Citat:
Ursprungligen postat av
Urbizzo
Mycket märkligt
Nu tittade jag igen på Argentinas siffror - och dom har i nuläget 311 - fast dygnet har inte ens börjat där (alltså 3 okt).
Vad ska hända med dessa 311 - kommer dom flyttas till aug-sept?
Skulle vilja veta hur det fungerar.
Även sett flera gånger att Sverige rapporterat 5 dödsfall - men när man sen tittar på kurvan så är det bara 2 - är det samma här?
Och Kinas siffror är falsarium - Dom åtgärder som dom vidtog var så enorma att det aldrig gjorts för ett par tusen döda - (Finns trovärdiga youtubers som beskriver att telefonanvändandet minskade med över 20 miljoner under den värsta perioden. Normalt fluktuerar telefonanvändningen med cirka en halv miljon. Nu var det ett jätte dyk).
Så det fuskas med siffrorna. Även när jag följde upp turkiets siffror såg jag att både borgmästarna i Ankara och Istanbul sagt att siffrorna inte stämde.
Ja, dagens gårdagens siffra bekräftar definitivt att något är jättekonstigt med rapporteringen. Finns inte en chans i världens att det under en månad går brant neråt, och sedan ett jättehopp uppåt igen på en dag.
Så bara att inse att vad gäller Argentina så går det inte att dra några slutsatser av kurvan, den stämmer helt enkelt inte. Antagligen är dock de totala döda i landet någorlunda nära sanningen, även om det förstås kan vara ännu fler än vad som står.
Vad gäller Sverige så beror skillnaden på att FHM och worldometers rapportetar på olika sätt. Totalt sett är det rätt antal döda, men rapportering för olika dagar skiljer sig, vissa dagar är det högre på FHM och vissa är det högre på Worldometers.