2020-10-03, 03:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så du svarar alltså för GaretheGOLFERbale att när han har fått svar på sin fråga (som jag inte kunde svara på utan hänvisade honom till Tegnell eller någon annan som vet) vilka sjukdomar som fler dör av än Covid-19 i världen så kommer han ändå inte att bry sig ett dugg om detta? Ja, jag tror också att det är så.

Men det finns ju andra i världen som kanske tycker att det är jobbigt att deras anhöriga dör av dessa sjukdomar och inte alls håller med GaretheGOLFERbale att man är psykopat om man som Tegnell nämner detta angående antal dödsfall i världen.

Att du är jävligt trög behöver jag inte ens fråga.

Covid-19 var den 24:e vanligaste dödsorsaken i Storbritannien förra månaden. Och då ska vi komma ihåg att så gott som alla som påstås ha dött av covid egentligen dött av något annat, men strax innan de dött testat positivt (med ett test som endast har 7% träffsäkerhet) för covid-19.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8747175/Covid-19-24th-common-cause-death-England-month.html

40 miljoner människor dör varje år av metabola sjukdomar, dvs till följd av dålig kost (socker, kolhydrater, fröoljor, tillsatser). Vem bryr sig? Ingen. Ingen massiv propaganda för att "rädda liv" och "skydda mormor och morfar", eller "minska belastningen i vården", ingen inskränkt frihet, inga förbud. Och i princip är det bara människor med dessa metabola sjukdomar som avlidit MED covid-19. Människor som sannolikt ändå skulle ha dött inom 1-2 månader. Därför såg vi en överdödlighet i April, medan vi i Augusti såg de lägsta dödstalen sedan mätningarna startade. När vi summerar året kommer vi ha ungefär lika många döda totalt som tidigare år.

Fascinerande att det nu, i oktober, fortfarande finns folk som tror på denna "pandemi". Dags för folk att vakna och få lite perspektiv. Snart har vi slösat ett helt år av våra liv på det här, till ingen nytta alls. Tvärtom. Dags att lägga ner tjatet om "muh covid ",", ta av sig sin jävla mask, sluta tvätta sönder händerna, och återgå till det normala.

Jösses.
Citera
2020-10-03, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vill dock vara tydlig med att inga dödsfall har tagits bort, det är fortfarande samma som i morse (i vart fall i stort sett, kommer inte ihåg exakt, men om det har ändrats är det marginellt). Det som däremot hänt är att en massa dödsfall ändrat datum.

Mycket märkligt
Nu tittade jag igen på Argentinas siffror - och dom har i nuläget 311 - fast dygnet har inte ens börjat där (alltså 3 okt).
Vad ska hända med dessa 311 - kommer dom flyttas till aug-sept?
Skulle vilja veta hur det fungerar.
Även sett flera gånger att Sverige rapporterat 5 dödsfall - men när man sen tittar på kurvan så är det bara 2 - är det samma här?

Och Kinas siffror är falsarium - Dom åtgärder som dom vidtog var så enorma att det aldrig gjorts för ett par tusen döda - (Finns trovärdiga youtubers som beskriver att telefonanvändandet minskade med över 20 miljoner under den värsta perioden. Normalt fluktuerar telefonanvändningen med cirka en halv miljon. Nu var det ett jätte dyk).
Så det fuskas med siffrorna. Även när jag följde upp turkiets siffror såg jag att både borgmästarna i Ankara och Istanbul sagt att siffrorna inte stämde.
Citera
2020-10-03, 03:10
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
är man 74 år är risken att dö 4,2%. Nu vet man ju inte hur han står sig i vitalitet jämfört med genomsnitts-74åringar. Det tar ett par dagar innan det bryter ut rejält om det nu gör det.

