2020-10-03, 08:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant att Trump fick D vitamin, Zinc, Melatonin, Aspirin, Famotidine mot covid19 initialt.

Överenstämmer med "huskuren" man själv har i beredskap. Dock har jag vitamin C och Quercetin utöver dessa.

D-vitamin behöver man dock äta innan då vi inte kan få tag i den snabbverkande varianten som funkar efter insjuknandet.

Nu får ju Trumpen dessutom monoclonal antibodies I hög dos och remdesivir.

Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Dom körde alltså hela batteriet från dag 1 med D-vitamin, Zinc, Melatonin, Aspirin och Famotidine.
HCQ användes inte denna gång, ingen frågade varför, sist tog ju Trump detta i förebyggande syfte....
Sen har man då dag 4 (?) satt in antikroppar och Remdesvir, pekar på att infektionen inte gått ner utan växer...

Någon som minns vad Boris J i London fick ?
Var det dexamethasone ?

Syrgas är det jag minns.
Citera
2020-10-03, 09:03
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Eftersom vissa i tråden betvivlat att grundskoleelever skulle kunna smitta i någon större utsträckning så delar jag denna två veckor gamla nyhet från Strömstad (bakom betalvägg).

https://www.stromstadstidning.se/nyh...203.1508387061

"Testar ni alla i klasserna som eleverna går i?

– Nej, vi testar inte dem som är symtomfria."

Hur tänkte smittspårarna här?

Väl vanligare med asymptomatiska bland yngre?
… [ Visa mindre ]

Citat:
Även om jag smittats av ett asymtomatiskt högstadiebarn, så är det ändå så att de inte smittar lika mycket (några få procent av all smitta). Har man bara uppe varningsflaggan så fångar man detta via deras föräldrar och syskon istället. Runt 30% av barnen är asymptomatiska mot runt hälften av detta bland vuxna. Det stora problemet är istället presymptomatisk smitta som tros ligga på runt 50% av den totala smittspridningen. Detta gör att man ändå måste vara på helspänn...

Att vara på helspänn är i längden jobbigt,

kan munskydd/mask lugna,

så är det väl en vinst i sig?
Citera
2020-10-03, 09:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag hade offrat dom öppna gränserna, istället för att offra svenskarnas liv och hälsa.

Jag hade offrat prestigen och ringt upp president Tsai Ing-Wen istället för att hora sig för politbüron i Peking och de köpta marionetterna på WHO.
Citera
2020-10-03, 09:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vissa i denna tråden har inte trott på mig när jag berättat om spridningen som skedde på högstadieskolorna i min kommun i våras.

Nu när barn under 18 år testas så har vi här ett exempel på att man smittspårat och att en skola varit drivande.

Har fått intrycket av att det nästan enbart är i Sverige skolorna inte anses drivande i smittspridningen. I andra länder har man stängt ned skolorna när smittan tagit fart. Få länder agerar proaktivt vad gäller skolstängningar. I Sverige finns ett kompakt motstånd mot att begränsa spridningen den vägen. I vart fall bland de politiska beslutsfattarna. Känns jävligt instabilt nu med ökad spridning runt om i landet. När man samtidigt vet att några ytterligare åtgärder knappast är aktuella och att sjukvården har låg kapacitet är det lätt att bli orolig. Jag får ont i magen av det här stoppa huvudet i sanden beteendet.
Citera
2020-10-03, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Är det inte märkligt att så många av landets läkare inte har insett att pandemin är över?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ1jp7/fortsatt-covid-okning-i-vastra-gotaland

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/86w4MQ/larm-fran-stockholm--smittspridningen-okar

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/coronasmittan-okar-i-uppsala-lan-oroande-utveckling

Antagligen röstar de på SD allesammans och har inhämtat sina coronakunskaper från Samnytt ...

Fast det tycks ju å andra sidan också socialminister Hallengren göra - sosse och allt ...

https://www.facebook.com/expressen/posts/10158069870305345/

Men när till och med landets statsepidemiolog går "rasisternas" ärenden, ja, då är det frågan om han inte borde anmälas:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lE1da9/tegnell-om-nar-pandemin-ar-over-definitivt-inte-i-ar

Vad trevligt språk somliga har:

Senast jag hörde siffror om hur många som tänkte ta ett ev. kommande vaccin låg siffran på över 60 %. Det är förvisso ett tag sedan. Fast å andra sidan har smittan ökat sen dess.

