2020-10-03, 02:59
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Litar vi på vad VH säger? Det har väl inte gjorts en annan bedömning från en oberoende och trovärdig läkare vad jag förstår...

Börjar likna mer och mer som om Pence kommer ta över och således benåda the superspreader in chief.

V.P Pence kommer att bli den 46e presidenten oavsett. Först så ska Trump benåda honom för att ha ljugit för FBI under Mueller utredningen( anledningen till att flynn sparkades osv )

Sedan ska Pence benåda Trump och övriga i kabinettet.
Tänker främst på utbildningsminister betsy devoss som mutat,hotat och kört över alla skoldistrikt i USA för att få omvandla kommunala skolor till friskolor i USA.

Därefter tänker jag att den forne energiministern rick perry behöver en benådan för sitt arbetet med att tillsätta sina Donors i styrelsen för Lev & Igors Ukrainska energibolag.

Sist men inte minst Jared Kushner för att ..well. ni förstår nog.

30 dagar kvar till valet. Mike Pence debatterar Biden och har V.P Trump på sin ticket. Jag tror det är genomförbart.
Det enda som talar emot min tes är att nancy pelosi då blir president.
vilket republikanerna ogillar då de behöver stressa genom Amy Coney Barrett och ytterligare 300 federala domare som ska sitta på livstid.
2020-10-03, 03:03
Medlem
karinmusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump skickar en hälsning till Amerikanerna

https://twitter.com/realDonaldTrump
100k likes och 2 miljoner visningar på 14 min

Som jag sa innan Amerikaner älskar sådant här och Trump mjölkar det.

Det är den första gången jag ser honom utan ansiktssmink

Jag kan inte se betydelsen med att Trumps sociala medier får många likes och visningar jämfört med Bidens. Vill ni göra gällande att en presidentkandidat som får flest likes även är den som leder i opinionsundersökningar?
Om så är fallet så vill jag aldrig mer höra er åsikt om hur svaga Real clear , morning consult,och wsj polls är
2020-10-03, 03:26
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karinmusa
vilket republikanerna ogillar då de behöver stressa genom Amy Coney Barrett och ytterligare 300 federala domare som ska sitta på livstid.
Hur ska man klara det om senatorerna ligger och drar luft ur en ventilator?

Den där Mike Lee verkar ha smittat fler än en:

Citat:
Mike Lee was sitting next to Lindsey Graham and Ted Cruz, without a mask, when he had COVID symptoms. They did use social distancing while seated.

https://mobile.twitter.com/PiperK/status/1312120287593328640

Kommer väl in fler rapporter snart tänker jag...har inte tid att följa allt, men illa är det iaf.
2020-10-03, 04:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump skickar en hälsning till Amerikanerna

https://twitter.com/realDonaldTrump

100k likes och 2 miljoner visningar på 14 min

Som jag sa innan Amerikaner älskar sådant här och Trump mjölkar det.
Exakt. Jämför detta med hans trashiga och skamlösa uppträdande i debatten för tre dagar sedan, eller på så många av sina rallies.
2020-10-03, 04:34
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Exakt. Jämför detta med hans trashiga och skamlösa uppträdande i debatten för tre dagar sedan, eller på så många av sina rallies.

Det skamlösa var snarare Biden som accepterat de sex ämnena som skulle diskuteras med gled över på sjukförsäkringen redan i första ämnet om HD. Sen lade han själv till ett sjunde ämne, klimatet, innan det sista om valets integritet. Samt alla förolämpningar. Jämför man detta med Trumps ständiga avbrott så betedde sig Biden värre. Han kände nog på sig att han måste skapa kaos och byta ämne från HD till en av hans egna kärnfrågor och då uppstod villervallan. Då sket Trump också i debattreglerna. Allt är Wallace fel.
2020-10-03, 09:31
Medlem
Nixters avatar
2014
Biden blir utvald av Obama att hantera USAs intressen i Asien. Normalt är det utrikesministern eller kanske respektive lands ambassadör, men i detta fall går Obama utanför gängse regler och utser Vice Presidenten.

Efter en resa till Kina med Airforce 2, Får Joes son Hunter Biden får 1.5miljard dollar överfört från ett Bank of China, ett bolag kontrollerat av Kinesiska Staten/Regimen.

https://youtu.be/iAINznWcX50
2020-10-03, 09:58
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Exakt, upplägget är ju gjort så att det ska verka troligt och för att inte smutskasta Trump.
Han ska bli starkare.