Nej, för 70+ ligger dödligheten på ca 0,2-0,5%. Om vi räknar döda kontra bekräftat smittade. Tar vi med alla som är smittade men som inte ens vet om det (vilket säkerligen är många gånger fler än de bekräftade) sjunker dödligheten ytterligare.
Citera
2020-10-03, 03:31
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja, det är genant att se att även Sveriges vita befolkning är totala undermänniskor jämfört med sydkoreaner och taiwaneser. Egentligen borde ju en majoritet av svenskarna sättas i omskolningsläger, och stanna där till pandemin är över. Även Autisten borde såklart interneras.

Att folk sitter på bussen och tunnelbanan utan mask som flinande självgoda mongoloider medans smittan dubblas vecka för vecka... ja vad ska man säga - svennebanan förtjänar den vinter som kommer.

Haha jösses vad det kryllar av sängvätare i den här tråden

Pandemin är över sedan 3-4 månader tillbaka. Du kanske har noterat att knappt någon vårdas på sjukhus? Att knappt någon alls dör? Och så har det varit sedan i juni. Att "smittan" ökar beror på att testningen har ökat lavinartat de senaste månaderna. Vi har fler fall nu än i juni, men lika få eller färre döda och sjuka.

Gissar att du röstar SD. Detta parti har verkligen gjort bort sig under den här "pandemin", medan alla dess systerpartier ute i världen är de som har den mest nyktra synen på det hela, dvs förstår att lockdown har enormt mycket mer förödande konsekvenser än vad ett virus med 0.0004% dödlighet någonsin hade kunnat åstadkomma. Äntligen börjar nu svensk alternativmedia också förstå detta. Men SD verkar stå kvar med huvudet i sandlådan.

Jag tror att de flesta svenskar nu har insett hur pass harmlöst det här viruset är för 99,999% av befolkningen, så de är villiga att ta risken att smittas av det, om det är vad som krävs för att få återgå till att leva sitt liv.

Men du kan ju stanna hemma du om du skiter ner dig av rädsla så fort du ser en människa utan munskydd/ansiktsblöja. Ett tips bara.
Citera
2020-10-03, 04:22
Medlem
I princip är viruset på väg att dö ut...

Knappt någon ligger inne på sjukhus o väldigt få dödsfall...

Nu kan vi väldigt snart gå tillbaka till normalt liv...
Citera
2020-10-03, 05:42
Medlem
Trump har flyttats till Walter Reed Hospital. På twitter pågår symptomspårning. Låter inte bra.

FXHedge
@Fxhedgers
·
2h
TRUMP IS EXPERIENCING SHORTNESS OF BREATH AND A FEVER AFTER ARRIVING AT WALTER REED HOSPITAL - NBC

Politico bedriver smittspårning. Många smittade vid Amy Coney Barrett-eventet.

https://www.politico.com/news/2020/10/02/trump-timeline-activities-425041?4?4

Läkemedelsbolagen ser det här som en möjlighet att promota sina produkter.

189
President has been given a dose of Regeneron’s still-investigational neutralizing antibody cocktail, one of two promising candidates for treatment of coronavirus patients who are not showing severe symptoms

https://www.marketwatch.com/story/trumps-coronavirus-diagnosis-underscores-lack-of-treatment-options-for-people-with-mild-forms-of-cov id-19-2020-10-02?mod=home-page
Citera
2020-10-03, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Har tuberkulos blivit ett virus nu?

Ah, somebody has come to nitpick again. It’s a bacterial disease. The most deadly infectious virus/bacterium was the intention of what I wrote.
Citera
2020-10-03, 05:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Det har väl att göra med många saker, allt mest kretsar det nog kring att människor förstår vidden av pandemin tillsammans med att FHM arbetar med en överblick av folkhälsan. Håll dig hemma om du är sjuk, annars lev som vanligt utifrån alla rekommendationer.
Du svarar ju inte på frågan? Det var du som sa att allt FHM gjort varit väl övervägt och vid rätttidpunkt. Jag hävdar att det är alldeles uppenbart fel att påstå det, i så fall ljuger du.
Citera
2020-10-03, 06:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Så de var i Sverige det dött 1 miljon med covid och inte världen.
I Sverige har vi inte problem med att människor dör i mängder av varken malaria eller TBC.
Citera
2020-10-03, 06:02
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Din dumma anka, läs frågan en gång till ”Hur många sjukdomar är det som dödar 1.000.000 människor på 9 månader?”

