2020-10-03, 00:52
Medlem
Slik så det ut ved boligen kun 1 uke før forsvinningen.

https://imgur.com/a/PGVn8RT

Bildet er fra 23. oktober 2018, tidlig om morgenen rundt kl 8.
Citera
2020-10-03, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
Påstår du at TH lyver ? .
Nei. Les hva jeg skrev da. "Det kan hende at han brukte (dvs vanligvis) å stå på en matte i entreen rett innenfor ytterdøren mens han tok av og på skoene". Det er ikke opplyst om TH vanligvis gikk med utesko på gulvene hjemme eller ikke.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det kan hende at han brukte å stå på en matte i entreen rett innenfor ytterdøren mens han tok av og på skoene, og at det dermed ikke ble skosåleavtrykk på gulvene fra hans sko. Og de fleste jeg kjenner har en slik matte som de står på mens de tar sko av eller på (for å ikke skitne til gulvene). De fleste i Norge går ikke på gulvene inne hjemme med utesko på.
Og det jeg skrev var et svar på dette:
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Før jobb også. Kvelden og dagen før også.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 00:57.
Citera
2020-10-03, 00:55
Medlem
Citat:
Kan de ikke være ute i annet ulovlig ærend? Vil ikke bli spurt om hva de gjorde der?

Jo, det kunne de ha vært.

Men, da ville politiet hatt mye mer å nøste i.

Noen må ha lokket de dit. Noen burde ha kjent de igjen. Og jeg tror at de burde finnes på andre opptak i området.

Politiet har sagt at de har "en viss formening" om hvorfor de ikke har meldt seg og hvorfor ingen tips har ført frem til disse mennene.

En kryptisk uttalelse fra politiet, som ikke røper noe om hvorfor Futurum-mennene ikke er blitt identifiserte.
Citera
2020-10-03, 00:56
Medlem
Citat:
Nei. Les hva jeg skrev da. "Det kan hende at han brukte (dvs vanligvis) å stå på en matte i entreen rett innenfor ytterdøren mens han tok av og på skoene". Det er ikke opplyst om TH vanligvis gikk med utesko inne eller ikke.

Og det jeg skrev var et svar på dette:

TH selv påstår at han gikk inn med skoene på og så forsøker du å vri det til at han kanskje likevel tok av seg skoene.

Hva er det du vil oppnå med dette tøvet ?
Citera
2020-10-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud
TH selv påstår at han gikk inn med skoene på og så forsøker du å vri det til at han kanskje likevel tok av seg skoene.
Fetad: Det var ikke det jeg skrev i det innlegget som du siterte nå.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 01:04.
Citera
2020-10-03, 01:03
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Slik så det ut ved boligen kun 1 uke før forsvinningen.

https://imgur.com/a/PGVn8RT

Bildet er fra 23. oktober 2018, tidlig om morgenen rundt kl 8.
Så bra Den berømte fiskebryggen er da altså rett utenfor høyre bildekant her, på samme side av vannet som huset ligger.

Bildet illustrerer forøvrig også hvor god sikt det er inn mot eiendommen fra motsatt side av vannet.
Citera
2020-10-03, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Fordi anropet ble slettet. Det var kun for å varsle at hettemann var på vei. Derfor var det ikke ment som alibi fordi det hadde direkte sammenheng med ujerningen. De andre er rene alibisamtaler fra bekymret ektemann. Trodde ikke politiet fant det ut når det var ubesvart. Ble muligens slettet også på aehs telefon.
Det er da det begynner å bli interessant.
Citera
2020-10-03, 01:07
Medlem
Citat:
Fetad: Det var ikke det jeg skrev i det innlegget som du siterte nå.

Jeg tipper på at ikke engang TH`s sokker har spor fra åstedet, det bør de heller ikke ha hvis han gikk inn med skoene på. Og er det spor på dem fra åstedet så har han et nytt forklaringsproblem.
Citera
2020-10-03, 01:08
Medlem
Citat:
Men kanskje den bilen med østeuropeiske skilter kan ha blitt fanget opp på kamera. Den sto parkert et sted (se avmerking på bilde et stykke ned i artikkelen) som er i nærheten av det stedet der 9.05-bilen kjørte opp gangveien mot S4 (hvis jeg har forstått rett):

Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst.

Samme dag som han så disse tre mennene, så han en sølvfarget bil med skilter fra et østeuropeisk land, forteller Rørvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta. Den sto parkert på en liten parkeringsplass like ved. – Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik. Bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Så bra Den berømte fiskebryggen er da altså rett utenfor høyre bildekant her, på samme side av vannet som huset ligger.

Bildet illustrerer forøvrig også hvor god sikt det er inn mot eiendommen fra motsatt side av vannet.
De bryske fiskerne kan kanskje ha vært flere forskjellige steder ved Langvannet med telelinsen? Se artikkel i sitatet over.
"– Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik. Bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere."
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 01:22.
Citera
2020-10-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Bildet er fra den såkalte svenskefurua og er tatt fra et tidspunkt TH normalt dro på jobb, dvs rundt klokken 8:15. Bildet er fra soloppgangen 23. oktober 2018, som var klokken 8:15 den dagen.
Citera
2020-10-03, 01:13
Medlem
Citat:
Det kan hende at han brukte å stå på en matte i entreen rett innenfor ytterdøren mens han tok av og på skoene, og at det dermed ikke ble skosåleavtrykk på gulvene fra hans sko. Og de fleste jeg kjenner har en slik matte som de står på mens de tar sko av eller på (for å ikke skitne til gulvene). De fleste i Norge går ikke på gulvene inne hjemme med utesko på.
Hva synes du om teorien om å slenge seg fra tau til tau i taket hjemme. Fin trim
Citera
2020-10-03, 01:24
Medlem
Citat:
Hva synes du om
Jeg synes at det er mye trams og trolling m.m. som ødelegger diskusjonen.
Dessuten forstår jeg det slik at politiet også fant utydelige skosåleavtrykk som vi ikke har fått vite noen detaljer om.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 01:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in