2020-10-02, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Men lille tuffe killen, du behöver inte göra antaganden - vi har bra vetenskaplig data för att räkna fram detta. 4% är dödligheten för en genomsnittlig 75åring. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.23.20160895v5

Oddsen är goda för Trump, men att gissa att dom endast är 0,5% tyder på en låg IQ hos indianhej .
Jag har inte gissat. Jag har utgått från ett antagande. Siffran i dödlighet hos 75 åringar var ca 2-4 procent i våras. Därefter har dödligheten minskat kraftigt. Kanske ned mot 1 procnet. Att då tro att Trumps risk är 7 ggr högre som relativt frisk med världens bästa medicinska expertis är lågpannans tänkande. Skärp er för fan. Risken att Trump dör är ytterst liten
Citera
2020-10-02, 16:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
haha fyfan och sådana som du har rösträtt!!!! Läs Matte A för fan!!!!!! Riskfaktor och faktiskt antal döda är helt skilda begrepp din jubelidiot. Det har aldrig varit närheten av 7 procent döda i den åldern. Dessutom har risken att dö gått ner väldigt mycket. Fan, jag blir rädd, förr i tiden sattes sådana som dig i särskolan
Jag är matematiker, så jag behöver varken skrika eller använda svärord, jag är trygg i mig själv.

Här är statistiken:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Avlidna 70-79 1268st
80-89 2442 st
90- 1535 st

Totalt 5245 st av 5895 dvs 89% av alla döda i Sverige var över 70 år. eftersom antalet över 70 är ca 1.5M så är dödligheten 4000 per M i åldern 70- och ca 70 per M i åldern 0-69. Alltså är risken att dö i Corona i Sverige 57 gånger större om du är över 70 än under.
Citera
2020-10-02, 16:18
Medlem
Eftersom ingen, absolut ingen, vet hur Trumps gamla kropp med sina underliggande sjukdomar kommer att reagera på viruset framfart i kroppen så blir det så klart oro på både börser, näringsliv och hos regeringar över i stort sett hela världen. Boris t.ex var ju på gränsen innan han återvände till livet. Det är ju det som gör corona så läskig, man kan inte förutse sjukdomsförloppet då det inte följer ett bestämt mönster utan sjukvården oavsett toppkompetens kan bara göra vad man nu kan göra och hoppas på det bästa.
Övervikt, högt blodtryck, dåliga matvanor och gammal, Trump är utan tvivel i riskzonen för att drabbas värre än yngre personer med sundare livsstil och smärtare om lilla midjan.
Och det är ju inte Trump som bestämmer utgången i schackspelet med döden , det är viruset. Över 200.000 amerikanska medborgare har ju redan förlorat i det schackpartiet och fler blir det nu när virusspridningen tydligen åter ökar i USA.
Citera
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Men ditt jävla klappmongo!!!! Inser du inte det självklara!!!!!!!! Det är ungefär lika dumt som att säga att 1procent dör av höggradigt gliom. Det är så dumt så det behövs ingen källa.

Det är inte 7 procent döda i Corona nu, inte bland 74-åringar inte ens i närheten. Låt säga att siffran i ett antagande är 0.5 procent. Då tror du att risken är 14 ggr högre för USA mäktigaste man än vad det är gemene person!!! Han har tillgång till sjukvård som ingen annan, i världens mest utvecklade medicinska nation, det står redan en ECMO reserverad för honom. Fattar du inte att du är galet korkad??

Hoppas du inte är någon beslutsfattare i samhällsfrågor. Men vi tar det enkelt och steg för steg:

Risken att avlida i Covid bygger till att börja med på att man drabbas av sjukdomen.
Därefter kan man göra en statistisk prognos, som bygger på empiriska data.
Då finner man att personer i Trumps ålder har en förhöjd risk att dö i sjukdomen.
Den risken kan man kvantifiera med hjälp av statistik.
Enkelt åtkomlig statistik pekar på att risken (eller chansen, för somliga) är i storleksordningen 5-7 %.

