2007-05-30, 09:45
Medlem
pellepoliss avatar
Överallt i samhället ska det daltas med tjejer. Jag förtsår inte varför alla tror att tjejer är mer korkade/handikappade än killar.

Se bara på rättsväsendet, tjejer har inte förmågan att säga emot när någon "tvingar" dem att begå brott, men killar har det.

Skolan, tjejer nedvärderas och får högre betyg för att kompensera, så det blir "rättvist"... Ja, konstigt att feministerna inte sagt ifrån ännu... Det är ju omyndigförklarande av hela den kvinnliga befolkningen...
Citera
2007-05-30, 17:48
Medlem
Hur i helvete kan man dra upp ämnen som idrott och träslöjd i en sådan här tråd för att illustrera hur orättvis betygsfördelningen är. De är ju ämnen som inte ens borde finnas i skolan. Att säga saker som att "buhu det är orättvist, hälften av tjejerna fick MVG i nåt ämne men bara en fjärdedel av killarna, jag själv var mycket bättre, smartare, snabbare och starkare än alla tjejer och jag förtjänade ett högre betyg än dem" låter ju inte direkt som en objektiv absolut sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Tjejer som hoppar pga mensverk, säger bara att jag kan trycka upp den i röven på er så får ni annat att tänka på.
Tjejer som inte har någon förmåga att kontrollera kroppen ex. sparka på en fotboll, kasta en boll, slå med ett racket UTAN att se handigkappad ut.

Det är tur att det finns många olika metoder att särskilja personer med uppenbara handikapp från andra. Du behövde t.ex. bara skriva ett par rader text för att avslöja att du förmodligen lider av någon form av begåvningshandikapp.
Citera
2007-06-02, 00:20
Bannlyst
När en tjej får en ny cykel så bromsar hon med den försiktigt.

När en kille får en ny cykel så sladdar han med den, testar cykeln i skogen och utmanar de fysiska lagarna.

- "Killar kan minsann" -
Citera
2007-06-02, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Överallt i samhället ska det daltas med tjejer. Jag förtsår inte varför alla tror att tjejer är mer korkade/handikappade än killar.

Se bara på rättsväsendet, tjejer har inte förmågan att säga emot när någon "tvingar" dem att begå brott, men killar har det.

Skolan, tjejer nedvärderas och får högre betyg för att kompensera, så det blir "rättvist"... Ja, konstigt att feministerna inte sagt ifrån ännu... Det är ju omyndigförklarande av hela den kvinnliga befolkningen...

Våra nysvenskar är här för att vi behöver folk som skall torka oss i rumpan när vi blir äldre.

Finns det någon Svensk som .......................................
Citera
2007-06-02, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ckb
Jag vill inte lämna in nåt med mitt namn på egentligen, det skulle vara bättre om man bara kunde lämna in uppgiften etc med exempelvis ett nummer eller så, förutsatt att endast man själv vet om vilket nummer man har.

Då kan ju inte läraren lägga ner några personliga värderingar om vem som skrivit vad, utan rättar bara uppgiften osv..

Jag tycker att det var en enormt bra ide, hoppas på någon vidare diskution om det där.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in