Citat:
Just därför bör Bill Gates rädda världen från epidemin, inte genom vaccin, utan genom att Bill Gates börjar bygga tågvagnar. Vagnarna bör utrustas med produkten som gjorde Bill Gates rik.
Fönster som kan öppnas.
Med öppna fönster kan virus vädras bort.
Med öppna fönster kan virus vädras bort.
Jag håller inte med.
Jag anser att översvämmade sjukhus också spelar roll, liksom överlevare med bestående skador. Jag anser att även samhällets ekonomi är viktig. Ekonomin har tagit stor skada av epidemin.
Citat:
Det tillåtet att ha fel; åtminstone när man har att göra med någonting så oberäknerligt som ett nytt och okänt virus. Det viktiga är att man har ödmjukhet inför dom begränsade kunskaperna. Anders Tegnell och Johan Giesecke har varit allt annat än ödmjuka.
Jag har faktiskt inte brytt mig om dom beräkningarna som du hänvisar till. Det som har gjort mig upprörd, att man medvetet har släppt in ett nytt och okänt virus. Viruset hade kunnat vara mycket farligare än viruset bakom Covid-19.
Citat:
Det låter rimligt. Då blir frågan: Hur förebygger man att siffrorna rusar uppåt igen?
Liv, hälsa och ekonomi saboteras ifall siffrorna tillåts rusa uppåt igen.
Citat:
Jag tänker inte glömma Taiwan. Vi kan behöva lära oss av Taiwans mångåriga kultur, men utan övervakningssystemen. Beträffande geopolitiskt läge, så var det inte så länge sedan Östersjön utgjorde en viktig politisk gräns. Då hade Sverige bättre kontroll på sina gränser.
Citat:
Nej, men vi kan påbörja arbetet med att bygga upp ett starkt och fungerande samhälle. Första etappen är passkontrollanterna i Trelleborg.
Citat:
Ja, jag är hemma hos mig. "Dom" vet redan var jag bor.
Jag kan acceptera viss övervakning under en epidemi, för att underlätta smittspårning. Men i så fall så bör det vara i form av en separat apparat som man bär med sig, och inte ett program i mobiltelefonen. Att övervakningen sker i form av en separat apparat, har en stor fördel, eftersom man själv enkelt kan avstå från övervakningen när epidemin har blåst över. Det enda man behöver göra, är att avlägsna apparaten.