Det är alltså extra obra för Trump att bli sjuk, och risken att han mular är större än för (tillexempel) Melania (50 år) eller Hope Hicks (31 år) - för att ta några i hans närområde.

Nu är statistik trubbiga prognosverktyg i sådana här sammanhang. Men eftersom medellivslängden i USA är ungefär 78,5 år är det ju inte riktigt bra om presidenter som är 74 år får Covid.

Att amerikanerna har att välja på en 74-årig president med Covid eller en synbarligen frisk (just nu) alternativ 78-åring är i det perspektivet inte alldeles optimalt, kan man tycka. Det blir ju viktigt att bedöma vem som är nr 2...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag är matematiker, så jag behöver varken skrika eller använda svärord, jag är trygg i mig själv.

Här är statistiken:
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Avlidna 70-79 1268st
80-89 2442 st
90- 1535 st

Totalt 5245 st av 5895 dvs 89% av alla döda i Sverige var över 70 år. eftersom antalet över 70 är ca 1.5M så är dödligheten 4000 per M i åldern 70- och ca 70 per M i åldern 0-69. Alltså är risken att dö 57 gånger större om du är över 70.
Och????????? Jag har aldrig påstått att risken inte är klart större att dö som äldre. Dödsfall existerar knappt bland yngre. Det jag påstår är att risken att Trump dör som relativt frisk 74- åring är långt under 7 procent. Fatta det

Till och med er favorit doktor sa så sent som idag att risken att Trumps blir allvarligt sjuk är väldigt liten
Senast redigerad av indianhej 2020-10-02 kl. 16:21.
Citera
2020-10-02, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Hoppas du inte är någon beslutsfattare i samhällsfrågor. Men vi tar det enkelt och steg för steg:

Risken att avlida i Covid bygger till att börja med på att man drabbas av sjukdomen.
Därefter kan man göra en statistisk prognos, som bygger på empiriska data.
Då finner man att personer i Trumps ålder har en förhöjd risk att dö i sjukdomen.
Den risken kan man kvantifiera med hjälp av statistik.
Enkelt åtkomlig statistik pekar på att risken (eller chansen, för somliga) är i storleksordningen 5-7 %.

Det är alltså extra obra för Trump att bli sjuk, och risken att han mular är större än för (tillexempel) Melania (50 år) eller Hope Hicks (31 år) - för att ta några i hans närområde.

Nu är statistik trubbiga prognosverktyg i sådana här sammanhang. Men eftersom medellivslängden i USA är ungefär 78,5 år är det ju inte riktigt bra om presidenter som är 74 år får Covid.

Att amerikanerna har att välja på en 74-årig president med Covid eller en synbarligen frisk (just nu) alternativ 78-åring är i det perspektivet inte alldeles optimalt, kan man tycka. Det blir ju viktigt att bedöma vem som är nr 2...
Siffran har aldrig varit 7 procent bland 74 åringar som är relativt friska, inte ens i genomsnitt bland 74_ åringar. Håll dig till fakta
Citera
2020-10-02, 16:21
Medlem
Igni-ferroques avatar
Härligt att alla rysstrollen kör samma ramsa. Trump fick Corona för att han jobbar så hårt för USA. Komiken blir stor när man inser att han fått covid från att ha hållit sig "så nära det bara går" till modellen som råkade vara sådär superkvalificerad för ett jobb i vita huset

Men trots det så har ju rysstrollen nästan rätt. Trump har jobbat väldigt väldigt hård
Citera
2020-10-02, 16:21
Medlem
Enligt Aftonhoran eller sexpressen sägs det att symptomen är lindriga. Oron kanske inte gäller bara Trump hela kretsen måste testas och isoleras i små kokonger.

