• 1
  • 2
2020-10-02, 16:05
Bannlyst
Var föredrar du att handla, lägga dina pengar och finns det någon skillnad i sortiment, priser och bemötandet mellan de olika kedjorna?
Senast redigerad av arlovbetaeckaren 2020-10-02 kl. 16:06. Anledning: rättade ett stavfel
Citera
2020-10-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbetaeckaren
Var föredrar du att handla, lägga dina pengar och finns det någon skillnad i sortiment, priser och bemötandet mellan de olika kedjorna?
Den som är närmast.
Citera
2020-10-02, 16:08
Medlem
Lacerdas avatar
Man sparar flera tusen om året när man väljer Willys framför ICA, värt att tänka på. Konsekvensen är att på Willys måste man ständigt se en massas babbar och negrer vilket man sällan gör på ICA.
Citera
2020-10-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbetaeckaren

Föredrar Ica om jag måste välja något av dem. Är dock inte alls nöjd med Ica då mer eller mindre bytt ut alla kända märken mot sitt eget märke.

Dessutom är utbudet riktig uselt när det kommer till bra kött och ostar.

Frågade efter något så enkelt som en äkta buffelmozzarella på en lokal Ica-butik häromdagen, men bland deras 4-5 olika märken av mozzarella fanns inte en enda äkta mozzarella.

Finns möjligtvis ett större utbud på andra Ica-butiker men ofoget att ta bort kända märken till förmån för sina egna märken där kvalitet får stå tillbaka för stora bulkköp och pris är helt åt helvete.

Tacka vet jag saluhallar av bra kvalitet. Tyvärr verkar folk i allmänhet inte längre bry sig om kvalitet lika mycket längre.
Citera
2020-10-02, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Man sparar flera tusen om året när man väljer Willys framför ICA, värt att tänka på. Konsekvensen är att på Willys måste man ständigt se en massas babbar och negrer vilket man sällan gör på ICA.

Där jag finns ser man alla dessa hasande avarter på Willys kladda på saker, öppna paket, ligger frysvaror överallt utom i frysen. Ligger krossade ägg på golvet, och någon måste betala för all denna vandalisering. När man kommer till kassan på Willys och det inte är någon svensk som övervakar jobbet och henne blir det som nu senast att jag betalade med en 500 hundring och hon matar in pengarna. Sedan står hon och tittar på mig, som retarderade gettovarelser gör. Jag frågade henne vad som händer och hon stpr bara tyst utan att säga något istället för att trycka på enter så att växeln spottas ut ur maskinen. När jag påminner henne igen att det finns kameror som spelar in så trycker hon på enter knappen utan att säga något sedan trillar slanten ned och det kommer "ursäkter".

Jag antar att willlys bygger sin affärsmodell på att ta in bottenskrap ingen vill ha genom att lönerna til ldessa varelser i kassorna betalas av de svenska skattebetalarna.

Jag jämför priserna beroende på vad jag behöver och sprider inköpen, är det en kedja som är billigare hadlar jag där men ofta hittar jag det jag behöver på andra ställen än på willys. Jag undviker skitstället willys för att jag vill inte bli bemött av en gettovarelse som nyligen och jag vill inte kliva i någon coronasmittads krossade ägg eller att ta saker någon coronasmittad gettovarelser tagit i.
Citera
2020-10-02, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Föredrar Ica om jag måste välja något av dem. Är dock inte alls nöjd med Ica då mer eller mindre bytt ut alla kända märken mot sitt eget märke.

Dessutom är utbudet riktig uselt när det kommer till bra kött och ostar.

Frågade efter något så enkelt som en äkta buffelmozzarella på en lokal Ica-butik häromdagen, men bland deras 4-5 olika märken av mozzarella fanns inte en enda äkta mozzarella.

Finns möjligtvis ett större utbud på andra Ica-butiker men ofoget att ta bort kända märken till förmån för sina egna märken där kvalitet får stå tillbaka för stora bulkköp och pris är helt åt helvete.

