Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag skulle nog betrakta mig som en humanist. En äkta sverigevän borde värna sina medmänniskor. Både svenskar och de som kommer från andra länder. Viruset känner inga nationsgränser. Har svårt att förstå detta "frihetstänk" som en del tycks vara så besvärade av. Är det verkligen så förbannat svårt att bära munskydd (där det är befogat), att spy galla över att man inte kan se fotboll live, att man hellre önskar livet av alla 70+ och andra i riskgrupp? Den inställningen visar ju på sådan egoism att det borde vara brottsligt.
Sen har vi foliehattarna som tror att viruset bara är ett påhitt av the deep state i syfte att kontrollera befolkningen. Motivet skulle vara att jävlas och hindra folk från att ha kul. Vad det nu skulle vara för motiv...
Hade nog svårt att se den politiska laddningen som viruset givit upphov till. Trodde väl naiv som jag var att de flesta människor skulle visa på ansvar. I själva verket har viruset blottlagt en enorm egoism som jag inte trodde fanns. Speciellt inte bland väljare som ligger mer på vänsterskalan.
Alldeles oavsett om viruset är ihopsplicat i ett labb eller ej kvittar vill jag påstå.
Situationen är som den är och att Sveriges hantering av pandemin har varit en ren katastrof råder det få tvivel om.
I övrigt håller jag med dig, detta virus är ett IQ och Humanist-test för nationer.
Överlägset bäst hittills i den sena industriella civilisationen:
Taiwan 🇹🇼 🇹🇼 🇹🇼
Bland de uslaste länderna hittar vi:
SväRJe 👎👎👎