2020-10-03, 12:09
Medlem
returxs avatar
Alltså det är så tröttsamt med alla som vränger å medvetet misstolkar det Trump säger. Att han skulle ha sagt att man skulle skjuta i sig blekningsmedel eller liknande är ju helt befängt.

Vad han sa var ju nåt i denna stil: "...vi kanske kan få fram någon medicin som vi kan ta intravenöst å så är viruset puts väck..."! Inte alls någon galen vild tanke och önskemål.

Se på C-hepatit viruset som tagit så många liv. Det var en obotlig infektion som sakta sög livet ur folk och man behandlade med mediciner med många gånger klent resultat. En dag så fanns mirakelmedicinen som inte ens behöver tas intravenöst utan tabletter fungerar utmärkt och det botar 100 procentigt. Häpp!

Sluta sök fel hos Trump utan för istället fram allt gott och var glada för det han gjort och förhoppningsvis får fortsätta göra när han väl tillfrisknat från C19-infektionen han ådragit sig.

Vinner han inte valet så kommer den militära upptrappningen sätta igång på alla de fronter och andra ställen där Trump dragit tillbaka trupper ifrån - var så säkra på det. Jag är djupt oroad.
Citera
2020-10-03, 12:10
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Antivirala medel är mer effektiva ju tidigare de sätts in. Finns inget negativt med att sätta in dem tidigt. Vanliga dödliga får självklart inte optimal vård till skillnad mot USAs president.

Jag är ingen infektionsläkare och kan bara komma med vaga gissningar. Men vad jag hört så har Remdesivir en del biverkningar (det är väl en ebola-medicin från början?) och det är därför bara något man sätter in vid svåra fall.

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ett annat alternativ (om ska vara lite konspiratorisk) är att han smittats av en mycket hög dos, d.v.s. ett attentat.

Att befinna sig på en välventilerad jumbojet med Hope Hicks borde inte ge så stor exponering...

Det kan definitivt inte uteslutas. Särskilt inte som det sägs att Trump är en stor bacillofob som har vett att hålla sig borta från patogener i vanliga fall.

Men det troliga är i sådana fall inte någon stor konspiration av djupa statens underrättelsetjänster utan snarare en enskild aktion av någon Trump-hatare som råkat vara covid-smittad och råkat ha möjlighet att komma nära presidenten, till exempel vid något rally eller kanske en fundraiser.
Citera
2020-10-03, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Att du inte klarar av att tolka en skriven text får väl stå för dig. Då finns kanske också mycket annat du inte klarar av att tolka, till exempel förekomsten av försiktighetsåtgärder på Trumps rallies. Allting handlar naturligtvis om avvägningar. I det här fallet slår dock avvägningen kraftigt över i favör för Trumps valkampanj, vilket jag kan köpa. Men att i samma anda sitta och tramsa om att Trump samtidigt har en coronahantering som främjar folkhälsan är ju snudd på mental efterblivenhet.

Skratt. Det finns två typer i det här fallet, personer med en anti-Trump-agenda som påverkar allt de skriver och personer med diagnoser som helt har hakat upp sig på smittspridningen av covid-19 utan att kunna ta hänsyn till andra faktorer.

Om du anser dig tillhöra kategori nummer två så är det bättre att du skriver ut det. För båda sidorna kan anklaga motståndaren för "whataboutism". Den första gruppen på grund av en illvillig taktik, den andra för att den är så enkelspårig att den inte klarar av att ta en helhetssyn.
Senast redigerad av borskungen 2020-10-03 kl. 12:15.
Citera
2020-10-03, 12:11
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Han har ju inte ens syrgastillförsel, så illa kan det inte vara. Det är nog mest för att vara på den säkra sidan de tagit honom till sjukhus. Är Remdesivir att likställa med "tung medicinering"?

Det är inte bara Remdesivir, vilken kan ge obehagliga biverkningar med illamående, leverpåverkan och annat. Trump medicineras enligt WH även med experimentella antiviraler som hittills inte provats på mer än ett par hundra människor.
Citera
2020-10-03, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är inte bara Remdesivir, vilken kan ge obehagliga biverkningar med illamående, leverpåverkan och annat. Trump medicineras enligt WH även med experimentella antiviraler som hittills inte provats på mer än ett par hundra människor.
Tveksamt att läkarna skulle behandla usas president som en försökshamster. Dom har nog en del på fötterna...
Citera
2020-10-03, 12:13
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det säger inte så mycket i det här läget, då det förekommande är folk som har lindriga symptom i början för att sedan bli rejält värre med tiden. Man måste ge det några dagar till innan man kan börja dra några slutsatser.
Jag vet, det kan också betyda att han går helt skadelös ur denna erfarenhet. Time will tell, jag kräver dock lite bättre källor än CNN’s ”source” som hävdar att Trump är illa däran. Det vi vet är att han gick rakryggad ur helikoptern, allt annat får i dagsläget anses vara önsketänkande från Trumphatare. Jag förringar inte coronavirusets allvar men vi kan väl låta Trump dö innan vi börjar arrangera begravningen?
Citera
2020-10-03, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren

Smittotalet ökar i världen men dödligheten avtar.
Epidemiologer spekulerar om detta faktum men vågar inte prata ut för då tror de sig bidra till smittökning genom att tona ned trängselrisken.
Viruset har blivit ofarligare eftersom individens motstånd inte kan ha blivit bättre utom för de som smittats och tillfrisknat.
Viruset tappar dödlig kraft och antar mer ett förkylningsvirus som alla andra och är som andra såna farligt för riktig gamla.