Och en gång till: ”Hur många sjukdomar är det som dödar 1.000.000 människor på 9 månader?”

Hur många gånger läste du ”Sverige” i den frågan?

Tyvärr hittar jag inte artikeln jag läste härom dagen när jag satt och klickade mig bakåt till tiden när enstaka smittade personer började anlända till Sverige och där Tegnell beskrev olika tänkbara icke-medicinska åtgärder vid stor smittspridning, på SVT.se tror jag den fanns, men jag hittade den här från Aftonbladet där Tegnell också nämner att jobba hemma. Håll till godo.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e84xqM/sa-kan-sverige-hantera-ett-stort-coronautbrott

Och den 11 mars förklarades att risken för samhällsspridning var hög, den 13 mars rekommenderades hemarbete. Din dumma ljugande anka.

Du har redan fått lönk till intervjun med Tegnell den 12 mars där han uttalar sig om att hemarbete är ojämlikt och något de möjligtvis kan ha nytta av i Italien. Det är du som ljuger.
Citera
2020-10-03, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Haha jösses vad det kryllar av sängvätare i den här tråden

Pandemin är över sedan 3-4 månader tillbaka. Du kanske har noterat att knappt någon vårdas på sjukhus? Att knappt någon alls dör? Och så har det varit sedan i juni. Att "smittan" ökar beror på att testningen har ökat lavinartat de senaste månaderna. Vi har fler fall nu än i juni, men lika få eller färre döda och sjuka.

Gissar att du röstar SD. Detta parti har verkligen gjort bort sig under den här "pandemin", medan alla dess systerpartier ute i världen är de som har den mest nyktra synen på det hela, dvs förstår att lockdown har enormt mycket mer förödande konsekvenser än vad ett virus med 0.0004% dödlighet någonsin hade kunnat åstadkomma. Äntligen börjar nu svensk alternativmedia också förstå detta. Men SD verkar stå kvar med huvudet i sandlådan.

Jag tror att de flesta svenskar nu har insett hur pass harmlöst det här viruset är för 99,999% av befolkningen, så de är villiga att ta risken att smittas av det, om det är vad som krävs för att få återgå till att leva sitt liv.

Men du kan ju stanna hemma du om du skiter ner dig av rädsla så fort du ser en människa utan munskydd/ansiktsblöja. Ett tips bara.
Man kan ju inte annat än hålla med. Det är inte smittan som ökar, det är testningen. I stort sett alla länder förstår detta, vi kommer aldrig se samma typ av lockdowns som tidigare.

Skönt att se Zlatan träna på med det ”otroligt” dödliga viruset 😂
Citera
2020-10-03, 06:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Trump ska "tillbringa några dagar" på sjukhus. Känns faktiskt som att utgången är ungefär lika oviss som utgången av presidentvalet.
Även andra delar av läkaruttalandet känns så där. Nästäppa, lätt feber, och hosta, låter iofs inte som de mest extrema symptom. Men när det i nästa mening sägs att hustrun Melania "endast har mild hosta", är det väl närmast underförstått att presidentens hosta inte är mild. Han är även "utmattad".
Dessutom har han redan nu, första dygnet, blivit behandlad med ett halvt medicinskåp. Svårt att tro att någon med enbart måttliga symptom skulle bli det, president eller ej.

Det jobbiga är väl dessutom att han kan ha det värsta framför sig. Det är ju cirka dag 10 från första symtom till dess att de mer allvarliga symtomen inträffar. Om de inträffar. Vi får hoppas att han slipper dem och att han återhämtar sig. Han får nog bra vård i alla fall. Inte alla som får det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in