2020-10-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det påstås att även Trump är lite senil och som han upprepar sig och hetsar upp sig, så verkar det ju trovärdigt. Man borde kanske ha en åldersgräns för presidentkandidater vid 70?

Trump har dragit sig ur flera globala samarbeten, han har tagit bort miljö-lagar, han har förnekat klimatkrisen, mm. Jag är ingen fan av Biden, inte alls, men han kan inte vara värre än psykopaten Trump som president.

Där är du helt ute ur debatten som debattör själv. Jag följde dig i tråden om Syrienkriget för några år sedan och tyckte du var en exemplarisk debattör. Vi kan alla missbedöma människor.

Du vet f ö ingenting om psykopati, hade du vetat bara lite grann så skulle du vetat att hela politiska etablissemanget tillsammans med MSM är genomdränkt av psykopater. Trump är inte en av dem. Det är bland de mest paranta personligheterna, med perfekta personan, rakt igenom trevliga som du så ska hålla ögonen öppna. Trump blottar alla sina personlighetsdrag, för alla att se och döma.

Döm inte hunden efter håren, döm människan efter hennes frukter.
2020-10-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ja, man blir verkligen förvånad. Är action allt de begär?
Starkast är bäst. Men vi är ju inga grottmänniskor längre.

Jo, vi är likadana människor som grottmänniskor var. En debatt måste inte utformas enligt ditt tycke. Dessutom, Joe var den som började avbryta och den som gjorde personangrepp, så jag tror du har missuppfattat vad som hände eftersom du låter media tala om för dig vad du ska tycka.

Citat:
Vad vi behöver nu är ledare med kunskap, förnuft och som kan samarbeta. För allas bästa. Det är inte för mycket begärt av högt avlönade politiker.

Man ska inte samarbeta med Kina på det sätt som gjordes innan Trump. WHO, FN mfl. är korrupta organisationer som måste bort. C19 har gjort det tydligt där WHO tex vägrade erkänna Taiwan inför kamera.

Du är så lättlurad.
2020-10-02, 16:39
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Det påstås att även Trump är lite senil och som han upprepar sig och hetsar upp sig, så verkar det ju trovärdigt. Man borde kanske ha en åldersgräns för presidentkandidater vid 70?

Trump har dragit sig ur flera globala samarbeten, han har tagit bort miljö-lagar, han har förnekat klimatkrisen, mm. Jag är ingen fan av Biden, inte alls, men han kan inte vara värre än psykopaten Trump som president.

Du är ett fan av okunnighet om du tycker det är dåligt att Trump dragit sig ur samarbeten med andra länder där samarbetet innebär att USA betalar.
Kolla min länk jag postade tidigare där Trump läxar upp stoltenberg mfl på natomötet.

Samma med parisavtalet.
Frikort på utsläpp till Kina, varför då?
Det är ni som förnekar Kinas utsläpp och överbefolkning, inte Trump som förnekar miljöproblem.
Han ifrågasätter åtgärderna mot växthuseffekten.

Dåligt för väst = bra för ju Kina, Biden och "humanlife"
2020-10-02, 17:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Trump-humpers får nog tända ett ljus för Trump. Det rapporteras redan nu om att han visar milda symptom. Härifrån kan alltså förloppet gå mycket snabbt. Stress, övervikt och ålder, ja, alla tänkbara faktorer, är negativa för honom.

Politiskt kastar detta återigen strålkastaren på coronahanteringen...vilket majoriteten anser ha varit bedrövlig.

Superspreader-in-Chief: For Months Trump Spread COVID Lies, Now He May Have Spread the Virus Itself

LIVE: Trump Diagnosed with Coronavirus. What Happens Next?
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-02 kl. 18:08. Anledning: Addendum
2020-10-02, 18:23
Medlem
badbollen3s avatar
* Det vänstern inte förstår är att Trump inte behöver hålla rallies, han gör det för att han vill och gillar att träffa folk. Folket vet redan vart han står i frågor och det går ganska enkelt att kolla på tidigare tal osv.

* Trumps kampanjarbetare slutar inte jobba bara för att Trump fått covid.

* Trump kan fortfarande sända live från vita huset.

* Ingenting har förändrats i nuläget. Ingen som tänkt rösta Trump kommer att låta bli p.g.a. att han drabbats av covid. Detta gäller även väljare som inte bestämt sig. Det enda som kan få folk att låta bli att rösta på Trump är om han dör, då man inte vet vad man får med Pence.

* Det enda man kan säga med säkerhet när det gäller pollsen, är att Trump har en uppåtgående trend medan Biden tappar något. Jag tror ju att pollsen har fel när det gäller hur det ser ut, vilket jag tror bådar gott för Trump och USA.

