2020-10-02, 19:54
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Man sparar flera tusen om året när man väljer Willys framför ICA, värt att tänka på. Konsekvensen är att på Willys måste man ständigt se en massas babbar och negrer vilket man sällan gör på ICA.

Du sammanfattade det hela väldigt bra.
Citera
2020-10-02, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Syftade inte på dig just, men vet flera som lever som jag beskrev.
Finns folk som köper dyra bilar också.
Alla gör sina val och prioriteringar.

Så är det.Folk i sverige har blivit sjuka och bortskämda på priser på matvaror.

De kan slänga 8 tusen på en kinesisk plastbit (iphone) eller annat skit eller gå på krogen osv.

Sen snålar de i matvaruaffären för att gynna skräpiga matbutiker som willys,lidl osv som kan drivas med extremt få anställda per kund.

Kolla bara på alla småbutiker.
Vår lokala lilla butik har inte höjt priset på godis på typ 15-20 år.
snickers och kexchoklad kostar fortfarande 10kr.
eller 200gram chipspåse för 20 spänn.
De får lida och jobba mycket mer idag pga den enorma prispressen och pga folk inte bryr sig om sina lokala handlare.

var en snål jävel som var inne hos honom och ville köpa comviq chipkort som kostade 99kronor styck 8-10år sen men som nu är sänkt till 45kronor.

han säljer dom för bara 30 spänn och idioten ville att han ska arbeta gratis som araberna och ge den till honom gratis. Helt otroligt.

tillägas kan att han hade en splitterny halvmiljonersbil parkerad utanför kiosken som han körde till nästa butik (15 spänn i bensin och bilkostnader typ).

Folk i sverige är sinnessjuka verkar det som.
Senast redigerad av Blatteman 2020-10-02 kl. 19:57.
Citera
2020-10-02, 20:02
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag storhandlar på Willys.

Skulle aldrig tänka mig att gå in där. Det vore som att be om somaliedoft. Jag använder deras onlineshop, hämtar i en egen entré med en egen parkering. Träffar ingen, luktar fräscht. Billigt!
Lätt värt 49kr.

Köper allt kött på citygross. Skulle aldrig handla kött på Willys.(visst, korv kanske!)

Matbudget 8000kr i månaden
Citera
2020-10-02, 20:08
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amiliashorborste
Fattar inte varför den Ica inte kör 50% rabatt på matsvinn.

Man sätter så klart ner så lite som möjligt. Om man kan sälja borta alla kort datum-varor med 25-30% rabatt så gör man såklart det. Sen kan det ju va så att man har lite bättre ansvariga och tajtare lagerhållning på ditt ica så att det inte blir så mycket svinn.
Citera
2020-10-02, 20:09
Medlem
Kaustis avatar
Idag finns det ju tack och lov onlinehandel hos båda butikerna. Sätt er en dag och jämför 10-15 likadana varor så ser ni hur mycket dyrare ICA är än Willys.

Om ni nu motiverar ert ICA-besök med "det är mindre drägg där" så kan ni ju gott beställa maten i förväg på Willys och sen bara hämta upp kassarna dagen efter. Utan att behöva gå in i butiken. Det kostar er förvisso 49 kronor, men storhandlar ni så har ni tillbaka dom pengarna många gånger om ändå.

För mig var det billigare att åka kollektivt till Willys, handla där och ta en taxi hem istället för att handla på det lokala ICAt...
Citera
2020-10-02, 20:14
Medlem
Handlade på Willys förut när jag var ung. Men aldrig numer, sist jag provade blev jag illamående. Bara jävla wt's och negrer. Nej tack. ICA är åtminstone svenskt när man passerar igenom butiken till 99%.
Citera
2020-10-02, 20:24
Medlem
ICA pga finare folk. Bara knarkare och invandrare på willys
Citera
2020-10-02, 20:30
Medlem
Singlehushåll under veckorna och särbo på helgen. Ingen storkund men tycker det är trevligt att handla mat. Vill gärna se kött, ost och grönsaker innan jag scannar.
Är 67 år och arbetar inte längre, handlar helst på förmiddagen då slipper man beslöjade kunder.
ICA är dyrare men bjuder på mer service och ett bra sortiment. Deras egna sortiment på en ganska närbelägen Maxi är helt OK.
Vill man slippa slöjor är det ganska få på Coop och CityGross också. Men butikernas kunder beror ju mest på området som butiken/affären ligger i.
ICA har ett bonussystem, 'Stammis' som utesluter småkunder som undertecknad men ger barnfamiljer en del.
Något sådant finns inte hos Willys, betyder nog en del för storkunder hos ICA.

