2020-10-03, 11:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ett annat alternativ (om ska vara lite konspiratorisk) är att han smittats av en mycket hög dos, d.v.s. ett attentat.

Att befinna sig på en välventilerad jumbojet med Hope Hicks borde inte ge så stor exponering...

Det vore dumt att utesluta ett attentat i detta läge. Vi vet att mycket står på spel, att fienden är desperat samt har medel, och tajmingen är anmärkningsvärd.
Citera
2020-10-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är inte speciellt lustigt. Kina är en totalitär stat där man har stor makt och kontroll över befolkningen. Kanske en bra egenskap då man vill förhindra smitta, kanske inte lika bra om man vill kunna leva fritt.

Läste då tidigare, att i Kina har de appar som gör att man kan kontrollera exakt vilka som vistats var och när. Detta ska tydligen finnas på alla telefoner.
Så uppkommer en smitta i en lokal har de direkt koll på vilka som varit där, kan kalla dem till tester och sedan sätta dem i karantän.

Sydkorea hade liknande lösning, ALLA skulle vara hemma enligt deras corona-lagar.

Alla blev tvingade installera appar på telefonen, OM telefonen låg still hemma en hel dag kom statsmakten och kontrollerade. Så man var tvungen att hemma röra telefonen några gånger per dag.
SÅ kontrollerar man sin befolkning.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Nu har jag inte riktigt tid att läsa nyheter bortom rubrikerna, än mindre denna tråd.

Men är inte förloppet här alldeles för snabbt för att vara medicinskt rimligt? Igår fick Trump ett positivt coronatest och idag ligger han på sjukhus och får tunga antiviraler. Det verkar inte rimligt.

Misstanken som genast slår mig är givetvis att han har varit bekräftat sjuk en längre tid, längre som i några dagar, en vecka, men denna information har inte offentliggjorts tidigare i hopp om att sjukdomen skulle gå över utan att någon noterade det. När det visade sig ohållbart var man tvungen att gå ut offentligt och kort därefter inleda den verkliga medicinska behandlingen.

Citat:
En tredje och tråkigare variant är förstås att Trump har så usel grundhälsa att han, liksom många coronasmittade gamlingar före honom, går från smittad till döende på väldigt kort tid, ibland bara någon vecka.

Nej, något stämmer inte här men jag lutar åt att det är värre med Trump än vad som är allmänt känt. Trump testas flera gånger om dagen och som du skriver, han ligger nu inlagd med tung medicinering 24 timmar efter att testats positivt. Det är definitivt inte ett gott tecken.

"White House says Trump gets tested ‘multiple times a day’ for coronavirus
The president is the most tested man in America,” press secretary Kayleigh McEnany told reporters."

Källa: https://www.politico.com/news/2020/07/21/trump-tested-coronavirus-multiple-times-day-375957

Men jag vill ändå inte tro att Trump medvetet smittat ned massor av människor genom att mörka, det är bokstavligen kriminellt, ett allvarligt brott.
Senast redigerad av DaEzz 2020-10-03 kl. 12:02.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Det är en möjlighet. Men det motsägs lite av att Trump enligt bekräftade uppgifter får Remdesivir. Det är, så vitt jag har förstått det, ingenting man ger folk för att ta det säkra före det osäkra.
Hur han än gör får han kritik eftersom det ligger i sakens natur att hitta fel på Trump. Om han tar det ”gamblar han med sitt liv”, om han inte tar det ”gamblar han med andras liv”. Det är dock ett godkänt läkemedel.

Vi vet inte hur hans tillstånd är i nuläget, varför inte bara vänta en dag eller två så har vi facit?
Citera
2020-10-03, 12:01
Medlem
Citat:
Nu har jag inte riktigt tid att läsa nyheter bortom rubrikerna, än mindre denna tråd.

Men är inte förloppet här alldeles för snabbt för att vara medicinskt rimligt? Igår fick Trump ett positivt coronatest och idag ligger han på sjukhus och får tunga antiviraler. Det verkar inte rimligt.

Misstanken som genast slår mig är givetvis att han har varit bekräftat sjuk en längre tid, längre som i några dagar, en vecka, men denna information har inte offentliggjorts tidigare i hopp om att sjukdomen skulle gå över utan att någon noterade det. När det visade sig ohållbart var man tvungen att gå ut offentligt och kort därefter inleda den verkliga medicinska behandlingen.