* Det spelar ingen roll om det inte blir fler debatter, Trump kommer fortsätta såga Biden i alla fall.
2020-10-02, 18:30
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Abrogera

Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ingenting har förändrats i nuläget. Ingen som tänkt rösta Trump kommer att låta bli p.g.a. att han drabbats av covid. Detta gäller även väljare som inte bestämt sig. Det enda som kan få folk att låta bli att rösta på Trump är om han dör, då man inte vet vad man får med Pence.
Skitsmart att rösta på någon som kanske får permanenta skador av covid-19...verkligen.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-10-02 kl. 18:30. Anledning: Abrogera
2020-10-02, 18:37
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Skitsmart att rösta på någon som kanske får permanenta skador av covid-19...verkligen.

Du kan ju konsten att göra en höna av en fjäder. Av alla som smittats av covid-19 så är det en väldigt liten del som dör. Vad jag vet så har ingen fått några kognitiva nedsättningar som ska vara permanenta. Eller menar du att hans ev. ärr på lungorna ska spela roll? eller om han hamnar i rullstol? låt mig citera din idol "come on man"

Citat:
Så du har börjat titta på polls...magkänslan din räcker inte längre, är det så vi ska översätta dina inlägg framöver?

Jag har alltid tittat på polls, men jag har aldrig trott på dem. Magkänslan gäller fortsatt. Hur känns det att vara på förlorarsidan?
2020-10-02, 19:03
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Du kan ju konsten att göra en höna av en fjäder. Av alla som smittats av covid-19 så är det en väldigt liten del som dör. Vad jag vet så har ingen fått några kognitiva nedsättningar som ska vara permanenta. Eller menar du att hans ev. ärr på lungorna ska spela roll? eller om han hamnar i rullstol? låt mig citera din idol "come on man"
Är det inte en stor grej att Trump fått en dödlig sjukdom? Eller att han kan ha smittat de runt omkring honom?

Visst, en liten del dör, men komplikationerna som kan komma att utvecklas efteråt är högst påtagliga för vissa.

Citat:
"We're really seeing a number of reports of people who report long-term fatigue, headaches, vertigo (and), interestingly enough, difficulties with cognition, hair loss, cardiac issues, and diminished cardiorespiratory fitness. And I think what we're going to find out is that a large portion ― not all, but a large portion of that ― is likely to relate to the significant cellular-level damage that this virus can cause," says Dr. Poland.

Long-term symptoms, complications of COVID-19

Jag låter dig få drömma vidare. Sov gott!
2020-10-02, 19:08
Medlem
Citat:

Jag har alltid tittat på polls, men jag har aldrig trott på dem. Magkänslan gäller fortsatt. Hur känns det att vara på förlorarsidan?

COVID ger relativt ofta hjärnskador som yttrar sig på olika sätt. Att han riskerar att bli steril kan man nog väljarna komma över. Det vill ju till att se hur han drabbas för det här innan man kan se om han är fit to go så att säga.
2020-10-02, 19:49
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Är det inte en stor grej att Trump fått en dödlig sjukdom? Eller att han kan ha smittat de runt omkring honom?

Visst, en liten del dör, men komplikationerna som kan komma att utvecklas efteråt är högst påtagliga för vissa.

Long-term symptoms, complications of COVID-19

Jag låter dig få drömma vidare. Sov gott!

Citat:
Ursprungligen postat av sirup
COVID ger relativt ofta hjärnskador som yttrar sig på olika sätt. Att han riskerar att bli steril kan man nog väljarna komma över. Det vill ju till att se hur han drabbas för det här innan man kan se om han är fit to go så att säga.

De allra flesta får milda symptom utan några bestående men. Jag vet inte, jag kanske har haft det. Ni utgår från "worst case scenario" i stället för most likely. Ni projicerar er vilja att han ska dö eller få bestående men, men fakta backar inte upp er.

Sen är det en annan parameter som ni inte väger in överhuvudtaget och det är placeboeffekt. Det finns tokstollar och stolpskott överallt på denna jord. Om dessa får bekräftad covid så kan det vara så att en hel del av de s.k. permanenta skadorna kan vara placebo eller rent påhitt. Det är tyvärr omöjligt att mäta. Det kan också vara spänningar och oro.
2020-10-02, 19:52
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Höll han avstånd eller tog han Biden i hand under debatten?
2020-10-02, 19:53
Medlem
Citat:

Är förkylning en dödlig sjukdom? Här är symptomen på vanligt förkylningsvirus(coronavirus):

"Hos människor orsakar de förkylning med halsont och hosta, och ibland lunginflammation. Vanligtvis är symptomen lindriga, men sjukdomarna kan i ovanliga fall vara dödliga"

Exakt samma som covid19. Väldigt löjligt att kalla det för "dödlig sjukdom".

Citat:

Byxkissar-retorik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in