2020-10-01, 15:18
Medlem
[quote=MarryBlunt|73103295]
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Får jag ställa dig en genuint menad fråga i all välmening? Vad vill du uppnå med dina inlägg?[/Q UOTE]
Reta upp Rebecka.

Vad vill du själv uppnå?

+ 1

Det är facinerande hur många konton som dykt upp och försvarat Rebecka efter att hon släppts från häktet.

Under hela tiden hon satt häktad kan jag inte minnas ett enda konto som försvarade Rebecka. Förutom MissG som var flitig en kort period 😄
Citera
2020-10-01, 16:10
Medlem
MarryBlunts avatar
[quote=Teevee|73103644]
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

+ 1

Det är facinerande hur många konton som dykt upp och försvarat Rebecka efter att hon släppts från häktet.

Under hela tiden hon satt häktad kan jag inte minnas ett enda konto som försvarade Rebecka. Förutom MissG som var flitig en kort period 😄
Jo, ja, jag må vara ett nytt konto, men du kan inte mena att du tycker att jag försvarar Rebecka.
Citera
2020-10-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men nu får du fan i mej ta och skärpa dej. Vem i helvete tror du att du är som tar dej rätten att bestämma vem som får sörja eller inte. Jag är övertygad om att när drogerna gick ur Rebeckas kropp och ångesten tog över när det gick upp för henne vad hon gjort mot sitt barn så tror jag att hon lider alla helvetes kval. Och om du nu stör dej så fruktansvärt på minnessidan så ge fan och läs den då.
Och den där kriminalteknikern ska utföra sitt arbete opartiskt och inte lalla runt med någon jävla låttext. Klarar han inte av det så kanske han ska byta arbete. Rebecka har all rätt i världen att sörja och skapa ett minneskonto utan att du och dina gelikar ska lägga er i det. Pöbel mentaliteten härjar fritt i den här tråden men ni vill kanske att vi ska gå tillbaka till 1400 talet där vi brände kvinnor på bål.

Ojdå, en öm tå
Citera
2020-10-01, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Ang fotona.
Presentationen är manipulativ. Hoppas ingen tillåter sig manipuletas av Es skratt på ytterst få bilder, de fotona representerar inte hennes vardag.

Det flesta är sommarbilder., hennes första tid i hemmet. Många bilder visar "umgänge" - då bodde hon inte ens där. Många bilder är från något besöksrum (bvc?) Bilderna visar inget av Es vardag efter att mynigheterna ej längre hade någon insyn hos dem (dvs när teamet släppte storebrors inslussning). Många bilder är från samma dag (se kläder o håruppsättning.) En bra dag kan vem som helst få till. Misstänker starkt att bildsekvens med julgran o adventsstjärna är från julen 2018.

Observera att instagramsägaren med bilderna vill manipulera. Varenda bild är utlagd med tanke på hur den ska tas emot och vad betraktaren ska tänka.
Ex:
Titta en katt som rev henne!
Titta hennes hår var tunt vid umgänge 2018.
Titta hon äter ! Se bild där hon (tvångsmatas) och ser ledsen ut.
Titta P lekte med henne!

Jag tillåter mig inte manipuleras.

Men jag kanske har helt fel.

Överbevisa mig i så fall. Jag vill se bilder från sept, okt, nov, dec 2019 och jan 2020. Gärna utan heltäckande kläder (som kan dölja misshandel o undernäring) för att bli överbevisad.

100%
Jag vill se bilden som skickades till farfar när hon var på öppna förskolan utklädd till prinsessa sista veckan hon levde.
Kan hon göra det så börjar jag lyssna på vad hon har och säga, för hon verkar inte förstå att hennes hat mot fostermamman och myndigheter inte hjälper henne alls i detta utan vi har bevis på ett barn som har tappat kraftig vikt, sms om hat mot sin egna dotter och en manipulativ kvinna. Det är ingen som har hittat på det här utan vi har fått läsa det i FUP.

Något vi inte får läsa är sanningen, för den kommer hon aldrig att klara av att berätta.

Jag har med ångest. Men skulle aldrig någonsin välja något framför mitt egna barn.
Men jag vet hur det är att leva med stress och press från myndigheter och jag kan se valen som är gjorda är av rädsla ja. Men inte att ett barn dör och sen tar ingen på sig ansvaret.

För i mina ögon tar hon inte på sig ansvaret för att andra inte ska ha rätt om henne. När det i själva verket isåfall skulle göra att folk har fel om henne istället.
Citera
2020-10-01, 18:55
Medlem
coffin-mds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
100%
Jag vill se bilden som skickades till farfar när hon var på öppna förskolan utklädd till prinsessa sista veckan hon levde.
Kan hon göra det så börjar jag lyssna på vad hon har och säga, för hon verkar inte förstå att hennes hat mot fostermamman och myndigheter inte hjälper henne alls i detta utan vi har bevis på ett barn som har tappat kraftig vikt, sms om hat mot sin egna dotter och en manipulativ kvinna. Det är ingen som har hittat på det här utan vi har fått läsa det i FUP.