En konspirationsteori med lite mer sting skulle förstås vara att Trump känt till sin sjukdom i åtminstone några dagar men valde att hemlighålla den för att kunna vara med på debatten i förhoppningen att kunna smitta ned Biden. Biden ser ju ut som om han står med ena benet i graven så Trumps tankegång skulle kunna vara att om han ändå var smittad så var det bästa scenariot att även Biden skulle bli smittad, i förvissningen om att Biden skulle drabbas värre. Men det känns lite väl utstuderat för att vara plausibelt.

En tredje och tråkigare variant är förstås att Trump har så usel grundhälsa att han, liksom många coronasmittade gamlingar före honom, går från smittad till döende på väldigt kort tid, ibland bara någon vecka.

...eller... kanske mest troligt, han får tung medicinering fast det inte behövs, för att han är den han är
Citera
Medlem
Citat:

En konspirationsteori med lite mer sting skulle förstås vara att Trump känt till sin sjukdom i åtminstone några dagar men valde att hemlighålla den för att kunna vara med på debatten i förhoppningen att kunna smitta ned Biden. Biden ser ju ut som om han står med ena benet i graven så Trumps tankegång skulle kunna vara att om han ändå var smittad så var det bästa scenariot att även Biden skulle bli smittad, i förvissningen om att Biden skulle drabbas värre. Men det känns lite väl utstuderat för att vara plausibelt.

Jag är övertygad om att Trump har inte varit rädd för Corona. Han har tillgång till bokstavligen den bästa sjukvården mänskligheten har att erbjuda. Med det sagt kan jag hålla med om att det går lite för snabbt. Kanske det är bara att man köttar på direkt innan hans situation förvärras.

Har svårt att tro att han var sjuk långt innan debatten, men att han testar positivt samma dag som givetvis hemlighålls kan jag se. Fatta hur hela hade sett ut om Trump offentliggör sitt positiva test precis innan första debatten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Läste då tidigare, att i Kina har de appar som gör att man kan kontrollera exakt vilka som vistats var och när. Detta ska tydligen finnas på alla telefoner.
Så uppkommer en smitta i en lokal har de direkt koll på vilka som varit där, kan kalla dem till tester och sedan sätta dem i karantän.

Sydkorea hade liknande lösning, ALLA skulle vara hemma enligt deras corona-lagar.

Alla blev tvingade installera appar på telefonen, OM telefonen låg still hemma en hel dag kom statsmakten och kontrollerade. Så man var tvungen att hemma röra telefonen några gånger per dag.
SÅ kontrollerar man sin befolkning.
Det stämmer, såna här åtgärder är ju väldigt effektiva om man vill begränsa smittspridning men kan ju samtidigt användas till mycket annat som är negativt för den enskildes frihet och välbefinnande. Tror få här i väst hade ställt upp på liknande åtgärder.
Citera
2020-10-03, 12:05
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
LIVE nu på CNN:

Presidenten uppges ha svårt att andas och ges experimentella droger.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Trump har postat en hälsning på sin Twitter, ser inte så jävla sjuk ut tycker jag.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312158400352972800
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Nej, något stämmer inte här men jag lutar åt att det är värre med Trump än vad som är allmänt känt. Trump testas flera gånger om dagen och som du skriver, han ligger nu inlagd med tung medicinering 24 timmar efter att testats positivt. Det är definitivt inte ett gott tecken.

"White House says Trump gets tested ‘multiple times a day’ for coronavirus
The president is the most tested man in America,” press secretary Kayleigh McEnany told reporters."

Källa: https://www.politico.com/news/2020/07/21/trump-tested-coronavirus-multiple-times-day-375957

Men jag vill ändå inte tro att Trump medvetet smittat ned massor av människor genom att mörka, det är bokstavligen kriminellt, ett allvarligt brott.
Han har ju inte ens syrgastillförsel, så illa kan det inte vara. Det är nog mest för att vara på den säkra sidan de tagit honom till sjukhus. Är Remdesivir att likställa med "tung medicinering"?
Citera
2020-10-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det stämmer, såna här åtgärder är ju väldigt effektiva om man vill begränsa smittspridning men kan ju samtidigt användas till mycket annat som är negativt för den enskildes frihet och välbefinnande. Tror få här i väst hade ställt upp på liknande åtgärder.

Flera i USA ställer inte upp på nånting alls, de ser bara sin egen lilla sfär och förstår inte sin del i det hela.

"jag är ung och frisk, jag tål att bli sjuk" och så vill de köra på.
Citera
2020-10-03, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Trump har postat en hälsning på sin Twitter, ser inte så jävla sjuk ut tycker jag.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1312158400352972800
Det säger inte så mycket i det här läget, då det förekommande är folk som har lindriga symptom i början för att sedan bli rejält värre med tiden. Man måste ge det några dagar till innan man kan börja dra några slutsatser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in