2020-10-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att Trump fick D vitamin, Zinc, Melatonin, Aspirin, Famotidine mot covid19 initialt.

Överenstämmer med "huskuren" man själv har i beredskap. Dock har jag vitamin C och Quercetin utöver dessa.

D-vitamin behöver man dock äta innan då vi inte kan få tag i den snabbverkande varianten som funkar efter insjuknandet.

Nu får ju Trumpen dessutom monoclonal antibodies I hög dos och remdesivir.

Varför ingår Melatonin i behandlingen, Trump ser ju ut att vara ganska så trött ändå?
Citera
2020-10-03, 10:03
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Man kan ju inte annat än hålla med. Det är inte smittan som ökar, det är testningen. I stort sett alla länder förstår detta, vi kommer aldrig se samma typ av lockdowns som tidigare.

Skönt att se Zlatan träna på med det ”otroligt” dödliga viruset 😂

Precis, det är därför som Madrid gick i lockdown igen, eller?
Citera
2020-10-03, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag skulle nog betrakta mig som en humanist. En äkta sverigevän borde värna sina medmänniskor. Både svenskar och de som kommer från andra länder. Viruset känner inga nationsgränser. Har svårt att förstå detta "frihetstänk" som en del tycks vara så besvärade av. Är det verkligen så förbannat svårt att bära munskydd (där det är befogat), att spy galla över att man inte kan se fotboll live, att man hellre önskar livet av alla 70+ och andra i riskgrupp? Den inställningen visar ju på sådan egoism att det borde vara brottsligt.

Sen har vi foliehattarna som tror att viruset bara är ett påhitt av the deep state i syfte att kontrollera befolkningen. Motivet skulle vara att jävlas och hindra folk från att ha kul. Vad det nu skulle vara för motiv...

Hade nog svårt att se den politiska laddningen som viruset givit upphov till. Trodde väl naiv som jag var att de flesta människor skulle visa på ansvar. I själva verket har viruset blottlagt en enorm egoism som jag inte trodde fanns. Speciellt inte bland väljare som ligger mer på vänsterskalan.

Alldeles oavsett om viruset är ihopsplicat i ett labb eller ej kvittar vill jag påstå.

Situationen är som den är och att Sveriges hantering av pandemin har varit en ren katastrof råder det få tvivel om.

I övrigt håller jag med dig, detta virus är ett IQ och Humanist-test för nationer.

Överlägset bäst hittills i den sena industriella civilisationen:

Taiwan 🇹🇼 🇹🇼 🇹🇼

Bland de uslaste länderna hittar vi:

SväRJe 👎👎👎
Citera
2020-10-03, 10:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det jobbiga är väl dessutom att han kan ha det värsta framför sig. Det är ju cirka dag 10 från första symtom till dess att de mer allvarliga symtomen inträffar. Om de inträffar. Vi får hoppas att han slipper dem och att han återhämtar sig. Han får nog bra vård i alla fall. Inte alla som får det.
Det är inget bra tecken att han förts till sjukhus även om de säger att det är i förebyggande syfte. Om det inte vore nödvändigt att ta honom dit så hade han själv vägrat, signalerna det sänder ut är inga han skulle ta lätt på anser jag.

Om han bara haft milda symptom hade han fortsatt att isolera sig hemma, precis som Johnson gjorde tills det blev omöjligt. Boris pressavdelning gick ju också ut och sa att det var i förebyggande syfte som de tog in honom på sjukhus osv.

Nej, jag tror inte att detta blir en lätt match för Trump.
Citera
2020-10-03, 10:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Superspridaren Trump.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/WOL4gL/utbruddet-rundt-trump-vokser
Nu var det väl inte Trump som testades positivt först av dessa? Så sent som innan debatten med Biden testade han negativt. Det verkar vara någon senator från Utah som var först att testa positivt?
Citera
2020-10-03, 10:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
IVA-platserna är nästan slut i Paris nu.
Det ser mörkt ut i Madrid också.
Citera
2020-10-03, 10:13
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kanske var nomineringsfesten för Amy Coney Barrett ett superspridarevent. Då kan det vara Trump som smittat ner Hicks och inte tvärtom. Och Kellyanne Conway är smittad hon med:

Sex av gästerna på nomineringsfesten smittade av corona
Nomineringsfesten för Amy Coney Barrett kan ha varit en stor smittohärd.

Tillställningen samlade mängder av högt uppsatta gäster – minst sex har bekräftats smittade av corona.

En av de insjuknade är Kellyanne Conway, presidentens tidigare rådgivare
https://www.expressen.se/nyheter/sex-av-gasterna-pa-nomineringsfesten-smittade-av-corona/

Det här var förra lördagen så då är det bara att räkna.

Enligt vad de säger så testade ju både Trump och Biden negativt inför debatten de hade? Då borde det vara någon annan som agerat superspridare på nomineringsfesten tycker man? Kanske något av Amy Coney Barrett’s barn? De satt ju intill Melania.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-10-03 kl. 10:15.
Citera
2020-10-03, 10:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Enligt vad de säger så testade ju både Trump och Biden negativt inför debatten de hade? Då borde det vara någon annan som agerat superspridare på nomineringsfesten tycker man? Kanske något av Amy Coney Barrett’s barn? De satt ju intill Melania.
En sak jag är förvånad över är att inte internet har svämmat över av konspirationsteorier faktiskt. Men det är kanske lugnet före stormen. Vad vet jag?

