2020-10-03, 10:33
Medlem
gloffgloffs avatar
"Under lördagsmorgonen kommer nyheten att även Trumps kampanjmanager Bill Stepien har testat positivt för covid-19. "

"Samtidigt avslöjas att familjen Trump och dess medarbetare inte testades för covid-19 innan presidentvalsdebatten i Cleveland – för att de kom för sent."

Trump förd till sjukhus – behandlas med Remdesivir
https://www.expressen.se/nyheter/trump-ford-till-sjukhus-behandlas-med-remdesivir/
Citera
2020-10-03, 10:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Dom körde alltså hela batteriet från dag 1 med D-vitamin, Zinc, Melatonin, Aspirin och Famotidine.
HCQ användes inte denna gång, ingen frågade varför, sist tog ju Trump detta i förebyggande syfte....
Sen har man då dag 4 (?) satt in antikroppar och Remdesvir, pekar på att infektionen inte gått ner utan växer...

Någon som minns vad Boris J i London fick ?
Var det dexamethasone ?
Är det dag fyra nu?
Citera
2020-10-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
En sak jag är förvånad över är att inte internet har svämmat över av konspirationsteorier faktiskt. Men det är kanske lugnet före stormen. Vad vet jag?

Däremot tror jag att det faktum att Trump nu är förflyttad till sjukhus inte betyder något mer än just det. Även behandlingen han får behöver inte tyda på något allvarligt. Han får just nu den behandling alla borde få i ett tidigt skede.

Vi får se. Det kan nog gå åt båda hållen. Tiodagarsperioden borde infalla i mitten eller slutet av nästa vecka.

Den första konspirationsteorin var att Trump hittat på virussmittan själv. Orsaker var att få sympatier (?), slippa debatter etc.

Nu har dock twitter, Facebook mfl medier deklarerat att de rensar påhopp på Trump, exvis önskningar att Trump dör, så jag tror att en hel del försvinner där.
Citera
2020-10-03, 10:40
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Har fått intrycket av att det nästan enbart är i Sverige skolorna inte anses drivande i smittspridningen. I andra länder har man stängt ned skolorna när smittan tagit fart. Få länder agerar proaktivt vad gäller skolstängningar. I Sverige finns ett kompakt motstånd mot att begränsa spridningen den vägen. I vart fall bland de politiska beslutsfattarna. Känns jävligt instabilt nu med ökad spridning runt om i landet. När man samtidigt vet att några ytterligare åtgärder knappast är aktuella och att sjukvården har låg kapacitet är det lätt att bli orolig. Jag får ont i magen av det här stoppa huvudet i sanden beteendet.

Precis.

Att man från FHM nu går ut med familjeisolering av hushåll där någon är smittad men exkluderar grundskole- och förskolebarn är obegripligt. Hur kan lärarnas fackförbund acceptera att men medvetet låter dessa barn eventuellt smitta sina lärare är inte klokt anser jag.
Citera
2020-10-03, 10:41
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I Sverige har vi inte problem med att människor dör i mängder av varken malaria eller TBC.
Folk dör ändå, en var 6e minut i Sverige. Dödsfall associerade till covid är undantag.
Citera
2020-10-03, 10:42
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Nej, det har pratats om grundskoleelever ner till förskolan, att de inte smittar nämnvärt. Studier visar att 10-19 smittar lika mycket som vuxna och dessutom ökar smittan mest bland 10-19-åringar i Danmark nu.

Det är sådant uppenbart politiskt beslut. Det är ekonomiska överväganden som gjort att man satt risk för ökad smittsamhet vid gymnasieåldern och inte vid mellanstadieåldern. Inte är det smittskyddsskäl i vart fall.
Citera
2020-10-03, 10:44
Medlem
Citat:
Nej, det har pratats om grundskoleelever ner till förskolan, att de inte smittar nämnvärt. Studier visar att 10-19 smittar lika mycket som vuxna och dessutom ökar smittan mest bland 10-19-åringar i Danmark nu.
Du har hängt tillräckligt mycket i tråden för att veta att det är småbarn det snackats om. Barn som sitter i mor och farföräldrars knä
Citera
2020-10-03, 10:45
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Dom körde alltså hela batteriet från dag 1 med D-vitamin, Zinc, Melatonin, Aspirin och Famotidine.
HCQ användes inte denna gång, ingen frågade varför, sist tog ju Trump detta i förebyggande syfte....
Sen har man då dag 4 (?) satt in antikroppar och Remdesvir, pekar på att infektionen inte gått ner utan växer...

Någon som minns vad Boris J i London fick ?
Var det dexamethasone ?

Citat:
Är det dag fyra nu?

Märkligt isåfall att USAs president inte testas varje,

eller åtminstone varannan dag.
Citera
2020-10-03, 10:45
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Precis.

Att man från FHM nu går ut med familjeisolering av hushåll där någon är smittad men exkluderar grundskole- och förskolebarn är obegripligt. Hur kan lärarnas fackförbund acceptera att men medvetet låter dessa barn eventuellt smitta sina lärare är inte klokt anser jag.

Jag håller med, men det är ju ingen hemlighet att det råder täta band mellan socialdemokraterna och lärarförbundet. Hade inte sossarna suttit i regeringsställning hade det möjligen låtit annorlunda. Eller vad tror du?
Citera
2020-10-03, 10:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Du har hängt tillräckligt mycket i tråden för att veta att det är småbarn det snackats om. Barn som sitter i mor och farföräldrars knä
Nej, det har jag faktiskt missat?
Citera
2020-10-03, 10:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Den första konspirationsteorin var att Trump hittat på virussmittan själv. Orsaker var att få sympatier (?), slippa debatter etc.

Nu har dock twitter, Facebook mfl medier deklarerat att de rensar påhopp på Trump, exvis önskningar att Trump dör, så jag tror att en hel del försvinner där.

Ingen som påstår att någon medvetet smittat honom som ett attentat från motståndare? Känns ju annars som den självklara teorin i ett sådant här sammanhang.
Citera
2020-10-03, 10:50
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
"Under lördagsmorgonen kommer nyheten att även Trumps kampanjmanager Bill Stepien har testat positivt för covid-19. "

"Samtidigt avslöjas att familjen Trump och dess medarbetare inte testades för covid-19 innan presidentvalsdebatten i Cleveland – för att de kom för sent."

Trump förd till sjukhus – behandlas med Remdesivir
https://www.expressen.se/nyheter/trump-ford-till-sjukhus-behandlas-med-remdesivir/

Tyskarna liverapporterar
https://www.dw.com/en/donald-trump-hospitalized-after-covid-19-infection-live-updates/a-55141841
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in