Något vi inte får läsa är sanningen, för den kommer hon aldrig att klara av att berätta.

Jag har med ångest. Men skulle aldrig någonsin välja något framför mitt egna barn.
Men jag vet hur det är att leva med stress och press från myndigheter och jag kan se valen som är gjorda är av rädsla ja. Men inte att ett barn dör och sen tar ingen på sig ansvaret.

För i mina ögon tar hon inte på sig ansvaret för att andra inte ska ha rätt om henne. När det i själva verket isåfall skulle göra att folk har fel om henne istället.

Därför bör man lämpligtvis se till allt material, synnerligen av vikt innan man antar och fördömmer någons personlighet. Subjektivt.
Exempelvis överklagan, som är en offentlig handling inklusive dess bilagor.
Citera
2020-10-01, 19:17
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
100%

Det hade varit bäst för ALLA - inklusive R och P själva - om de inte hade fått lov att uppfostra några barn. Då hade de kunnat knarka ifred, utan störningsmoment. I sådana här uppenbara fall måste samhället bli hårdare, samtidigt som de måste sluta jaga föräldrar som aldrig har gjort sina barn något ont och aldrig skulle kunna göra det, bara för att de t.ex. har vissa diagnoser (som Aspergers eller lindrig utvecklingsstörning).
Citera
2020-10-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcc1233
Ang fotona.
Presentationen är manipulativ. Hoppas ingen tillåter sig manipuletas av Es skratt på ytterst få bilder, de fotona representerar inte hennes vardag.

Ingen som vill överbevisa dig eller någon annan utan domstolarna sköter brottmålen i Sverige. Där är R dömd för vållande ett oaktsamhetsbrott. Ingen misshandel och inget mord. En hatisk drevmobb som sitter och förtalar är det ingen som bryr sig om. Allra minst domstolarna dom dömer efter det som kommer fram i förhandlingen inte vad som skrivs på internet eller vad som uttalas av en fd familjehemsmamma.

Profit på döda barn är också något som uppdagats i och med Guldfynds samarbete med Melinda.
Citera
2020-10-01, 20:18
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Ingen som vill överbevisa dig eller någon annan utan domstolarna sköter brottmålen i Sverige. Där är R dömd för vållande ett oaktsamhetsbrott. Ingen misshandel och inget mord. En hatisk drevmobb som sitter och förtalar är det ingen som bryr sig om. Allra minst domstolarna dom dömer efter det som kommer fram i förhandlingen inte vad som skrivs på internet eller vad som uttalas av en fd familjehemsmamma.

Profit på döda barn är också något som uppdagats i och med Guldfynds samarbete med Melinda.
Profit på döda barn är också något som uppdagats i och med Guldfynds samarbete med Melinda.=
En hatisk drevmobb som sitter och förtalar.

Talar du om dig själv och ditt eget beteende nu?
Citera
2020-10-01, 20:24
Medlem
[quote=Teevee|73103644]
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

+ 1

Jag håller med dig men jag är nog ändå ett dåligt exempel för att illustrera din poäng. Har varit aktiv i tråden med jämna mellanrum sedan i början.
Citera
2020-10-01, 20:26
Medlem
[quote=MarryBlunt|73103295]
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Får jag ställa dig en genuint menad fråga i all välmening? Vad vill du uppnå med dina inlägg?[/Q UOTE]
Reta upp Rebecka.

Vad vill du själv uppnå?

Ok, tack för svar. Då förstår jag. Ja, jag vet inte riktigt. Jag reagerar på det blinda hatet. Har svårt för det. Sedan förstår jag ju var det kommer ifrån.
Senast redigerad av ApfelBirne 2020-10-01 kl. 20:29.
Citera
2020-10-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coffin-md
Därför bör man lämpligtvis se till allt material, synnerligen av vikt innan man antar och fördömmer någons personlighet. Subjektivt.
Exempelvis överklagan, som är en offentlig handling inklusive dess bilagor.

Har du tillgång till överklagan? Du får hemskt gärna ladda upp den i så fall.
Citera
2020-10-01, 20:37
Medlem
“Vad sade den barnavårdsläkaren i domstolen om vikten? Är det något som lagts som bevisning för någon slags vanvård eller ? Vilka var rubriceringarna i målet?“

Va det bara plast?[/quote]

Jag har både läst fup, Lyssnat på rättegångarna & Barnläkaren (arbetat runt 30-år) sade att hon aldrig träffat ett barn i Esmeraldas ålder som haft en viktnedgång på 3-4 kg (25% Av sin kroppsvikt) i sitt yrkesversamma liv. Hon sade även att vid akut vinterkräksjuka går barn i värsta fall ner 10 % Av sin kroppsvikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in