Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Det gör ont när jag tittar på fotona. Och när jag läser mammans ” dikt”. ... så kommer du alltid vara här ändå. Hur kan hon tro att om Esmeralda skulle vara någonstans förutom död. Att hon skulle välja att vara i den kvarten till lägenhet?
Jag tycker dessutom att ”dikten” utstrålar lite att det inte gör så mycket att hon dog, för hon kan ju plockas fram när bäst man vill.
Det är heller inte en riktigt glad liten tjej på fotona. Leendet når inte riktigt ögonen.
Ang fotona.
Presentationen är manipulativ. Hoppas ingen tillåter sig manipuletas av Es skratt på ytterst få bilder, de fotona representerar inte hennes vardag.
Det flesta är sommarbilder., hennes första tid i hemmet. Många bilder visar "umgänge" - då bodde hon inte ens där. Många bilder är från något besöksrum (bvc?) Bilderna visar inget av Es vardag efter att mynigheterna ej längre hade någon insyn hos dem (dvs när teamet släppte storebrors inslussning). Många bilder är från samma dag (se kläder o håruppsättning.) En bra dag kan vem som helst få till. Misstänker starkt att bildsekvens med julgran o adventsstjärna är från julen 2018.
Observera att instagramsägaren med bilderna vill manipulera. Varenda bild är utlagd med tanke på hur den ska tas emot och vad betraktaren ska tänka.
Ex:
Titta en katt som rev henne!
Titta hennes hår var tunt vid umgänge 2018.
Titta hon äter ! Se bild där hon (tvångsmatas) och ser ledsen ut.
Titta P lekte med henne!
Jag tillåter mig inte manipuleras.
Men jag kanske har helt fel.
Överbevisa mig i så fall. Jag vill se bilder från sept, okt, nov, dec 2019 och jan 2020. Gärna utan heltäckande kläder (som kan dölja misshandel o undernäring) för att bli överbevisad.