Om alla hade insett hur harmlöst det tydligen är, så borde den siffran vara lägre.

Ja, de som anser att viruset är ett ”hoax” och dessutom anser att bära ansiktsmask är ett brott mot deras integritet har nu fått sig något att tänka på.

Först Boris och nu deras idol, ’Orange Man Bad’, fått sig en släng av fanskapet.

Med lite tur kanske det här täpper igen käften på SvÄrJeVÄnnERnA och de andra foliehattarna som jamsar om ’munblöjor’.
Citera
2020-10-03, 09:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ja, de som anser att viruset är ett ”hoax” och dessutom anser att bära ansiktsmask är ett brott mot deras integritet har nu fått sig något att tänka på.

Först Boris och nu deras idol, ’Orange Man Bad’, fått sig en släng av fanskapet.

Med lite tur kanske det här täpper igen käften på SvÄrJeVÄnnERnA och de andra foliehattarna som jamsar om ’munblöjor’.

Det roliga är ju att jag som "alarmist" också blir anklagad för att vara "svärjevänn"

Oavsett om man är vänster eller höger borde man inse att detta virus är en samhällsfara. Alla gör bäst i att skydda sig. Helst med distansering, när det inte går med munskydd. Finns inga vinnare på att låta detta virus sprida sig. Vi måste fundera på vad som är viktigt här i livet. Att dö är inte vidare roligt. Fler borde byta ut krogbesök mot skogspromenader. Det kan ske säkert även utan munskydd. Om alla tänker på hur de lever kan vi hålla ut tillvi får vaccin. Men så tycker jag också att skolorna borde erbjuda distansundervisning för alla årsgrupper. Det skulle hjälpa mycket.
Citera
2020-10-03, 09:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det roliga är ju att jag som "alarmist" också blir anklagad för att vara "svärjevänn"

Oavsett om man är vänster eller höger borde man inse att detta virus är en samhällsfara. Alla gör bäst i att skydda sig. Helst med distansering, när det inte går med munskydd. Finns inga vinnare på att låta detta virus sprida sig. Vi måste fundera på vad som är viktigt här i livet. Att dö är inte vidare roligt. Fler borde byta ut krogbesök mot skogspromenader. Det kan ske säkert även utan munskydd. Om alla tänker på hur de lever kan vi hålla ut tillvi får vaccin. Men så tycker jag också att skolorna borde erbjuda distansundervisning för alla årsgrupper. Det skulle hjälpa mycket.

Sverigevän på riktigt eller som ett ylande inavlat flockdjur tillsammans på en terapisession i kommentarsfälten är frågan.

Man bildar sig helt enkelt en egen uppfattning baserad på självständigt kritiskt tänkande.

I övrigt håller jag med dig, dock vill jag förstärka det med att ta in rådgivare med exekutiv roll från Taiwan. Den här pandemin fixar inte regimen med stockholmssyndromet själv. Inte en chans.
Citera
2020-10-03, 09:43
Medlem
Citat:

Ja, om man är så dum och fortfarande inte fattat att viruset brukar sprida sig genom folksamlingar som Barretts ceremoni då får man skylla sig själv.
Vi alarmister har hela tiden varit för noll folksamlingar och totalt skydd och ändå blivit kallad för Rysska spioner och Kina vänner.
Har man inget vettigt argument att komma med då kommer man med såna anklagelser.
Undrar hur många av de som deltog i Amy Barretts ceremoni som har blivit smittade?
Det måste vara många statsman som deltog.
Citera
2020-10-03, 09:46
Medlem
gloffgloffs avatar
"Alla grupper
– Antalet fall har ökat (i Stockholm). Framför allt bland dem som provtar sig i hemmet, alltså bland dem som är lindrigt sjuka. Det är där den stora ökningen sker och det vi ser är att den ökar i alla grupper där man rekommenderar provtagning, säger Maria Rotzén Östlund, tillförordnad smittskyddsläkare i Region Stockholm.

