Citat:
Ursprungligen postat av
kangaroozzickness
Håller med, otroligt dålig journalistik, men man ser utefter deras frågeställning hur de vill vinkla och skademinimera.
Kan tänka mig att det är svårt att urskilja vad som är vad med lutningen, ljusen etc.
Tycker i vart fall att han inte är ett vittne som motbevisar tesen att hålet har haft en roll i haveriet.
Har tänkt på detta lite, så en del frågor som uppkommer är ju dels, att om det plötsligt blir rejäl slagsida åt styrbord, och han står på styrbordssidan så kan man ju tänka sig att han blir knuffad mot någon reling och det borde finnas ganska goda möjligheter att faktiskt har tittat rakt ned för skrovet även om han i vanliga fall kollade rakt ut. Detta är såklart bara spekulationer från min sida, men det hade varit intressant att höra mer med honom.
Han i dokumentären som springer upp snabbt från däck 1 (Carl), och ser det här föremålet i vattnet, han påstår ju dock att det är folktomt när han kommer ut på däck om jag minns rätt. Så om den här killen nu stod där så måste han ha försvunnit ganska snabbt. Även om detta kanske är förståligt om skeppet nu har en kraftig slagsida åt styrbord.
Dock blir beteendet för han som springer upp märkligt, varför väljer han att gå ut på styrbordsidan om skeppet nu har en kraftig slagsida åt det hållet? Vet inte om jag misförstått något här?