Tacka vet jag saluhallar av bra kvalitet. Tyvärr verkar folk i allmänhet inte längre bry sig om kvalitet lika mycket längre.

man går efter det billigaste. ofta får man bättre kvalité för samma pris som man inte handlar no name. det handlar om att han som driver butiken har kommit på att han tjänar mer att ta in skräp som obildade inte förstår vad det är eller är för lata för att jämföra.

sedan ä det så att man ser att på willys, ialla fall där jag bor saknas en hel del. det är rest-at för det saknas eller har blivit en bristvara. när jag ser att de inte klarar av att hantera försörjningsleden på willys byter jag butik. på ica har jag aldrig sett att deras hyllor är tomma. de lyckas alltid se till att fylla på med nya varor.
Citera
2020-10-02, 16:59
Medlem
Handlar aldrig på ICA. Man ska också ha i åtanke ICA:s (Hakonbolagens) bruna bakgrund.
När inlandsbanan byggdes med handkraft så samrbetade icahandlarna via telefon att ge de hårt arbetande rallarna skämt och ibland maskangripet kött. Det fanns inga kylskåp på den tiden.
Vi har också hört många exempel på att icahandlarna numera märker om sin köttfärs när varan blivit gammal. Sist var det den stora butiken ICA Väst i Uppsala som uppmärksammades med ommärkning av köttfärs.
Willys är också ett problem. Sätta en mohammedansk person i full IS stridsmundering i kassan där man måste betala är inte etiskt godtagbart. Jag brukar lämna kundvagnen som den är och gå ut när Willys så grovt förolämpar alla offer för det mohammedanska våldet.
Handlar mest på Lidl och ibland på COOP.
Citera
2020-10-02, 17:13
Medlem
Aigiss avatar
Det är helt meningslöst att hålla på och tjafsa om vilken kedja som är bäst, alltför mycket hänger på hur bra din lokala butik är.
Citera
2020-10-02, 17:20
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Det är helt meningslöst att hålla på och tjafsa om vilken kedja som är bäst, alltför mycket hänger på hur bra din lokala butik är.
Precis, särskilt ICA kan skilja väldigt mycket.
Willys är som att gå på ett lager fyllt av babbar jämfört med ICA som i regel har fina och fräscha lokaler, inbjudande exponeringar etc.
Min lokala Kvantum har massvis med nischade artiklar, finns märkvärdig pasta för 60 kr/paket om man så vill.
Samt övervägande del svenska kunder.
Citera
2020-10-02, 17:26
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Precis, särskilt ICA kan skilja väldigt mycket.
Willys är som att gå på ett lager fyllt av babbar jämfört med ICA som i regel har fina och fräscha lokaler, inbjudande exponeringar etc.
Min lokala Kvantum har massvis med nischade artiklar, finns märkvärdig pasta för 60 kr/paket om man så vill.
Samt övervägande del svenska kunder.

Japp, men generellt gäller det att plocka russinen ur kakan. Willys och lidl för basvaror sedan kan man komplettera med det som behövs hos ica.

Tyvärr lever jag inte som jag lär då lokala ica ligger mycket närmare än någon annan kedja.
Citera
2020-10-02, 17:31
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Japp, men generellt gäller det att plocka russinen ur kakan. Willys och lidl för basvaror sedan kan man komplettera med det som behövs hos ica.

Tyvärr lever jag inte som jag lär då lokala ica ligger mycket närmare än någon annan kedja.
Om man orkar köra turné så visst.
Sen beror det ju på var man bor också, i sämre områden ligger väl ofta en LIDL och förut en Netto.
I bättre områden finns oftare ICA.
Citera
2020-10-02, 17:33
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaZdravi
Om man orkar köra turné så visst.
Sen beror det ju på var man bor också, i sämre områden ligger väl ofta en LIDL och förut en Netto.
I bättre områden finns oftare ICA.

Så var det förr ja, tycker detta verkar börja förändras. Netto heter coop idag och Lidl har etablerat sig på östermalm - tiderna förändras.

Personligen har jag en av stadens 5 bästa ica "runt knuten", lidl har jag 2 km till och willys är det nog 8 km till. Därav att jag sällan startar bilen om jag inte redan är ute och åker utan ger alldeles för mycket marginal åt redan feta icahandlaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in