Det vill säga att man noterar en ökning i alla åldersgrupper äldre än sex år, eftersom man inte rekommenderar provtagning av barn yngre än så."

I Stockholm finns smittan ”överallt”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/weEM75/i-stockholm-finns-smittan-overallt

Har man skruvat på testernas känslighet,

så att tillverkaren av testerna varnar för att man missar smittfall,

vem blir förvånad att smittan är överallt?

"1Egentesterna. I Sverige sker hela 40 procent av virustestandet genom att personen tar prov på sig själv. I många länder undviker man detta, och även svenska smittskyddsläkare har varnat för egentesternas bristande tillförlitlighet. I en pilotstudie fann Folkhälsomyndigheten att om egenprovtagningen gjordes från saliv såväl som från näsa och svalg så var känsligheten nästan samma som vid provtagning gjord av vårdpersonal. Egentester har dock i allmänhet inte genomförts på detta vis.

2Hur man mäter virusnivån. Den 25 augusti meddelade Folkhälsomyndigheten att bristande prestanda i ett av de mest använda virustesten hade gett falskt positiva provsvar, och att 3.700 (numera 3.900) positiva svar därför omklassificerats som negativa. Sverige sänkte också känsligheten för testet. Tillverkaren, BGI Biotechnology, vände sig mot detta och ansåg att Sverige nu uteslöt många symtomfria virusbärare. Den svenska justeringen är kanske befogad, men då de flesta andra länder följer testets ursprungliga anvisningar påverkar detta jämförelserna."

”Svensk coronastatistik ger en skev bild av smittspridningen”
https://www.dn.se/debatt/svensk-coronastatistik-ger-en-skev-bild-av-smittspridningen/
Citera
2020-10-03, 09:47
Medlem
Citat:

Oärligt att försöka peka ut en enskild grupp, när det är ett problem hos majoriteten av befolkningen.
Citera
2020-10-03, 09:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Sverigevän på riktigt eller som ett ylande inavlat flockdjur tillsammans på en terapisession i kommentarsfälten är frågan.

Man bildar sig helt enkelt en egen uppfattning baserad på självständigt kritiskt tänkande.

I övrigt håller jag med dig, dock vill jag förstärka det med att ta in rådgivare med exekutiv roll från Taiwan. Den här pandemin fixar inte regimen med stockholmssyndromet själv. Inte en chans.

Jag skulle nog betrakta mig som en humanist. En äkta sverigevän borde värna sina medmänniskor. Både svenskar och de som kommer från andra länder. Viruset känner inga nationsgränser. Har svårt att förstå detta "frihetstänk" som en del tycks vara så besvärade av. Är det verkligen så förbannat svårt att bära munskydd (där det är befogat), att spy galla över att man inte kan se fotboll live, att man hellre önskar livet av alla 70+ och andra i riskgrupp? Den inställningen visar ju på sådan egoism att det borde vara brottsligt.

Sen har vi foliehattarna som tror att viruset bara är ett påhitt av the deep state i syfte att kontrollera befolkningen. Motivet skulle vara att jävlas och hindra folk från att ha kul. Vad det nu skulle vara för motiv...

Hade nog svårt att se den politiska laddningen som viruset givit upphov till. Trodde väl naiv som jag var att de flesta människor skulle visa på ansvar. I själva verket har viruset blottlagt en enorm egoism som jag inte trodde fanns. Speciellt inte bland väljare som ligger mer på vänsterskalan.
Citera
2020-10-03, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vastarien
Oärligt att försöka peka ut en enskild grupp, när det är ett problem hos majoriteten av befolkningen.

Nu förpestar inte majoriteten kommentarsfält med diverse hjärndött trams och foliehatteri.

Majoriteten har helt enkelt gömt undan sina (för)föräldrar och sköter handlandet/servicen åt dem online. Sedan skiter man i FHM’s terapisessioner tillsammans med nollorna på MSM.

Dock, tråkigt för de äldre som inte har något val och måste klara sig själv, samt för gamlingarna inom äldrevården som kanske inte riktigt begriper sig på situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in