Däremot tror jag att det faktum att Trump nu är förflyttad till sjukhus inte betyder något mer än just det. Även behandlingen han får behöver inte tyda på något allvarligt. Han får just nu den behandling alla borde få i ett tidigt skede.
Citat:
Det är inget bra tecken att han förts till sjukhus även om de säger att det är i förebyggande syfte. Om det inte vore nödvändigt att ta honom dit så hade han själv vägrat, signalerna det sänder ut är inga han skulle ta lätt på anser jag.

Om han bara haft milda symptom hade han fortsatt att isolera sig hemma, precis som Johnson gjorde tills det blev omöjligt. Boris pressavdelning gick ju också ut och sa att det var i förebyggande syfte som de tog in honom på sjukhus osv.

Vi får se. Det kan nog gå åt båda hållen. Tiodagarsperioden borde infalla i mitten eller slutet av nästa vecka.
Senast redigerad av arbetet 2020-10-03 kl. 10:21.
Citera
2020-10-03, 10:20
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men din dumma anka. Tegnell sa i intervjuer redan i slutet av februari att hemarbete var en åtgärd som skulle kunna användas om smitta sprider sig.

Risken finns dock att smittan inte går att stoppa.
Då gäller det istället att begränsa effekterna av den så mycket som möjligt.
Hamnar vi i det läget finns det mycket man kan diskutera. Man kan stoppa stora möten, fundera på skolor och arbetsplatser, om man ska jobba mer hemma.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e84xqM/sa-kan-sverige-hantera-ett-stort-coronautbrott.

Den 11 mars deklarerades att risken för samhällsspridning var hög. Den 13 mars, dagen efter att Norge stängde skolor och införde sina restriktioner, rekommenderades hemarbete. (Regeringens pressträff klockan 16.)
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-kravet-pa-lakarintyg-vid-sjukdom-avskaffas

Det är du som är korkad. När Tegnell den 12 mars i en intervju med expressen invände mot att Spotify gått ut och sagt att deras medarbetare skulle arbeta hemma från den 10 mars var samhällsspridningen stor. Det är ju ytterst anmärkningsvårt att Tegnell kan uttala sig som han gör bara någon dag innan de sedan går ut med att deklarera nödläge!! Hur fan kan han ha så dålig koll?!?!?!? Är du så djävla korkad att du inte inser det?

När Expressens Niklas Svensson intervjuar statsepidemiolog Anders Tegnell får han kommentera Eks initiativ – och Tegnell är skeptisk.

– Det är hans beslut. Det kan ju finnas anledningar i delar av världen där man har mycket smittspridning, som Italien i dag, att kan man driva sina företag på det viset så kanske det är bra.

Svensson frågar om det kan vara bra att göra så även i Sverige.

– Det finns ju en aspekt i det här som handlar om jämlikhet. Det är vissa grupper i samhället som kan göra på det här viset, men inte alla, och hur ska vi få till det så att vi fortsätter ha en jämlikhet i samhället och att alla har samma chans att hålla sig friska? Man bör tänka igenom konsekvenserna av den typen av beslut ganska brett innan man tar dem, inte minst om man är en myndighet eller stort företag.”

https://nyheteridag.se/tegnell-ojamlikt-att-spotifys-anstallda-far-jobba-hemma/
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-10-03 kl. 10:24.
Citera
2020-10-03, 10:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Klart oroande. Både för han som person, men även för världsläget. Det riskerar att bli stökigt med stundande val och allting.
Citera
2020-10-03, 10:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det inte märkligt att så många av landets läkare inte har insett att pandemin är över?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ1jp7/fortsatt-covid-okning-i-vastra-gotaland

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86w4MQ/larm-fran-stockholm--smittspridningen-okar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/coronasmittan-okar-i-uppsala-lan-oroande-utveckling

Antagligen röstar de på SD allesammans och har inhämtat sina coronakunskaper från Samnytt ...

Fast det tycks ju å andra sidan också socialminister Hallengren göra - sosse och allt ...

https://www.facebook.com/expressen/posts/10158069870305345/

Men när till och med landets statsepidemiolog går "rasisternas" ärenden, ja, då är det frågan om han inte borde anmälas:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lE1da9/tegnell-om-nar-pandemin-ar-over-definitivt-inte-i-ar

Vad trevligt språk somliga har:

Senast jag hörde siffror om hur många som tänkte ta ett ev. kommande vaccin låg siffran på över 60 %. Det är förvisso ett tag sedan. Fast å andra sidan har smittan ökat sen dess.

Om alla hade insett hur harmlöst det tydligen är, så borde den siffran vara lägre.

Glöm inte Skåne:

”Antalet covid-fall ökar i Skåne
UPPDATERAD IGÅR 14:14PUBLICERAD IGÅR 14:14
Under september har antalet smittade legat på i genomsnitt mellan 30 och 40 nya fall per dag, men de senaste dagarna har det ökat till omkring 50 nya fall per dag.
Efter en period med någorlunda stabila siffror över antalet nya covidfall, har antalet fall i Skåne ökat. Omkring två procent av de som testats konstateras ha covid-19.

– Medan Skåne legat i princip stilla så har antalet nya fall i september ökat i såväl flera andra svenska län som i flera andra länder i Europa. Exakt vad det beror på är inte helt enkelt att säga, och på flera håll har vi också sett att ökningen avstannat efter ett tag, säger Eva Melander, smittskyddsläkare i Region Skåne.”

svt.se
Citera
2020-10-03, 10:33
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Högstadieskola.
Det är småbarn det snackats om.
Nej, det har pratats om grundskoleelever ner till förskolan, att de inte smittar nämnvärt. Studier visar att 10-19 smittar lika mycket som vuxna och dessutom ökar smittan mest bland 10-19-åringar i Danmark nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in