Först blir någon i staben smittad och sedan Trump och hans fru.
Hope Hicks får nu skulden för att ha fört in smittan i Vita huset, inte Trump.

När Trump sedan blir frisk från låtsas-Kina-viruset på en vecka så visar han sig fysiskt stark och dessutom har han ju haft rätt hela tiden om att covid-19 inte är så farligt.

Ett perfekt upplägg helt enkelt.

Edit: Tidigare var ju teorin att Trump pga. covid-19 skulle slipa debatterna som han inte förstår sig på utan bara står och skriker.
Nya teorin är enligt ovan och dessutom slipper han debatterna för Biden inte vill bli smittad.
Där sprack det smarta draget att låta Hope Hicka bli syndabock för spridningen av corona i Vitahuset.
På torsdagskvällen avslöjade Bloombergs Jennifer Jacobs att presidentens nära rådgivare Hope Hicks drabbats av coronaviruset. Sedan, under natten, twittrade presidenten själv ut att han och Melania också smittats. Då antogs att Hope Hicks var smittkällan – nu är frågan om det inte kan vara tvärtom.
https://www.expressen.se/nyheter/sju-av-gasterna-pa-nomineringsfesten-smittade-av-corona/
Är Donald Trump en superspridare? Under veckan som gick bröt presidenten och Vita huset mot många av den amerikanska statsapparatens egna restriktioner.
https://www.dn.se/varlden/bjorn-af-kleen-trump-och-vita-huset-brot-mot-flera-restriktioner/
Minst seks av de smittede i corona-utbruddet rundt USAs president, inkludert Donald Trump selv, deltok på en seremoni i Rosehagen i Det hvite hus forrige lørdag.
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WOL4gL/utbruddet-rundt-trump-vokser-minst-seks-var-paa-samme-seremoni

Osv, osv.
2020-10-03, 09:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det skamlösa var snarare Biden som accepterat de sex ämnena som skulle diskuteras med gled över på sjukförsäkringen redan i första ämnet om HD. Sen lade han själv till ett sjunde ämne, klimatet, innan det sista om valets integritet. Samt alla förolämpningar. Jämför man detta med Trumps ständiga avbrott så betedde sig Biden värre. Han kände nog på sig att han måste skapa kaos och byta ämne från HD till en av hans egna kärnfrågor och då uppstod villervallan. Då sket Trump också i debattreglerna. Allt är Wallace fel.

Tror snarare att han känner sig orättvist behandlad av media.
2020-10-03, 10:05
Medlem
Att Justitisedepartementet/FBI nu inser att man får skärpa övervakningen vid vallokalerna får vi hoppas är ett gott och riktigt steg i rätt riktning i att värna demokratin.
Och med tanke på att Trumps ivrigaste mongosupporers uttryckte att:
Citat:
I still have shivers,” Andrew Anglin, the founder of the neo-Nazi website the Daily Stormer, wrote in a post Wednesday. “He is telling the people to stand by. As in: Get ready for war.
så har man kanske till slut förstått allvaret i att Trumps stormtrupper faktiskt känner sig utvalda och därmed kan ställa till med oreda och rena våldsbrott för att hindra folk från att rösta.
2020-10-03, 10:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Chris Wallace frågar samma frågor som 2016.

https://youtube.com/watch?v=f4cQXYmLNSs
2020-10-03, 10:43
Medlem
humanlifes avatar
Om Trump hade lyssnat på vetenskapen hade han kanske sluppit covid-19.
Hans ”åtgärd” har varit att testa sig varje dag.

Tidigare hånade han Sverige för sina förebyggande åtgärder för att minska smittspridningen, men det har ju varit framgångsrikt. Trump brukar också håna Biden för att han bär munskydd.
Trumps arrogans har nu drabbat honom själv. Visst har man väl rätt att känna skadeglädje i det här fallet. (Något jag aldrig rekommenderar annars. Men här har vi ju en makthavare som borde veta bättre.)

Det finns nog skäl att tro att Vita Huset blir en stor smitthärd.

Testing Was Not Enough to Protect the White House
The key to slowing down the spread of coronavirus infections is to have few, if any, close contacts. There’s just no getting around it.

The president is tested for coronavirus every day.

https://www.nytimes.com/2020/10/02/opinion/trump-covid-testing.html
2020-10-03, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Han var faktiskt inte så dålig under debatten på teman och innehåll. Trump kom faktisk mer förberedd än vad jag trodde.

Men ja han framstod som en arg och tjurig man vilket man nu försöker rätta till med att visa en mjukare sida av honom med sjukhus osv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in