2020-10-03, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Är det inte 4% dödlighet i USA med 213.500 dödsfall?

Dödsfall
209 tn

står det när jag googlar.

Igår stod det 208 000.
Citera
2020-10-03, 08:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eisel
Eftersom dom i denna stund är i den första fyraårsperioden Pence är ställföreträdande i så antar jag detta även täcker valet. Man röstar trots allt på båda kandidaterna.
Det finns en bestämmelse för att USA aldrig blir utan en sittande president. Om senaten skulle bli bombat under ett möte med stora delar av regeringen till exempel, så finns det en förbestämd lista på 300-400+ personer ur statsapparaten som kan träda in.

Det är dock personröster så all förtidsröstning på den kandidat som inte längre är giltig dras tillbaka
Citera
2020-10-03, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Antiviralt läkemedel.

Man blir tydligen illamående av remdesivir.

https://en.wikipedia.org/wiki/Remdesivir

Jag var tvungen att slå upp antiviral, på den nivån. Men tack.
En slags bromsmedicin som ska försvåra för virus att sprida sig alltså. Viktigt att sättas in så tidigt som möjligt då viruset förökar sig mest initialt, detta kanske nästan var i det senaste laget? Och bromsmediciner ger därmed också ofta svåra biverkningar. Illamående är väl inte så farligt tänker jag, man har väl varit gravid, men det kanske är extremt illamående och då kan han väl knappast jobba.
Citera
2020-10-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är dock personröster så all förtidsröstning på den kandidat som inte längre är giltig dras tillbaka

Men precis som i sverige så kan man väl rösta igen även om man förtidsröstat
Citera
2020-10-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
2% har avlidit av alla smittade i USA. Så USA är inget kaos land när det kommer till corona så som vänstern gärna hetsar om och skrämmer upp alla med. Vi har det värre här då vi ligger på 6%... Kollade upp det nyss bara för o vara på säkra sidan.

2% är jävligt bra kämpat utav USA. Då varenda expert sedan start har sagt att dödssiffran kommer ligga på cirka 5%..

Ändå gnäller alla på att siffran inte ligger på 0? Det finns inget land i världen nästan som ligger på 0% när det kommer till det här.

Det är inte 208 000 som har dött av covid 19 i USA. Det är 157 500 människor som faktiskt har räddats.

USA är stort, förbannat stort och det råder stor skillnad mellan staterna när det kommer till antal döda per miljon invånare
Lägst ligger staterna Alaska, Wyoming och Vermont
Och värst ser det ut i New Jersey, New york och Massachusetts.

En mer rättvis jämförelse blir det om man jämför div länder och diverse stater med varandra och inte med en specifik världsdel med betydligt mindre länder.
Citera
2020-10-03, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
USA är stort, förbannat stort och det råder stor skillnad mellan staterna när det kommer till antal döda per miljon invånare
Lägst ligger staterna Alaska, Wyoming och Vermont
Och värst ser det ut i New Jersey, New york och Massachusetts.

En mer rättvis jämförelse blir det om man jämför div länder och diverse stater med varandra och inte med en specifik världsdel med betydligt mindre länder.

Så kan man också göra om man vill ha en bild utav hur olika delstater hanterar situationen. Men det ger ju knappast någon schysst bild av hur det ser ut då man inte gör så med något annat land.. Så varför skulle man göra det med USA?

Om du kollar på Italien, ska du då sitta o dela upp även italiens dödsiffror i olika delstater? Förmodligen inte. Utan man kollar på Italien har klarat sig igenom att se deras registrerade siffror. O så även Sverige och USA. Inte går du ju in Sverige och kollar hur olika kommuner har hanterat det. O sen ställer det mot hur en kommun i sverige har klarat sig bättre mot exempelvis kalifornien i USA.
Senast redigerad av AlfaKennyBody 2020-10-03 kl. 08:45.
Citera
2020-10-03, 08:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Men precis som i sverige så kan man väl rösta igen även om man förtidsröstat
Det beror väl på delstat.