Det enda jag får av ICA är lite utdelning på mina ICA-aktier. Men jag har inga problem att handla på Coop heller.

När jag sommararbetade på ICA på 70-talet fanns det ca 4 000 ICA-butiker. en del av dessa var verkligen små... Då fanns inte Maxikonceptet, då fanns en viss spänning mellan små ICA-handlare med låg omsättning kontra de stora ICA-handlarna, de sistnämnda fick mest support och stöd från ICA.
Lite synd Netto försvann, bra för konkurrensen.
Senast redigerad av eviva 2020-10-02 kl. 20:46.
Citera
2020-10-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Man sparar flera tusen om året när man väljer Willys framför ICA, värt att tänka på. Konsekvensen är att på Willys måste man ständigt se en massas babbar och negrer vilket man sällan gör på ICA.

Av det senare skälet så handlar alltid den invandringsvurmande 7-klöversröstande medelklassen på ICA.
Dom ser du A L D R I G på Willys.

Ett plus på ICA är mkt trevlig personal.
Citera
2020-10-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbetaeckaren
Där jag finns ser man alla dessa hasande avarter på Willys kladda på saker, öppna paket, ligger frysvaror överallt utom i frysen. Ligger krossade ägg på golvet, och någon måste betala för all denna vandalisering. När man kommer till kassan på Willys och det inte är någon svensk som övervakar jobbet och henne blir det som nu senast att jag betalade med en 500 hundring och hon matar in pengarna. Sedan står hon och tittar på mig, som retarderade gettovarelser gör. Jag frågade henne vad som händer och hon stpr bara tyst utan att säga något istället för att trycka på enter så att växeln spottas ut ur maskinen. När jag påminner henne igen att det finns kameror som spelar in så trycker hon på enter knappen utan att säga något sedan trillar slanten ned och det kommer "ursäkter".

Jag antar att willlys bygger sin affärsmodell på att ta in bottenskrap ingen vill ha genom att lönerna til ldessa varelser i kassorna betalas av de svenska skattebetalarna.

Jag jämför priserna beroende på vad jag behöver och sprider inköpen, är det en kedja som är billigare hadlar jag där men ofta hittar jag det jag behöver på andra ställen än på willys. Jag undviker skitstället willys för att jag vill inte bli bemött av en gettovarelse som nyligen och jag vill inte kliva i någon coronasmittads krossade ägg eller att ta saker någon coronasmittad gettovarelser tagit i.

Vart i helvete bor du egentligen?
Dags att flytta om du har sådana problem.

f.ö ser jag fler invandrare på ICA där jag bor, för att de får kuponger för att hämta gratis mat antar jag.. extremt trevlig personal på Willys också.
ICA är det inget fel på heller.

Har jag jobbat natt, stannar jag på LIDL eller Willys då de
1. Lägger fram brödet tidigare
2. Har större utbud på bröd

Ska jag handla mat tar jag ICA, då de har större utbud på kött osv.
Toapapper på Willys då de säljer den sort jag använder.
osv osv osv.

Skulle aldrig falla mig in att handla på X butik för att deras Y är billigare, när Z har just den Y jag är ute efter.
Senast redigerad av MrSvensson 2020-10-02 kl. 21:31.
Citera
2020-10-02, 21:52
Avslutad
ICA alla dagar i veckan, samtidigt har Willys en del no-namegrejer, speceri och grönsaker som är fräshare. Hellmans majonäs skiljer av nån anledning 10 kronor, Flower Brand Sambal Olek som är den bästa finns sällan på ICA, Picksalami för 100 spänn osv. Det är lite mer turkbutik på Willys. På ICA stannar man och snackar med personalen.
Citera
2020-10-02, 21:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Willys har en större butik och generellt lägre priser än den ICA där jag bor. Handlar på Willys+Lidl för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in