Men Trump själv är säkert igång efter 8 dagar. Jag ligger lite efter här.
Citera
2020-10-02, 16:22
Medlem
stone_sleepers avatar
Dödligheten från COvid har sjunkit i alla åldersgrupper, men mest bland de äldre
A larger decrease is seen in the ages 60-79 with average CFR ~ 9% in March/April falling to 2% in July August.
CFR = case-fatality rate

Så det är 98% av de som blir smittade i åldersgruppen 60-79 som klarar sig. Tänk på att väldigt många i den åldern har andra sjukdomar också, dåliga lungor (rökare), fetma, hjärtproblem... Ändå klarar sig de allra flesta. Trump har aldrig rökt, druckit eller använt droger. Han är lite småfet dock.

https://www.cebm.net/covid-19/declining-covid-19-case-fatality-rates-across-all-ages-analysis-of-german-data/
Citera
2020-10-02, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Dödligheten från COvid har sjunkit i alla åldersgrupper, men mest bland de äldre
A larger decrease is seen in the ages 60-79 with average CFR ~ 9% in March/April falling to 2% in July August.
CFR = case-fatality rate

Så det är 98% av de som blir smittade i åldersgruppen 60-79 som klarar sig. Tänk på att väldigt många i den åldern har andra sjukdomar också, dåliga lungor (rökare), fetma, hjärtproblem... Ändå klarar sig de allra flesta. Trump har aldrig rökt, druckit eller använt droger. Han är lite småfet dock.

https://www.cebm.net/covid-19/declining-covid-19-case-fatality-rates-across-all-ages-analysis-of-german-data/
Spelar ingen roll.Socialdemokraterna tror ändå att Trumps risk är 5 ggr högre än det dåvarande genomsnittet. Idag är genomsnittet kanske runt 1 procent. Då tror idioterna ändå att Trumps risk är 7 ggr högre. Milda makter, Bert Karlsson har rätt, vissa borde inte få rösta. Det borde vara krav på att man gått högstadiet iaf med godkända betyg
Citera
2020-10-02, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Eftersom ingen, absolut ingen, vet hur Trumps gamla kropp med sina underliggande sjukdomar kommer att reagera på viruset framfart i kroppen så blir det så klart oro på både börser, näringsliv och hos regeringar över i stort sett hela världen. Boris t.ex var ju på gränsen innan han återvände till livet. Det är ju det som gör corona så läskig, man kan inte förutse sjukdomsförloppet då det inte följer ett bestämt mönster utan sjukvården oavsett toppkompetens kan bara göra vad man nu kan göra och hoppas på det bästa.
Övervikt, högt blodtryck, dåliga matvanor och gammal, Trump är utan tvivel i riskzonen för att drabbas värre än yngre personer med sundare livsstil och smärtare om lilla midjan.
Och det är ju inte Trump som bestämmer utgången i schackspelet med döden , det är viruset. Över 200.000 amerikanska medborgare har ju redan förlorat i det schackpartiet och fler blir det nu när virusspridningen tydligen åter ökar i USA.
Det finns andra faktorer som också spelar roll för hur sjuk man blir, t ex vilken blodgrupp man tillhör och ifall man har en speciell neandertal-gen. Efter att en familjemedlem, som ingår i princip i samtliga riskgrupper har tagit sig igenom covid-19 utan större problem, så inser jag att det finns så många faktorer att det inte går att säga bu eller bä.
Citera
2020-10-02, 16:25
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kranskalle
Ehh, du verkar ha glömt bort att vårt meningsutbyte började med att jag beskrev att hans pöbel gillar hans ständiga grova övertramp om levande som döda, precis som de skulle göra om han gjorde sig rolig över en c19-sjuk Biden. Vi inte kommer längre eftersom du inte kan koncentrera dig längre än ett (1) inlägg. Den här konversationen är - över.
Nej, du påstod att han skulle göra en sådan blunder att inte be för Biden vid sjukdom skulle vara typiskt för Trump och en del av alla andra oförskämdheter han kastar ur sig. Och framförallt att hans fan base skulle gilla detta.

Jag säger att du befinner dig i en ohjälplig hallucination där Trump är Hitler och att du antagligen gjort det sedan 2016.

Det är därför du ständigt misslyckas i dina analyser och den här gången också.

T.ex. att marknaden reagerar negativt vilket de inte borde göra om den andra kandidaten hade varit en frisk och handlingskraftig sådan med en plan för framtiden.

Men det här kan inte du förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in