Nja, demografin på vilka som blir smittade har förändrats. I början var det genom hela befolkningen, sen började man isolera äldre och där har smittan successivt gått ner. Så folk som får smittan idag är mycket yngre och har betydligt större chans att överleva.

Eventuellt är också förbättring i vård, både medicin och bättre metoder kan rädda en betydligt stor andel som hade dött i våras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Haha ja det är ni. Och nu blev du butthurt igen o ska börja ha världens käft o påstå att jag ska börja bevisa saker för dig bara för att jag sagt något som stämmer.

Garre.. Jag har försökt att prata med dig förr. Men blev du något visare av det? Nej.. Inte det minsta skulle jag säga. För gör man det så tappar du helt förmågan o argumentera och går istället ut efter att förstöra tråd efter tråd med lågkvalitativa inlägg.
Det kommer spåra ur i en massa skitinlägg (cirka 25 stycken) ifrån din sida där du inte har några direkta argument o komma med, utan det kommer o vara 2 timmar från dig där du skriver något i stil med "huehuehue, som om något vettigt skulle kunna komma ur orange man!" o bara sitter o låtsas att du garvar, åt varenda bevis man lägger upp för dig.

Så tack men nej tack. Jag kommer avstå din inbjudan. Det är lördag idag.. Och jag har massor med annat kul jag kan tänka mig o göra.
Du får helt enkelt själv sätta dig ner o lyssna han, utan o blanda in dina känslor i det.

haha, jo som vanligt - älskar man sin stora ledare så är det klart man inte ser klart.
Du hade inget då, och har inget nu att komma med. Det är konstant samma tugg, om och om igen.
Trump är så bra.

Vad har han gjort för "bra" för oss?

Gå ur Iran-avtalet = Iran närmare kärnvapen... Bra?
Miljön? Ta bort utsläppsregler för bilar, går ur klimatavtalet, ta bort många regleringar, tillåter fracking... Vad finns det gör "bra" han gjort med miljön?

Ekonomin i USA den var bra 2015, den var bra 2016.... osv bra tom 2019. Finns inget specifikt Trump gjort för oss där.

Upplopp efter upplopp i USA - han är ledare har ansvaret.
Corona - finns stora brister i där med. Du vill inte förstå.
Men skitsamma - detta påverkar inte "oss" direkt så det går inte mot ditt uttalande.

Vad är det Trump gjort för oss? Finns det något du klarar av att säga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag är ingen infektionsläkare och kan bara komma med vaga gissningar. Men vad jag hört så har Remdesivir en del biverkningar (det är väl en ebola-medicin från början?) och det är därför bara något man sätter in vid svåra fall.

Du har rätt i att Remdesivir är en riktig skitmedicin med dålig effekt och många och allvarliga biverkningar. Dock är det en antiviral medicin som därmed har bättre effekt ju tidigare den sätts in. Risken för att biverkningarna skall vara farliga är också lägre ju friskare patienten är. Antivirala medel har sällan någon positiv effekt när man hamnat på akuten.
Citera
2020-10-03, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Skratt. Det finns två typer i det här fallet, personer med en anti-Trump-agenda som lyser igenom allt de skriver och personer med diagnoser som helt har hakat upp sig på smittspridningen av covid-19 utan att kunna ta hänsyn till andra faktorer.

Om du anser dig tillhöra kategori nummer två så är det bättre att du skriver ut det. För båda sidorna kan anklaga motståndaren för "whataboutism". Den första gruppen på grund av en illvillig taktik, den andra för att den är så enkelspårig att den inte klarar av att ta en helhetssyn.
Jag är varesig en Trump-runkare eller någon som kategoriskt hatar Trump bara för sakens skull. Den kategori jag tillhör är snarare den som ogillar lögner, förminskanden och spelandet med andra männsikors hälsa. Speciellt i de fall när man sitter och tramsar om rimliga försiktighetsåtgärder och coronahantering som främjer folkhälsan, när verkligheten inte alls visar denna bild.
Citera
2020-10-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av returx
Alltså det är så tröttsamt med alla som vränger å medvetet misstolkar det Trump säger. Att han skulle ha sagt att man skulle skjuta i sig blekningsmedel eller liknande är ju helt befängt.

Vad han sa var ju nåt i denna stil: "...vi kanske kan få fram någon medicin som vi kan ta intravenöst å så är viruset puts väck..."! Inte alls någon galen vild tanke och önskemål.

Se på C-hepatit viruset som tagit så många liv. Det var en obotlig infektion som sakta sög livet ur folk och man behandlade med mediciner med många gånger klent resultat. En dag så fanns mirakelmedicinen som inte ens behöver tas intravenöst utan tabletter fungerar utmärkt och det botar 100 procentigt. Häpp!

Sluta sök fel hos Trump utan för istället fram allt gott och var glada för det han gjort och förhoppningsvis får fortsätta göra när han väl tillfrisknat från C19-infektionen han ådragit sig.

Vinner han inte valet så kommer den militära upptrappningen sätta igång på alla de fronter och andra ställen där Trump dragit tillbaka trupper ifrån - var så säkra på det. Jag är djupt oroad.
Ytterligare en dåre som yrar om att folk vränger det som Trump säger men gör exakt samma sak själv. Kasta inte sten i glashus som sagt.
Citera
2020-10-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av returx

Jag personligen är djupt road av personer som gör sådana ansträngningar att anpassa Trumps ord till något fint och tänkvärt. Önskar att Trump var en sådan som sa rätt saker direkt.

Men det vore tråkigt. Jag önskar av hela mitt hjärta, att han blir frisk, vinner valet och fortsätter - det skulle vara så roligt, och rädda det demokratiska partiet för all framtid.
För DÅ blir det en jordskredsseger om fyra år!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in