Men mer än en gång har jag hört amerikaner (Trump?) uttrycka oro för att folk ska både förtids-/poströsta OCH rösta på valdagen, som om det skulle medföra valfusk.
Senast redigerad av Madagascar 2020-10-03 kl. 09:13.
Citera
2020-10-03, 08:53
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
2% har avlidit av alla smittade i USA. Så USA är inget kaos land när det kommer till corona så som vänstern gärna hetsar om och skrämmer upp alla med. Vi har det värre här då vi ligger på 6%... Kollade upp det nyss bara för o vara på säkra sidan.

2% är jävligt bra kämpat utav USA. Då varenda expert sedan start har sagt att dödssiffran kommer ligga på cirka 5%..

Ändå gnäller alla på att siffran inte ligger på 0? Det finns inget land i världen nästan som ligger på 0% när det kommer till det här.

Det är inte 208 000 som har dött av covid 19 i USA. Det är 157 500 människor som faktiskt har räddats.

Sluta tramsa. Jag kollar och ser att den ligger på 2,9% i USA nu (https://www.nbcnews.com/health/health-news/coronavirus-deaths-united-states-each-day-2020-n1177936), men det är ju ingen jävla tävling i vem som har flest eller minst antal dödsfall och vem som är bäst. Man vinner knappast något pris. Vi kan säkert också räkna på olika sätt och då kan resultaten skilja sig något. Det är inte en fråga om vänster och höger utan att folk dör urskillningslöst oavset om ledaren in landet heter Trump, Putin, Duterte eller något annat.

I USA, ojämnt, fördelat och t ex i Spanien skenar smitta och dödstalen ökar. I Sverige har det planat ut men ökar ¨svagt så mycket att vi inte får besöka Finland igen. I Norge har smittan varit låg men har nu ökat.

Vi kommer att turas om och alla ökningar är tragiska men Sverige som var väldigt hånat ett slag verkar ha en fungerande långsiktig strategi och fler börjar snegla åt vårt håll och uppskatta den strategin. Har inte ett skit med höger/vänster att göra utan att den som råkar vara bäst kan sätta ett gott exempel oavsett om det råkar vara Sverige eller något annat land. Prestige är fullkomligt onödigt.

Trump har till nyss tagit väldigt lätt på corona och försökt förminska och förringa. Han har ställt till möten, medvetet pratat ner risker, pratat ner Fauci, skakat hand, vägrat bära maska och hånat dem som gjort det, skyllt på delstaterna och guvernärerna när det började brännas politiskt, skyllt på Kina och visat sig allmänt inkompetent att ta tag i situationen. Och så vidare och så vidare. I det liknar han Bolsonaro.

Detta har pågått in i det sista när han - med symtom - är ute och valkampanjar med Hope Hicks och han hånar Biden för att Biden bär mask.

Nu har Trump fått smaka på egen medicin och det beklagar jag på riktigt. Ingen ska behöva smittas och jag hoppas vi får bort eländet. Men att, som Trump hävdar, och som andra på Flashback hävdar, att han kan hantera situationen och faktiskt gör det väl är ju att bete sig som Bagdad Bob om han nu är bekant.
Citera
2020-10-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Jag var tvungen att slå upp antiviral, på den nivån. Men tack.
En slags bromsmedicin som ska försvåra för virus att sprida sig alltså. Viktigt att sättas in så tidigt som möjligt då viruset förökar sig mest initialt, detta kanske nästan var i det senaste laget? Och bromsmediciner ger därmed också ofta svåra biverkningar. Illamående är väl inte så farligt tänker jag, man har väl varit gravid, men det kanske är extremt illamående och då kan han väl knappast jobba.

