt, för det är det som krävs för o lösa det här."

Det är verkligen inte mycket mer komplicerat bakom det han säger. Det är simpelt allting och väldigt straight to the point. Problemet med känslomänniskorna är att de vägrar i princip o lyssna bara för att trump är trump..

När jag lyssnar så lyssnar jag på både Biden och Trump.. Därmed blir lätt o lista ut vem utav dom som bara spelar på rädsla och andras skuldkänslor..

Citat:
Många här försöker förklara och försvara det han säger - och... är det bra?
Nej.

Jo det är det ju? Vem fan ska annars försöka förklara för er vad det är han har sagt om ni bara ska sitta o kalla för idiot hela tiden?
Dessutom är det ju ni som brukar fråga "Vad det egentlingen är den här jävla idioten har sagt som är så fruktansvärt bra?!?!" o då brukar jag komma in och förklara att "såhär och såhär är det han menar." Vilket sällan tas väl emot av någon. Men det är bättre och berätta det än hålla käft om det tycker jag. Det vanliga svaret dock när jag gör det är o börja argumentera.. Kalla folk för idioter hit och dit och sen avsluta konversationen med o välta bordet, tända eld på tältet och bajsa i ingången som en liten diva.

Det är kvinnobeteende i allra högsta grad o göra sådär.. Ser det mest som omoget trottsbeteende från ett förvuxet barn.. Det är det mest känslodrivna draget någon kan göra i det här.. Bränna ner en diskussion bara för att man inte riktigt får som man vill.

Därför brukar jag ibland ta mig tid att sitta här och förklara saker. För det kan alltid komma in någon annan som är fruktansvärt intresserad över vad det var han sa.

Tex på frågan om han någonsin sagt att alla ska ta o dricka bleach emot covid. Sa han någonsin det på riktigt? Nej, det gjorde han ej. Det är bara några som tycker om o låtsas att det var precis det han sa. Men det sa han ej.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-03 kl. 13:46.
Citera
2020-10-03, 13:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Har man hittat superspridaren ?
Har man nanmlista på alla som besökte debatten ?

Donald själv var trött och kraftlös redan på sitt stora valmöte INNAN han utsåg sin nya domare. Tre dagar innan denna utnämning.

Det är verkligen inget illa menat jag är en stor supporter, men jag tror han kan ha haft viruset först och att det alltså är han själv som råkat smitta sin omgivning.
Senast redigerad av Krimkoll 2020-10-03 kl. 13:42.
Citera
2020-10-03, 13:40
Medlem
magpests avatar
Han kommer troligen att dö. Dog inte hans yngre bror? Dålig genetik tillsammans med fetma och hög ålder. Ser inte bra ut.
Citera
2020-10-03, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja han var plufsig och röd i ansiktet vid tv-debatten. Och hans röst var inte lika stark, säger inte svag för det var den inte, men den var annorlunda. Och jag hoppas verkligen att han tillfrisknar snart.

Han var trött och svagare i rösten redan tre dagar innan vid valmötet då, jag tänkte på det redan då varför. Så han kan ha haft det på gång redan då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in