2020-10-03, 00:21
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Googlade bilder nu, jag kallar honom inte överviktig. Han är inte spinking, men jag skulle inte säga att det där är något att bry sig om. Han är garanterat i bättre form än dom flesta svenskar i hans ålder.

Fast hans hälsotillstånd kopplat till vikten är ju knappast relativt till andra..

Det är som att säga att en cancerpatient är frisk för att någon annan blir skjuten i huvudet.
Citera
2020-10-03, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Lägg av nu, han har BMI 30 vilket räknas som fetma. Det är ingen åsiktsfråga huruvida någon är överviktig eller inte. Lägg ner.

Vadå lägg ner, jag tror inte det där är något att bry sig om direkt. Knappast något problem för honom. Han ser helt enkelt inte ut att ha hälsoproblem. Han ser faktiskt rätt stark ut för sin ålder.
Han kommer inte ha några problem med detta, särskilt med dom resurser han kan köpa sig.
Citera
2020-10-03, 00:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Han visste hur allvarligt det var i Februari. Han sa att det var bara som en influensa eller förkylning till folket. Dom kunde skicka flera tusen munskydd till folket, men valde att inte göra det. Han går aldrig runt med munskydd, han håller rallies. Inget munskyddsmandat. Inga stimulus checks. Inget bra föredöme.
Trump använder visst munskydd, ex.vis när han besökte Walter reed sjukhuset, samt andra tillfällen då han anser att det behövs.

Trump fick svar från Kina att "de hade läget under kontroll" i Wuham. Kina sa också att de hade "rigorösa" kontroller så att inte smittan skulle komma in i USA. Kineserna stoppade inte sitt utrikesflyg förrän det var försent..
Vissa glömmer lätt att ansvaret för pandemin ligger hos Kineserna som slarvade med ett farligt virus.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Säger du detsamma till alla vänsterblivna i USA som inte tog viruset på allvar och gick och på egen hand blev sjuka?

Öh, ja? Om man sätter sig i situationer där man har en mycket större risk att smittas istället för att ta alla möjliga åtgärder för att inte göra det så får man fan skylla sig själv. Absolut.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
För värdet av svenskarnas fonder och pensionssparande så får vi innerligt hoppas att du har rätt.

Vad menar du?
Börsen sjönk idag. Investerare är inte dumma.

Han är sjuk, det finns en vicepresident, vad tänker du ska hända?
Citera
Medlem
Hrass avatar
Trump är ju reaktionär som få, så det blir antingen en deklaration att Covid är strunt, eller en dunderlockdown.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Fast hans hälsotillstånd kopplat till vikten är ju knappast relativt till andra..

Det är som att säga att en cancerpatient är frisk för att någon annan blir skjuten i huvudet.

Jag tror helt enkelt inte det där är något att bry sig om, han verkar inte ha några hälsoproblem alls. Han verkar vara i bra form.
Citera
2020-10-03, 00:24
Medlem
Citat:
Vadå lägg ner, jag tror inte det där är något att bry sig om direkt. Knappast något problem för honom. Han ser helt enkelt inte ut att ha hälsoproblem. Han ser faktiskt rätt stark ut för sin ålder.
Han kommer inte ha några problem med detta, särskilt med dom resurser han kan köpa sig.
Ja och han dricker inte alkohol eller röker vad jag förstått.
Citera
2020-10-03, 00:25
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Jag tror helt enkelt inte det där är något att bry sig om, han verkar inte ha några hälsoproblem alls. Han verkar vara i bra form.

Det kan och kommer antagligen gå bra. Att vara i en riskgrupp betyder inte att man kommer dö men man är likförbannat med i riskgruppen.
Citera
2020-10-03, 00:25
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt så sa man om Boris också i början när han fördes till sjukhuset: inget allvarligt, han t o m twittrade på sängkanten. Och sen plötsligt fick han syrgas..

Han jobbade hemifrån i ett antal dagar innan han blev inlagd.

Trump har precis åkt på det, jag skulle vara uppriktigt sagt orolig om detta var dag 5-6. Inte dag 1-2.
Citera
2020-10-03, 00:26
Medlem
Trump går till helikoptern på egen hand, dödsgamarna i tråden börjar gråta!
Citera
2020-10-03, 00:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Öh, ja? Om man sätter sig i situationer där man har en mycket större risk att smittas istället för att ta alla möjliga åtgärder för att inte göra det så får man fan skylla sig själv. Absolut.

Så då skyller du egentligen deras sjukdom på dem och tycker inte att pappa Trump har någon skuld i att delstater som NY eller Cali har höga dödstal och smittade? De utsatte trots allt sig själva för risken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in