Jag tror att läkare bedömda hans tillstånd som allvarligt, annars hade man inte behandlat med den medicinen pga av biverkningarna.
Citera
2020-10-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
T. ex. Hillary Clintons talesperson sist det begav sig. Såg några Youtube-streamare också innan Twitter började ta bort inlägg där.

https://www.washingtontimes.com/news/2020/oct/2/zara-rahim-former-hillary-clinton-spox-tweets-i-ho/
Jag var nyfiken på vilka kändisar det var som önskat livet ur honom på twitter. Gissade att det var skitsnack och eftersom jag inte fick några källor på det var det väl som jag trodde.
En kommunikationskonsult som talade för Clinton går ju knappast under epitetet kändis.
Citera
2020-10-03, 08:57
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag erkänner att jag hoppas han dör. Han ingår ju i flera riskgrupper, obes, åldring, låginkomsttagare och färgad. Men han klarar sig nog.

Jag ser att beslutet att förminska viruset försvaras. Jag håller med om att det är bra om en ledare försöker att inte skapa panik, panik är ofta värre än problemen som orsakar paniken. Men kan man få i allmänhet säga att han försöker lugna ned folket? Knappast, efter alla hysteriska påståenden han kommit med om allt möjligt, i synnerhet politiska motståndare, så är det ju tydligt inte något han bryr sig mycket om. Han vill undvika panik där den kan påverka aktiemarknaden, rör det sig bara om folks liv eller demokratin så är det inte så noga.
Citera
2020-10-03, 08:59
Medlem
Citat:
Lol ni vänster är såna mongoloids.

"Han Förminskade problemen!!!!". Ja.. Därför att vänster fånar stod bredvid och gjorde "världen går under nyheter av allt". Hans uppgift var o hålla folk lugna och berätta att dom har koll på läget. 2% dödsantal på corona viruset i USA tyder på att det han säger var rätt.

"Han uttryckte kritik mot guvernörer som stod o blåste i viselpipan!" Ja, för att dom försökte o skapa och oro när dom redan hade koll på problemet. Se poängen ovanför ---^

"Han stod o yrade om man skulle skjuta blekmedel direkt i pungen!". Nej. Han stod o berätta för oss att dom håller på o letar efter lösningar på hur man ska kunna döda viruset för fullt just nu. Det var en massa doktorer på det där mötet och dom la upp alla deras fynd. Fynd såsom att viruset förlorar sin hinna och blir därför väldigt mycket enklare att döda om man doppar det i somliga vätskor först..

Dessutom är det vetenskapligt bevisat nu att viruset dör ut jävligt mycket snabbare i direkt sol ljus. Det minskar dess livlängd med typ 90%. Den överlever fan så mycket längre i luften om det inte är någon sol på den. Vilket gör att det där med UV-ljus teoretiskt sätt skulle kunna funka.

Get your facts right. O baserat på slutsatserna du dragit av det han har sagt, borde du även ta o lära dig lite engelska.
"Get your facts right" men du sitter samtidigt och hittar på citat samt fantiserar om folks politiska tillhörigheter. Kasta inte sten i glashus.

Man får väl hoppas att de människor Trumpeten träffat på den senaste tiden känner sig lugna nu.

Att UV-ljus och blekmedel kan inaktivera virus och andra mikroorganismer har aldrig varit frågan här. Det är sättet han framställde det på som inte fungerar om man nu vill att den sjuke överlever förstås. Om man själv inte besitter ett jotta kunskap om virus och smittspridning samt befinner sig i ett rum med doktorer så ska man nog låta andra prata, om man nu faktiskt vill hitta en lösning och inte göra sig själv till åtlöje vill säga. Därutöver försökte Trumpeten bortförklara det hela som sarkasm när han sent omsider märkte att han hade haft otur när han tänkte. Oavsett vilket så är det väl lika illa och visar på att han inte är seriös i en så allvarlig tid som råder.
Senast redigerad av pf10 2020-10-03 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in